X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 مهر 1399
تعداد بازدید خبر : 83
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 29 مهر,1399 | 04:42 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 29 مهر,1399 | 04:35 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 29 مهر,1399 | 04:42 ب.ظ

تشکیل کمیته حمایت از خیرین در معاونت اجتماعی قوه قضائیه و توانمندسازی سمن‌ها

  • تشکیل کمیته حمایت از خیرین در معاونت اجتماعی قوه قضائیه و توانمندسازی سمن‌ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در دیدار با خیرین گفت: به منظور حمایت های مادی و معنوی از فعالان و خیرین کمیته ای در این معاونت تشکیل خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جمع خیرین ، اظهار داشت: برای حمایت های مادی و معنوی از خیرینی که دچار مشکل شده اند کمیته حمایتی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تشکیل خواهیم داد.

الفت بااشاره به همکاری بیش از نیم قرن نهادهای مردمی و قوه قضاییه در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: در سالیان متمادی همکاری جدی بین قوه قضاییه انجمن­های خیریه، سمن­ها و نهادهای مردمی برای کنترل وکاهش آسیب­های اجتماعی، اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین، توانمندسازی و اشتغال مجرمان وجود داشته است.

وی اظهار کرد: زندانیان از اقشار مطرود هستند که کمترین توجه به آنها می شود و کمترین گرایش برای خدمت به آنها و خدمت رسانی به اعضای خانواده های آنها  وجود دارد . همه خیرین ابتدا متوجه مسجدسازی می شوند، دنبال ساخت مراکز درمانی، مدرسه سازی، حوزه علمیه، دانشگاه ، بیمارستان و... و وقتی نوبت به زندانیان می رسد این تمایل وجود ندارد.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: وقتی نوبت به خانواده ها می رسد خیرین خیلی دوست ندارند اعتبارات خود را در این حوزه هزینه کنند. برای اینکه خیرین را وارد عرصه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی کنیم تلاش زیادی کردیم، بخصوص در بحث زندانیان موفقیت های فوق العاده ای داشته و داریم چون با خیرینی با سلیقه، خوش فکر، که گوش های شنوا وچشم های بصیر دارند همکاری داریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه افزود: از زمانی که آیت الله رییسی در صدر قوه قضاییه قرار گرفته به دنبال این است که دستورالعمل چگونگی همکاری نهادها و سمن ها با قوه قضاییه تدوین شود. رییس قوه قضاییه معتقد است هفتاد درصد وظایف دستگاه قضاییه قابلیت دارد باسازمان های مردم نهاد به مشارکت گذاشت شود.

معاون رییس قوه قضاییه بااشاره به اینکه آیت الله ریسی می گوید سمن ها را توانمند کنیم و فعالیت آنها را تسهیل کنیم اظهارکرد، ماده 2 دستورالعمل نحوه همکاری نهادهای مردمی با قوه قضاییه که با دقت تنظیم شده ما را مکلف کرده که رویکرد مشارکت مردمی را تقویت کنیم و اگر یک جایی مانعی به غیر حق برای آنها ایجاد شد، مانع را مرتفع کنیم.

الفت گفت: ارتقای توانمندی و ظرفیت سمن ها از جمله وظایف ماست و  علاوه برآن  ما می خواهیم ظرفیت قوه قضاییه را در اختیار آنها قرار دهیم.

ارسال نظر: