X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 41
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 15 شهریور,1403 | 05:13 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 14 شهریور,1403 | 11:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 15 شهریور,1403 | 05:13 ب.ظ

کشف بیش از ۲ هزار سوء استفاده جنسی در مدارس کاتولیک ایرلند

  • کشف بیش از ۲ هزار سوء استفاده جنسی در مدارس کاتولیک ایرلند
گزارش جدیدی نشان می‌دهد حدود ۲۴۰۰ مورد سوء استفاده جنسی در مدارس کاتولیک در ایرلند به ثبت رسیده است.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دولت ایرلند با انتشار گزارش جدیدی درباره موارد خشونت جنسی در مؤسسات آموزشی کاتولیک، از "ثبت حدود ۲ هزار و ۴۰۰ سوء استفاده جنسی در مدارس کاتولیک" این کشور خبر داد.

طبق تحقیقاتی که به سفارش دولت ایرلند در مورد سوء استفاده‌های جنسی در مدارس کاتولیک این کشور در دهه های گذشته انجام شده، نتایج وحشتناکی به دست آمده است.

ایرلند می خواهد به همین بهانه با سوء استفاده جنسی در مدارس کلیسا در دهه های گذشته مقابله کند.

سخنگوی دولت ایرلند، منبع اصلی این آمار جدید مدارس کاتولیک هستند. علاوه بر این، ۱۵۰ شهادت قربانیان این خشونت‌ها نیز در این گزارش گنجانده شده است.

نورما فولی، وزیر آموزش و پرورش این کشور هنگام ارائه گزارش جدیدی در این باره گفت: میزان سوء استفاده تکان دهنده است. این اتهامات علیه حدود 880 عامل مظنون در بیش از 300 مدرسه که توسط مسئولین مذهبی بین سال های 1927 تا 2013 اداره می شدند، مطرح شده است. دولت می خواهد کمیسیون تحقیق برای رسیدگی به این مسئله را تشکیل دهد.

فولی همچنین عنوان کرد که این گزارش سندی دلخراش است و حاوی توصیفاتی از سوء استفاده و خشونت جنسی وحشتناک است. بسیاری از بازماندگانی که در این تحقیق شرکت کردند اکنون مسن تر هستند و می توانند در مورد عواقب مادام العمر صحبت کنند.

وی افزود: این تجربیات بر عملکرد تحصیلی، سلامت روان، مصرف مواد مخدر و الکل و روابط اجتماعی آسیب دیدگان تأثیر گذاشت. برخی از مردم حتی جرات نمی کردند به سر قبر والدین خود بروند زیرا عامل جنایت در همان نزدیکی دفن شده بود.

این گزارش با استناد به اطلاعات مدارس، مسئولین مذهبی و افراد آسیب دیده گزارش شده است. در این گزارش آمده است که میزان واقعی این سوء استفاده ها احتمالاً حتی بیشتر است. احتمالاً بیش از نیمی از متهمان تاکنون فوت کرده اند.

برچسب ها: ایرلند
ارسال نظر: