X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 10 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 60
تاریخ ثبت : شنبه, 10 شهریور,1403 | 12:49 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 10 شهریور,1403 | 12:44 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 شهریور,1403 | 12:49 ب.ظ

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از اقدام «وقیحانه» رژیم صهیونیستی برای توجیه اشغال فلسطین

  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از اقدام «وقیحانه» رژیم صهیونیستی برای توجیه اشغال فلسطین

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین اشغالی، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دفاع مشروع را رد کرد و نوشت: «اسرائیل مدعی است که آنچه در کرانه باختری انجام می‌دهد، بر اساس قانون دفاع مشروع موجه است. این ادعا هیچ اعتباری ندارد.»

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «فرانچسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین اشغالی، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دفاع مشروع را رد کرد و نوشت: «اسرائیل مدعی است که آنچه در کرانه باختری انجام می‌دهد، بر اساس قانون دفاع مشروع موجه است. این ادعا هیچ اعتباری ندارد.»
 

وی افزود: «بیست سال پیش، دیوان بین‌المللی دادگستری حکم داد که رژیم اسرائیل نمی‌تواند بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد، برای توجیه ساخت دیوار در اراضی اشغالی فلسطین به دفاع مشروع استناد کند. در ماه ژوئیه گذشته، دادگاه به این نتیجه رسید که حضور اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی است.»
 

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین اشغالی با تأکید بر این که اشغال سرزمین‌های اشغالی با استفاده غیرقانونی مدام از زور توسط رژیم صهیونیستی، با ادعای دفاع مشروع قابل توجیه نیست، تصریح کرد: «توسل اسرائیل به قانون دفاع مشروع، تلاشی وقیحانه برای ارائه یک مشروعیت بی‌پایان، برای حفظ تجاوز غیرقانونی این رژیم علیه تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشور فلسطین است.»
 

 آلبانیز خاطر نشان کرد: «اگر اسرائیل واقعاً می‌خواهد به امنیت ادعایی خود دست یابد، بهترین و بدیهی‌ترین راه برای انجام آن این است که از استعمار سرزمین دیگران دست بکشد، از تمامی این مناطق عقب‌نشینی کرده و خسارت وارده را (طبق درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری) جبران کند. ضمن این که در حین خروج، باید از قربانیان خود عذرخواهی نماید.»



 

ارسال نظر: