X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 59
تاریخ ثبت : یکشنبه, 11 شهریور,1403 | 01:00 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 11 شهریور,1403 | 10:38 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 11 شهریور,1403 | 01:03 ب.ظ

هشدار درباره تخریب و قطع آب و برق بیمارستان ها در غزه/ از 36 بیمارستان تنها 17 مرکز درمانی فعال است

  • هشدار درباره تخریب و قطع آب و برق بیمارستان ها در غزه/ از 36 بیمارستان تنها 17 مرکز درمانی فعال است

سازمان جهانی بهداشت و سازمان پزشکان بدون مرز نسبت به شدت عملیات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه و ممانعت از دسترسی به مراکز درمانی و تخریب بیمارستان ها به شدت ابراز نگرانی کردند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، سازمان پزشکان بدون مرز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی آمبولانس‌ها را در شهر جنین واقع در کرانه باختری هدف قرار می‌دهند و همین امر دسترسی به بیمارستان‌ها را به تاخیر می‌اندازد.


بر اساس گزارش این سازمان بیمارستان «خلیل سلیمان» در شهر جنین از زمان آغاز تجاوزات نظامیان رژیم اشغالگر تحت محاصره قرار دارد و قطع جریان برق و آب بیمارستان جنین منجر به توقف فرآیند دیالیز شده و جان بیماران دیالیزی با خطر مرگ مواجه شده است.
 

ضرغام زکارنه، مدیر سازمان دفاع مدنی در جنین در این رابطه می گوید: نیروهای ارتش رژیم اشغالگر در مقابل درب این بیمارستان دولتی مستقر شده و مانع ورود اعضای این سازمان برای انتقال آب به داخل بیمارستان می‌شوند، در حالی که بخش دیالیز روزانه به ۱۰۰ متر مکعب آب نیاز دارد.

وسام بکر، مدیر بیمارستان دولتی جنین نیز ضمن هشدار درباره جنایات نیروهای اشغالگر می گوید: درصورت تداوم ممانعت از ورود آب به بیمارستان توسط اشغالگران صهیونیست خدمات‌رسانی بخش دیالیز متوقف خواهد شد.
 

بنا بر اعلام منابع رسمی فلسطینی، حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۶۴۰ شهید و حدود ۵۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.عملیات تخریب عامدانه شهر جنین شامل ۷۰ درصد از زیرساخت ها و جاده‌های این شهر است و رژیم اشغالگر مانع تردد شهروندان در داخل شهر شده و آن را محاصره کرده است، همین مسأله باعث شد ساکنان اردوگاه جنین مجبور به خروج از آن شوند.

از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که خدمت رسانی به مجروحان در نوار غزه تنها در 17 بیمارستان از 36 بیمارستان در این باریکه ادامه دارد.

طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مایک رایان، رئیس اورژانس جهانی این سازمان بین المللی گفت: این وضعیت به دلیل هدف قرار گرفتن بی امان مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های نوار غزه از 7 اکتبر تاکنون است. بیمارستا‌ن‌های نوار غزه به دلیل خسارات مادی وارد شده به آنها، کمبود سوخت، محدودیت ملزومات پزشکی و فقدان کارکنان مورد نیاز در معرض خطر جدی قرار دارند.

رایان افزود: سازمان جهانی بهداشت 1098 مورد حمله به بخش بهداشت در اراضی فلسطین اشغالی از 7 اکتبر 2023 تا 22 آگوست 2024 را به ثبت رسانده است. 492 مورد از این حملات در نوار غزه رخ داده که در معرض نسل کشی ارتکابی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی از حدود 11 ماه گذشته قرار دارد. بیمارستان‌ها همچنین به دلیل افزایش بیماران و مجروحان بیش از توان استاندارد در حال فعالیت هستند، علاوه بر آنکه آوارگان نیز متقاضی اسکان در بیمارستان‌ها هستند.

 

ارسال نظر: