X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 21 مهر 1399
خطیب‌زاده:
تعداد بازدید خبر : 91
تاریخ ثبت : دوشنبه, 21 مهر,1399 | 04:47 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 21 مهر,1399 | 04:21 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 21 مهر,1399 | 04:47 ب.ظ

تحریم‌های آمریکا کارزار تبلیغاتی است/ پیگیری‌های خانواده لوینسون باید در واشنگتن صورت گیرد نه تهران

  • تحریم‌های آمریکا کارزار تبلیغاتی است/ پیگیری‌های خانواده لوینسون باید در واشنگتن صورت گیرد نه تهران
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره وضعیت لوینسون، گفت: ما وضعیت خانواده لوینسون را متوجه هستیم که پیگیر هستند، ولی باید پایان پیگیری‌های خود را در واشنگتن جستجو کنند نه در تهران.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری هفتگی با اشاره به موج سوم کرونا، اظهار داشت: امیدوارم با تلاش مضاعف مردم و مسؤولان موج سوم کرونا را پشت سر بگذاریم.
وی درباره ادعای یک مقام آمریکایی درباره کمک این کشور به ایران برای مقابله با کرونا، گفت: از هیچ کسی انتظار نداریم به ملت ایران لطف کند فقط آن‌ها به تعهدات خود پایبند باشند.
خطیب زاده با اشاره به شیوع گسترده کرونا در دنیا، تصریح کرد: کرونا یک موضوع جدی است و دنیا را متحول کرده است.
وی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا در مورد ۱۸ بانک ایرانی، گفت: این‌ها نمایش است، البته نمی‌گوییم تاثیر ندارد. حتی خسارت‌های جدی برای سیستم مالی ما داشته است. برای جلوگیری از این شوک‌ها، ماه‌ها است که تلاش می‌کنیم، اما این تحریم‌ها زیر و زبر نمی‌کند. این اقدامات یک کارزار ضد اطلاعاتی و تبلیغاتی است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، گفت: آمریکا قطعا مسئول جدی جبران خسارت‌های مالی و اقتصادی ایران است و این به لیست دیگر خسارت‌هایی که باید جبرانش کنند اضافه خواهد شد. همه اقدامات آمریکا به این خاطر است که هر قدمی برداشتند به نتیجه نرسیدند و الان به جنون تحریم رسیده‌اند. باید توجه داشته باشید این‌ها جنگ روانی است. مردم شک نداشته باشند قران قران آن را نقد خواهیم کرد.
وی در خصوص بدهی‌های انگلیس به ایران نیز تصریح کرد: هر روز بدهی‌های انگلیس به ایران بیشتر می‌شود و این موضوع قعطی است. تأخیر در بازپرداخت آن هم غیر قابل پذیرش است. انگلیس باید بدهی را بپردازد و ربطی به موضوعات دیگر از جمله زندانی‌ها ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نازنین زاغری گفت: قوه قضاییه ما کاملا مستقل است و بر اساس محکومیت دادگاه در حال سپری کردن دوران محکومیتش است و البته در مرخصی است. این موضوعی سیاسی نیست و در حال طی شدن روند قضایی خود است. وزارت امور خارجه در کنار سایر قوا، از جمله قوه قضاییه است که برخی امور را تسهیل کند.
وی درباره تمدید نشدن اقامت دانشجویان ایران در اوکراین هم گفت: گزارش‌هایی در این باره دریافت کردیم. هم سفیر و هم بخش کنسولی ایران در کی‌یف به صورت جدی پیگیر موضوعات مرتبط هستند. ما نیز در تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم. این پیگیری مختص به اوکراین نیست بلکه در سایر کشور‌ها نیز همینطور است. با حساسیت در مورد موضوع اتباع خود پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.
خطیب زاده  در ادامه درباره حکم دادگاهی در آمریکا مبنی بر محکومیت ایران به پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار غرامت به خانواده رابرت لوینسون تبعه مفقود شده آمریکا افزود: رأی دادگاه آمریکا خنده‌دار است که یک دادگاه، دولتی را محکوم کند. باز هم نگاه متوهمانه‌ای که واشنگتن و اجزای دولت و حاکمیت آمریکا که به دنیا دارند، خنده‌دار است.  بار‌ها اعلام کردیم و هر اطلاعاتی که لازم بوده از مجاری مختلف عنوان شده و وزیر خارجه وقت آمریکا به صراحت گفته که این فرد از ایران خارج شده و این‌ها بهانه‌گیری‌هایی است که می‌گویند.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ما وضعیت خانواده لوینسون را متوجه هستیم که پیگیر هستند، ولی باید پایان پیگیری‌های خود را در واشنگتن جستجو کنند نه در تهران.

ارسال نظر: