X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آبان 1400
تعداد بازدید خبر : 127
تاریخ ثبت : یکشنبه, 23 آبان,1400 | 11:41 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 23 آبان,1400 | 11:34 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 آبان,1400 | 10:15 ق.ظ

آزادی و اعطاء مرخصی به بیش از دو هزار مددجو در گلستان

  • آزادی و اعطاء مرخصی به بیش از دو هزار مددجو در گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان از آزادی و اعطاء مرخصی به بیش از دو هزار نفر از مددجویان در پی حضور قضات در زندان‌های این استان و بررسی وضعیت مددجویان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان از آزادی و اعطاء مرخصی به بیش از دو هزار نفر از مددجویان در پی حضور قضات در زندان‌های این استان و بررسی وضعیت مددجویان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: طرح پایش و غربالگری زندانیان با دستور رئیس قوه قضاییه اجرا می‌شود و در قالب این طرح، روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات با حضور در زندان‌های استان گلستان با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان را بررسی و در چارچوب قوانین به آنان کمک می‌کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: پس از بررسی پرونده‌ها در صورتی که زندانیان مشمول عفو، تخفیف مجازات، آزادی مشروط، تعلیق اجرا و سایر تسهیلات قانونی مثل اعطاء مرخصی و اشتغال باشند، دستور قضایی لازم صادر می‌شود.

وی افزود: امسال ۲ هزار و ۴۴۲ محکوم با استفاده از تسهیلات قانونی مانند آزادی مشروط، مرخصی منجر به آزادی، عفو، گذشت شاکی خصوصی، اعسار و تقسیط و نظارت با پابند الکترونیکی آزاد شدند.

آسیابی ادامه داد: افرادی که مرخصی رفتند و یا آزاد شدند مددجویانی هستند که آزادی آنان اخلالی در نظم و امنیت استان گلستان ایجاد نمی‌کند و زندانیان سابقه‌دار و محکومان جرایم خاص و مهم از این تسهیلات مستثنی هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان عنوان کرد: سرکشی قضات و مسئولان قضایی استان گلستان از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به صورت مستمر در طول سال ادامه دارد.

ارسال نظر: