X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 آبان 1400
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل:
تعداد بازدید خبر : 145
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 13 آبان,1400 | 06:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 13 آبان,1400 | 06:22 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 13 آبان,1400 | 06:32 ب.ظ

جنبش عدم تعهد خواستار پایان فوری تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها شد

  • جنبش عدم تعهد خواستار پایان فوری تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها شد
سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در سخنانی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد گفت: این جنبش از کشورهایی که مبادرت به اعمال تحریم‌های یکجانبه کرده اند، می‌خواهد با قید فوریت به این تحریم‌ها پایان دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد گفت: جنبش عدم تعهد نگرانی خود را نسبت به تجاوز مستمر شورای امنیت به وظایف و اختیارات مجمع عمومی و شورای اقتصادی و اجتماعی اعلام می‌دارد.

ارشادی گفت: جنبش عدم تعهد تاکید دارد اصلاحات سازمان ملل بایستی مطابق با اصول و رویه‌های تعیین شده توسط منشور ملل متحد انجام پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: مایلیم کمیته‌های تحریم شورای امنیت، ارزیابی‌های عینی و ملموس بیشتری را پیرامون روش مورد استفاده در ارزیابی پیامد‌های انسانی تحریم‌ها و پیامد‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اجتماعی، اقتصادی و انسانی تحریم علیه کشور‌ها ارائه نماید. ما همچنین انتظار داریم که اطلاعات مربوط به پیامد‌های بشردوستانه اجرای تحریم‌ها، از جمله موارد تأثیرگذار بر زندگی غیرنظامیان کشور هدف، توسعه اجتماعی-اقتصادی آن و کشور‌های ثالث که به‌موجب اجرای این تحریم‌ها آسیب دیده‌اند یا ممکن است آسیب ببینند، ارائه دهد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین افزود: کماکان تحریم‌های تحمیلی شورای امنیت موجب نگرانی جدی کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد است. جنبش عدم تعهد بر این باور است که اعمال هرگونه تحریم می‌بایست به‌عنوان آخرین راه حل تلقی گردد. علاوه بر این، تحریم‌های هدفمند تنها زمانی می‌توانند اعمال شوند که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی یا اقدام تجاوزکارانه، مطابق با منشور وجود داشته باشد.

وی گفت: رژیم تحریم‌های بین‌المللی باید از ایجاد پیامد‌های ناخواسته در کشور هدف یا کشور‌های ثالث که ممکن است منجر به نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی گردد اجتناب کرده، و از جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان خودداری نماید.

ارشادی افزود: جنبش عدم تعهد همچنین نگرانی عمیق خود را در خصوص اعمال قوانین و سایر اشکال اقدامات قهرآمیز در حوزه اقتصادی علیه کشور‌های درحال‌توسعه، از جمله تحریم‌های یک‌جانبه که موجب نقض منشور ملل متحد و تضعیف قوانین بین‌المللی و قوانین سازمان تجارت جهانی هستند، ابراز می‌نماید. این جنبش همچنین از کشور‌هایی که مبادرت به اعمال تحریم‌های یک‌جانبه نموده‌اند می‌خواهد با قید فوریت به این تحریم‌ها پایان دهند.

سفیر و معاون نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان ملل در پایان افزود: جنبش عدم تعهد همچنین بر تعهد جنبش مبنی بر حمایت از همه تلاش‌هایی که در راستای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات بر اساس مقررات حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، تاکید می‌کند.

برچسب ها:
ارسال نظر: