X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 بهمن 1397
تعداد بازدید خبر : 140
تاریخ ثبت : یکشنبه, 14 بهمن,1397 | 10:57 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 14 بهمن,1397 | 10:57 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 14 بهمن,1397 | 10:57 ق.ظ

عربستان جلسه دیگری برای محاکمه یک فعال مذهبی برگزار می کند

  • عربستان جلسه دیگری برای محاکمه یک فعال مذهبی برگزار می کند
محاکمه ای دیگر در عربستان سعودی

دستگاه قضایی عربستان سعودی برای محاکمه سلمان العوده، مبلغ مذهبی مخالف، تشکیل جلسه جدیدی را در روز یکشنبه خواستار شده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشربه نقل از  خبرگزاری فرانسه، وکلای فرانسوی سلمان العوده که "برای توییتی" در ارتباط با بحران میان عربستان و قطر ممکن است به مجازات اعدام محکوم شود، از تشکیل جلسه جدیدی برای محاکمه او خبر دادند.
فرانسوا زیمره، یکی از سه وکیل مدافع فرانسوی این فعال مذهبی عربستانی اعلام کرد ما نمی دانیم هدف از تشکیل این جلسه دادگاه چیست. وکلای عربستانی از برقراری ارتباط با خارج محروم هستند.
این وکیل فرانسوی با یادآوری این مطلب که موکل وی برای انتشار پیامی در حساب توییتری خود در سپتامبر 2017 که در آن از کاهش تنش در بحران با قطر استقبال کرده بود، "ممکن است به مجازات اعدام محکوم شود"، خاطر نشان کرد "این جلسه ممکن است جلسه ای رسمی باشد یا جلسه ای برای قضاوت نهایی".
عکاظ، روزنامه طرفدار دولت عربستان گزارش داد یک دادستان عربستانی از آغاز محاکمه سلمان العوده در آغاز ماه سپتامبر برای وی مجازات اعدام درخواست کرده است. طبق گزارش این روزنامه علیه سلمان العوده 37 اتهام مطرح است.
این فعال مذهبی یکی از حدود 20 نفری است که در سپتامبر 2017 در آغاز موج سرکوب مخالفان در این کشور به شدت محافظه کار بازداشت شدند.
وکلای فرانسوی این فعال عربستانی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن محاکمه موکل خود اعلام کردند "محاکمه سلمان العوده که موردی جداگانه نیست، در چارچوب سیاست آزار و اذیت قضایی مقامات عربستانی علیه روشنفکران جای می گیرد که می خواهند حق آزادی بیان و آزادی عقیده خود را اعمال کنند".
مارک بونان، فرانسوا زیمره و جسیکا فینل، وکلای فرانسوی سلمان العوده اعلام کردند به اتفاق به گزارشگران ویژه مختلف سازمان ملل متحد متوسل شده اند "تا به طور مشترک از مقامات عربستانی بخواهند فورا سلمان العوده را آزاد کنند".
عربستان سعودی و متحدان آن هر گونه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با قطر را در ژوئن 2017 قطع و این کشور را به حمایت از گروه های تندرو متهم کردند. قطر این اتهامات را به شدت رد می کند.
به گفته خانواده سلمان العوده، مقامات عربستانی از این فعال مذهبی و سایر مخالفان خواسته بودند به طور علنی از ریاض در این بحران حمایت کنند که وی از انجام این درخواست امتناع کرده است.
فعالان عربستانی اعلام کردند خالد، برادر سلمان العوده نیز به جرم افشای بازداشت این فعال مذهبی بازداشت شده بود

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: