X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 12 اسفند 1397
تعداد بازدید خبر : 38
تاریخ ثبت : یکشنبه, 12 اسفند,1397 | 05:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 12 اسفند,1397 | 05:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 12 اسفند,1397 | 05:40 ب.ظ

نشست صمیمانه سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران/ اتهام حسین فریدون اخلال در نظام اقتصادی نیست

  • نشست صمیمانه سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران/ اتهام حسین فریدون اخلال در نظام اقتصادی نیست
سخنگوی قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه چرا دادگاه حسین فریدون علنی برگزار نمی‌شود، گفت: اتهام وی اخلال در نظام اقتصادی نیست و مشمول استجازه نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ظهر امروز (یکشنبه) در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در قوه قضائیه خواهید ماند یا خیر؟ اظهار داشت: بنده خود را بدهکار نظام می‌دانم و تا هر وقت مسئولین تشخیص بدهند، در خدمت نظام و مردم خواهم بود و حتمأ در خدمت رئیس جدید قوه قضاییه نیز خواهم بود و به ایشان کمک خواهم کرد.

وی با بیان اینکه از خبرنگاران درخواست  می کنم که همانند سال های گذشته به قوه قضائیه کمک کنند، افزود: برای بنده مهم این است که در خدمت مردم و نظام باشم.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به اینکه آیا فرزندان شما در قوه قضائیه حضور دارند یا خیر؟ گفت: هیچ یک از آنها در قوه قضائیه نیستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در فضای مجازی فعالیت می‌کنید یا خیر؟ تصریح کرد: در فضای مجازی نیستم.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه خواستار همفکری رسانه‌ها نسبت به هدفگذاری در سال آینده و تمرکز بر مسائل مختلف شد و تأکید کرد: رسانه ها می‌توانند نقش گسترده ای در زمینه مبارزه با فساد و احقاق حقوق عامه ایفا کنند؛ احقاق حقوق عامه در اولویت قوه قضائیه بوده و هست، ولی به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند، گفت: یکی از مسائل مهم پیشگیری از وقوع جرم است؛ چرا که پیشگیری بهتر از درمان است .

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: البته در این خصوص معاونت پیشگیری از وقوع جرم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است؛ رسانه ها می توانند با محور‌ قرار دادن موضوعاتی  از جمله حبس زدایی، مجازات جایگزین حبس، و مبارزه بدون تبعیض با فساد، به قوه قضائیه کمک کنند تا دستگاه قضا بتواند بهتر و بدون تبعیض با فساد برخورد کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی می گویند چرا دادگاه اخلالگران اقتصادی علنی است، ولی دادگاه حسین فریدون علنی برگزار نمی‌شود، گفت: اتهام وی اخلال در نظام اقتصادی نیست و مشمول استجازه نمی‌شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه دیدارهای مردمی یکی از علایق ینده است، گفت: دیدارهای مردمی اثرات مثبتی در رسیدگی به امور مردم، دارد؛ مایلم هرچه بیشتر با مردم سرو کار داشته باشم ولی بیم آن را دارم از انجام کار‌های موظفی باز بمانم .

وی افزود:  امیدوارم در سال آینده دیدارهای مردمی بیشتری را برگزار کنم.

برچسب ها:
ارسال نظر: