X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 52
تاریخ ثبت : دوشنبه, 19 شهریور,1403 | 03:00 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 19 شهریور,1403 | 12:52 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 19 شهریور,1403 | 03:00 ب.ظ

بمباران ۱۶ مدرسه در نوار غزه و محرومیت بیش از ۶۳۰ هزار دانش آموز از تحصیل

  • بمباران ۱۶ مدرسه در نوار غزه و محرومیت بیش از ۶۳۰ هزار دانش آموز از تحصیل

 در پی حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران 16 مدرسه، بیش از ۶۳۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در این منطقه از تحصیل محروم شدند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۶۳۰ هزار دانش آموز دختر و پسر را از تحصیل و آموزش محروم کرده و علاوه بر این تعداد، قرار بود بیش از ۵۸ هزار دانش آموز جدید امسال وارد کلاس اول شوند.
 

 ۳۹ هزار دانش آموز نیز در آزمون عمومی ورود به مرحله تحصیلی دبیرستان شرکت نکردند.
 

در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز بیش از ۸۰۶ هزار و ۳۶۰ دانش آموز جدید دختر و پسر وارد ۲ هزار و ۴۵۹ مدرسه دولتی و ویژه و وابسته به آژانس آنروا می شوند.

پیش از این آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورمیانه (آنروا)، از تعطیلی همه ۲۰۰ مدرسه ای خبر داده بود که زیر نظر این آژانس در نوار غزه فعالیت داشتند.
 

آنروا اعلام کرد که بیش از نیمی از زیرساخت های متعلق به آنروا در نوار غزه بمباران شده و بیشتر آن ها ساختمان های مدارس بوده است. شمار زیادی از این مدارس به طور کامل ویران و غیرقابل استفاده شده و این درحالی است که بسیاری از این مدارس به عنوان پناهگاه های آوارگان مورد استفاده قرار می گرفت.
 

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه‌ نیز روز یکشنبه از بمباران ۱۶ باب مدرسهِ محل اسکان آوارگان فلسطینی در نوار غزه در طول یک ماه خبر داد و اعلام کرد که ۱۵ باب از این مدارس در شمال نوار غزه بود که در بمباران آن ها ۲۱۷ شهروند فلسطینی شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند.
 

این بمباران ها که بدون هیچ هشداری انجام می شود، در ادامه اصرار اشغالگران اسرائیلی بر نسل کشی ساکنان نوار غزه است.




 

ارسال نظر: