X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 دی 1397
تعداد بازدید خبر : 30
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 دی,1397 | 12:09 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 17 دی,1397 | 12:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 دی,1397 | 12:09 ب.ظ

سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده منجر به صلح و سازش می‌شود

  •  سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده منجر به صلح و سازش می‌شود
حجت الاسلام صادقی

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: سالانه ۱۶ میلیون پرونده در دادگستری‌های کشور ارائه می‌شود که از این میزان ۴ میلیون پرونده آن در شوراهای حل اختلاف بررسی شده و یک میلیون و هفتصد هزار پرونده به صلح و سازش منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، "حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی" صبح روز یکشنبه در همایش استانی ستاد ملی صبر در استان بوشهر با تاکید بر ترویج فرهنگ صبر و گذشت در جامعه اظهار داشت: با توجه به اینکه صلح و سازش بهتر از جنگ، نزاع و کشمکش است باید فرهنگ صلح و سازش در جامعه ترویج و نهادینه شود.
وی کار صابران را در مسیر الهی دانست و افزود: افرادی که صبر را پیشه می‌کنند و در عفو و گذشت پیشگام هستند در مسیر الهی قرار دارند و به دیگران درس‌آموزی می‌کنند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه از راه‌اندازی ستاد ملی صبر در کشور خبر داد و بیان کرد: صلح، سازش و رضایت سه بخش ستاد صبر را تشکیل می‌دهد که این ستاد با هدف ترویج روحیه صلح، بخشش و گذشت در قوه قضاییه و استان‌ها راه‌اندازی شده است.
وی ترویج فرهنگ عفو و گذشت را یکی از نیازهای جامعه دانست و افزود: مهربانی یکی از خصیصه‌های مهم ایرانیان است و در ذات هر ایرانی نهادینه شده و فرهنگ مهم نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) نیز می باشد. در مقابل فرهنگ غربی نامهربانی است و نفوذ فرهنگ غربی در جامعه سبب کشمکش و افزایش پرونده های قضایی می‌شود.
"حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی" مهربانی در خانواده ایرانی را یک اصل دانست و تصریح کرد: اگر پرونده‌ در دستگاه قضا زیاد می‌شود نشان دهنده این است که مردم از فرهنگ اصیل خود فاصله گرفته‌اند و سبب کاهش صبر و گذشت و افزایش نزاع و دعوا می‌شود.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر توجه به پیشگیری از جرم در جامعه افزود: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه تقویت فرهنگ پیشگیری از جرایم در جامعه است که فرهنگ بخشش و گذشت در این قالب نهفته است.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در ستاد ملی صبر پیشگام است؛ گفت: عوامل اجرایی این ستاد دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی و مشارکت همه مردم است که باید صلح، سازش، بخشش، گذشت و رضایت در جامعه را تقویت کنند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه نباید به افزایش جرم در جامعه کمک کنیم افزود: در جایی که مجرم به گناه خود اعتراف می‌کند، جای عفو و گذشت فراهم می‌شود و در این راستا نباید کمک به افزایش جرم و مجرم در جامعه شود.
"حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی" در پایان تصریح کرد: یکی از نتایج مهم صبر این است که انسان بهتر تشخیص می‌دهد و بهتر تصمیم می‌گیرد.

برچسب ها:
ارسال نظر: