X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 10 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 59
تاریخ ثبت : شنبه, 10 شهریور,1403 | 10:24 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 10 شهریور,1403 | 07:53 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 10 شهریور,1403 | 10:34 ق.ظ

یونیسف: بیش از 2000 کودک در فرانسه بی خانمان هستند

  • یونیسف: بیش از 2000 کودک در فرانسه بی خانمان هستند

یونیسف اعلام کرد که بیش از دو هزار کودک بی‌خانمان در خیابان‌های فرانسه آواره هستند.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، یک نظرسنجی سالانه نشان می دهد بیش از 2 هزار کودک بی سرپرست، مجبورند در خیابان های فرانسه بخوابند.

تحلیلگران بر این باورند که سیاست های ضعیف دولت فرانسه درباره مسکن منجر به افزایش خیابان خواب ها شده است و روبه روز این وضعیت بدتر هم می شود.

طبق گزارش رسانه های فرانسوی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز با انتشار گزارشی از حضور بیش از دو هزار کودک بی‌خانمان در خیابان‌های فرانسه خبر داد و نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار این وضعیت هشدار داد.

"آدلین هازان" نماینده یونیسف در فرانسه در این رابطه اعلام کرد که بیش از ۲ هزار کودک بی‌سرپرست، مجبور به خوابیدن در خیابان‌های فرانسه هستند. آنچه در فرانسه اتفاق می‌افتد غم‌انگیز و نقض آشکار اصول کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودکان است که فرانسه نیز آن را تصویب کرده است.
 

نماینده یونیسف در فرانسه در ادامه تصریح کرد: این غیرقابل قبول است. ما نمی‌توانیم بپذیریم که جامعه‌ای با فرزندان خود این‌گونه رفتار کند. ما بسیار نگران هستیم که سال به سال شاهد بدتر شدن این وضعیت باشیم و ببینیم که جامعه فرانسه از لحاظ آموزشی و بهداشتی آسیب می‌بیند.

تعداد کودکان خیابان خواب امسال نسبت به آگوست 2023، 3 درصد، نسبت به سال 2022، 27 درصد و نسبت به سال 2020 ، 120 درصد افزایش داشته است. بسیاری از تحلیلگران می گویند آمارها بسیار بیش از این است، زیرا خانواده‌هایی که در کمپ‌های غیرقانونی زندگی می‌کنند یا خردسالان بدون همراه با آژانس حمایتی مسکن معمولا تماس نمی گیرند.
 

هازان، چند روز قبل از شروع سال تحصیلی 2024/2025، در این زمینه ابراز نگرانی کرد و آمارها درباره خیابان خوابی کودکان را یک تراژدی غم انگیز توصیف کرد.
 

 این در حالی است که آمارها نشان می دهد حداقل ۲۴۳۰ کودک، از جمله ۴۶۷ کودک زیر سه سال، در شب‌های ۱۹ تا ۲۰ اوت در خیابان‌ها خوابیده‌اند.


 

ارسال نظر: