X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 18 آذر 1397
تعداد بازدید خبر : 34
تاریخ ثبت : یکشنبه, 18 آذر,1397 | 12:49 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 18 آذر,1397 | 12:49 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 18 آذر,1397 | 12:49 ب.ظ

اتفاق ویژه‌ای درباره «قانون تسهیل ازدواج» رخ نداده است

  •  اتفاق ویژه‌ای درباره «قانون تسهیل ازدواج» رخ نداده است
وزیر کشور

وزیر کشور با بیان اینکه مدیون پیگیری‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری هستیم، گفت: موضوع آسیب‌های اجتماع تبدیل به یک منظومه در کشور شده و اهداف، اجزا و راه آن مشخص شده است و گام‌های خوبی برداشته‌ایم ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشرعبدالرضا رحمانیفضلی در صدو دهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که امروز در وزارت کشور برگزارشد، گفت: هفتمین جلسه گزارش از آسیب‌های اجتماعی را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه کردیم. 

وی ادامه داد: دو گزارش از طلاق و اعتیاد را به ایشان ارائه کردیم که دستوراتی در قالب موضوعات مختلف ابلاغ کردند. 

وزیر کشور عنوان کرد: بناشد از این پس دستگاهها، گزارشات خود را به صورت سه ماهه ارائه کنند، در جلسه بعدی که خدمت رهبر معظم انقلاب برسیم، یک گزارش تطبیقی و سه ساله از موضوعات مورد بحث ارائه خواهیم کرد؛ از دستگاه‌های حاضر در شورای اجتماعی کشور می‌خواهیم گزارشات خود را منطبق بر شاخص‌های کمی و عملکرد دقیق ارائه کنند تا ارزیابی‌های لازم صورت بگیرد. 

رحمانی فضلی اضافه کرد: فراکسیون خانواده در راستای «قانون تسهیل ازدواج» مواردی را مطرح کرد. این قانون تصویب شده  اما در عمل اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است، همچنین موضوع ازدواج سفید مطرح شد که این موضوع مستلزم مطالعه است آثار آن را می‌بینیم، اما باید براساس مطالعه دقیق علمی باشد.

وی یادآورشد: طرح تقسیم کار ملی را روی آسیب‌های مختلف انجام دادیم و دستگاه‌ها هم مشخص شدند تا هر یک در راستای کارآمدی موضوعات نقش خود را إیفا کنند. 

وزیر کشور عنوان کرد: همچنین موضوع حاشیه نشینی و بازآفرینی بافت‌های قدیمی مطرح شد، اما اقدامات پیشرفت مناسبی نداشته است. دستگاه‌هایی همچون وزارت بهداشت، دستگاه‌های فرهنگی و نیروی انتظامی اقدامات خود را انجام داده بودند، اما کمیته مربوطه در وزارت مسکن هم باید در محله‌هایی که حاشیه نشینی وجود دارد، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد و با محوریت وزارت راه و شهرسازی باشد. 

وی تاکید کرد: کار شورا و ستاد اجتماعی همین ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌هاست و در جلسات اول هم ما یک طرح بحث برای آسیب‌های مختلف اجتماعی انجام دادیم و دستگاه‌های اصلی، معین و همراه مشخص شدند. توقع این است دستگاه‌های مسئول در زمینه جلب همکاری و افزایش کارایی اقدام کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: توقع داریم در جلسه بعدی در خدمت مقام معظم رهبری و سران قوا موضوع حاشیه نشینی را قرار دهیم و باید آمادگی ارائه گزارش را داشته باشیم. انتظار داریم یک بازنگری در همه قوانین اجتماعی انجام گیرد و چقدر از این‌ها عمل و چقدر عمل نشده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه پیشنهاد ۱۶ گانه کارگروه خانواده را مصوب تلقی می‌کنیم، افزود: حتما برنامه ریزی لازم را انجام دهند. در مورد مشاوره قبل از ازدواج هم برای خود ما هم ابهام است که این مشاوره اجباری است یا خیر. در عمل این موضوع با جدیت پیگیری نمی‌شود. 

وی در باره خیرین ازدواج نیز عنوان کرد: در برخی استان‌ها این خیرین ازدواج فعال هستند. اگر بتوانیم یک شبکه ملی خیرین ازدواج و خانواده داشته باشیم قطعا برای حل مشکلات موثر خواهد بود. 

رحمانی فضلی در پایان تصریح کرد: مدیون پیگیری‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری هستیم که با دقت روند را پیگیری می‌کنند. موضوع آسیب‌های اجتماع تبدیل به یک منظومه در کشور شده و اهداف، اجزا و راه آن مشخص شده است و گام‌های خوبی برداشته ایم ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم.

منبع: خبرگزاری میزان
برچسب ها:
ارسال نظر: