X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 دی 1397
تعداد بازدید خبر : 106
تاریخ ثبت : دوشنبه, 03 دی,1397 | 03:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 دی,1397 | 03:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 03 دی,1397 | 03:38 ب.ظ

سازمان ملل خواستار تحقیق درباره مرگ دختربچه گواتمالایی شد

  • سازمان ملل خواستار تحقیق درباره مرگ دختربچه گواتمالایی شد
سازمان ملل

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر مهاجران امروز (دوشنبه) خواستار انجام تحقیقاتی کامل در باره جان باختن دختر بچه هفت ساله گواتمالایی شد که در بازداشت آمریکا بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر از تارنمای خبری سازمان ملل متحد ، «فیلیپه گونزالس مورالس» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر مهاجران گفت: «مقام های آمریکایی باید انجام یک تحقیق کامل و مستقل در مورد مرگ ژاکلین کال مک کویین را تضمین کنند.»
وی افزود: «باید به خانواده (این دختر) غرامت پرداخت شود و هر مقامی که مسئول شناخته شود، باید حساب پس دهد.»
این مقام سازمان ملل همچنین از آمریکا خواست تا با بازداشت کودکان پناهجو تنها به دلیل وضعیت مهاجرتیشان پایان دهد و به دنبال جایگزینی برای این گزینه باشد.
وی خاطرنشان کرد که «همان طور که نهادهای حقوق بشری سازمان ملل متحد بارها گفته اند، بازداشت کودکان به دلیل وضعیت مهاجرتیشان در نقض قانون بین المللی است.»
به گفته وی، این دست از بازداشت ها به سلامتی کودکان آسیب رسانده، اثرات بد و بلندمدتی بر روانشان می گذارد و در کل به نفع آن ها نخواهد بود.
وی گفت که بازداشت کودکان مهاجر هیچگاه جلوی مهاجرت را نخواهد گرفت.
گونزالس در ادامه همچنین بار دیگر تمایل خود برای سفر رسمی به آمریکا را ابراز کرد؛ وی تاکنون دو مرتبه خواستار دریافت دعوت رسمی از سوی دولت آمریکا شده اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.
به گزارش ایرنا، جان باختن دختر هفت ساله گواتمالایی در زندان آمریکا، نحوه رفتار دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده با مهاجرانی را که به طور غیرقانونی از مرز این کشور عبور کرده اند، زیر ذره بین قرار داده و انتقادات به سیاست های وی را تشدید کرده است.
به گفته مدافعان حقوق مهاجران، نحوه برخورد با این دختربچه گواتمالایی، نمونه ای از رفتار غیرانسانی مقام های فدرال آمریکا با مهاجران را به نمایش می گذارد.                                                                                                                                                                            
منبع:ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: