X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 19 مهر 1399
تعداد بازدید خبر : 253
تاریخ ثبت : شنبه, 19 مهر,1399 | 03:21 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 19 مهر,1399 | 03:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 19 مهر,1399 | 03:22 ب.ظ

راه‌اندازی دومین دفتر خدمات قضایی ویژه زندانیان در کشور

  • راه‌اندازی دومین دفتر خدمات قضایی ویژه زندانیان در کشور
مدیرکل زندان‌های استان تهران از افتتاح دومین دفتر خدمات قضایی ویژه زندانیان در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از صدا و سیما، سید حشمت اله حیات الغیب، اظهار داشت : راه‌اندازی این دفاتر در زندان‌های کشور، روند دادرسی، صدور احکام قضایی و نظارت بر آن را تسریع می‌کند و گام مهمی در جهت خدمات بیشتر و حفظ کرامت انسانی و ارتقای برنامه‌های ارزشی حقوق بشر اسلامی خواهد بود.
مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور، هفته گذشته در ندامتگاه تهران بزرگ راه اندازی شد و در حال حاضر دومین دفتر ویژه مددجویان بازداشتگاه اوین افتتاح شده است.
وی با بیان این که راه اندازی این دفاتر در زندان‌ها نیاز به همکاری نهاد‌های مرتبط با سازمان زندانهاست، افزود: پهنای فیبر نوری یکی از ضروری‌ترین بستر‌هایی است که حوزه مخابرات و شهرداری بایستی به ما کمک کند تا خدمات ارائه شده به مددجویان و خانواده‌های آنان با سرعت بیشتری انجام شود.
وی ادامه داد: در قانون آیین دادرسی کیفری بر ضرورت راه اندازی دفاتر خدمات قضایی تاکید شده است و ما با جدیت راه اندازی دفاتر دیگری را در زندان‌ها دنبال می‌کنیم.
با راه اندازی دفتر خدمات قضایی در بازداشتگاه اوین، مددجویان و خانواده‌های آن‌ها از این پس می‌توانند به مراجعه به شعب دفتر خدمات قضایی در اندرزگاه‌ها و سالن ملاقات، در سامانه ثناء ثبت نام کرده و یا روند پرونده قضایی را دنبال کنند.

ارسال نظر: