X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 08 دی 1397
تعداد بازدید خبر : 31
تاریخ ثبت : شنبه, 08 دی,1397 | 02:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 08 دی,1397 | 02:18 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 دی,1397 | 02:18 ب.ظ

تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در کمیسیون قضایی

  • تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در کمیسیون قضایی
مجلس شورای اسلامی

کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری روز گذشته(چهارم دی 97) در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، دکتر محمد حسن پیرزاده، مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری گفت:  این طرح با هدف جلوگیری از اطاله دادرسی و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی علیه و دستگاههای مختلف علیه نظام اداری و همچنین جذب قضات نخبه و به کارگیری فارغ التحصیلان دکتری رشته حقوق عمومی یا سایر رشته‌‎های مورد نیاز دیوان تدوین و تقدیم مجلس شد.

وی با بیان اینکه این طرح با حضور رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری بررسی شد، افزود: پیش بینی تقدیم دادخواست ها به صورت الکترونیکی در سراسر کشور با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی قضائی، گسترش ابلاغ الکترونیکی آراء و قرارهای صادره از سوی دیوان به اصحاب دعوی از طریق سامانه ثنا و سرعت یافتن تبادل لوایح قضائی و در نتیجه سرعت در رسیدگی نیز از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری ایجاد ضمانت اجرای قوی برای احکام دیوان و برخورد با مستنکفان از اجرای آراء دیوان، شفافیت در نحوه رسیدگی به شکایات از آرا و همچنین پیش بینی انتشار آرای هیأت عمومی و هیأت های تخصصی در سامانه اطلاع رسانی دیوان علاوه بر روزنامه رسمی به منظور دسترسی آسان شهروندان به این آراء و افزایش ضمانت اجرای احکام صادره در محکومیت‌های مالی سازمان‌های دولتی با اعلام مراتب به سازمان برنامه و بودجه از دیگر اهداف این طرح است.

محمدحسن پیرزاده تصریح کرد: کلیات این طرح با 51 ماده پس از استماع اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری و بحث  و بررسی اعضاء کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری در پایان تصریح کرد: طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، حاصل آسیب‌شناسی فعالیت دیوان از آغاز تاکنون است و امید می‌رود با تصویب نهایی این طرح در صحن مجلس شورای اسلامی، خدمت‌رسانی دیوان به مردم شریف ایران، با استحکام، سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

برچسب ها:
ارسال نظر: