X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 08 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 73
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 08 شهریور,1403 | 02:23 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 08 شهریور,1403 | 11:07 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 17 شهریور,1403 | 03:40 ب.ظ

روایت‌ خانواده‌های قربانی تروریسم از جنایت‌های وحشیانه گروهک‌های تروریستی در ایران

  • روایت‌ خانواده‌های قربانی تروریسم از جنایت‌های وحشیانه گروهک‌های تروریستی در ایران

خانواده‌های قربانی ترور با طرح روایت‌هایی از جنایات گسترده گروهک‌های تروریستی در کشورمان، خواستار محاکمه و مجازات تروریست‌ها و استرداد آنها به ایران شدند.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، امروز هشتم شهریور، مصادف است با روزی که اقدام تروریستی علیه مقام‌های ارشد کشورمان در سال ۱۳۶۰ صورت گرفت و بر همین اساس روز ملی مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است. این حادثه تروریستی که به دست گروهک تروریستی منافقین انجام شد به شهادت شهید محمدعلی رجایی، رئیس‌جمهور وقت و محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر وقت و چند نفر از همراهان آن‌ها منجر شد. 

جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم و جولانگاه گروهک‌های تروریستی داخلی و خارجی بوده و در این مدت، هزاران انسان بی‌گناه به دست آنان شهید و یا مجروح شده‌اند. گروهک‌های تروریستی که تمامی اقشار جامعه از زن و مرد، کودک و سالمند را هدف قرار داده‌اند.

طبق آمار و اسناد منتشر شده ۱۷ هزار نفر توسط عوامل گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیده‌اند.

سایت ستاد حقوق بشر با چند نفر از خانواده‌های قربانی تروریسم و حملات تروریستی گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.



تروریست‌ها هیچ ابایی از کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع ندارند

محمد یاسر پردل، همسر شهیده سکینه سندگل و پدر نوزاد دوماهه ثنا پردل، که در حمله تروریستی تاسوعای حسینی در چابهار توسط گروهک ترویستی جندالشیطان به شهادت رسیدند، گفت: برای تروریست‌ها فرقی نمی‌کند افراد دولتی یا غیردولتی را هدف قرار دهند؛ آنها کودکان و زنان بی‌گناه و مردم عادی را قتل‌عام می‌کنند. آنها در اظهارات خود بارها اقرار کرده‌اند برای ما نتیجه عملیات و شمار بالای کشته‌ها مهم است نه جان زنان و کودکان.

پردل افزود: تروریست‌ها هیچ ابایی از اقدامات تروریستی ندارند؛ آنها عوامل اجیرشده و تحت حمایت سرویس‌های جاسوسی آمریکا و موساد رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی هستند.  



تروریست‌ها به کدامین گناه کودکان و زنان بی‌گناه را می‌کشند؟

در ادامه یگانه قاسمی، جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، می‌گوید:  مادر و خواهر من مظلومانه به شهادت رسیدند. تروریست‌ها به کدامین گناه، کودکان و زنان بی‌دفاع را هدف قرار می‌دهند و می‌کشند؟ ما گناهی نداشتیم. به یاد آوردن شهادت نزدیکترین افراد خانواده درد سختی است و ما هرگز نمی‌توانیم زندگی عادی خود را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در روز حادثه با موج انفجار به گوشه‌ای پرتاب شدم و وقتی چشم باز کردم مادر و خواهرم را غرق در خون دیدم. از مسئولان می‌خواهم نگذارند خون شهدای ما پایمال شود. تروریست‌ها باید مجازات شوند.



مسئولین نگذارند خون شهدای ما پایمال شود 

همسر شهید سیدمیثم حسینی از شهدای حمله تروریستی ۱۳ دی ۱۴۰۲ کرمان، نیز با اشاره به علاقه زیاد همسرش به شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در روز حادثه بر سر مزار شهید حاج قاسم، فاصله کمی از همسرم داشتم، ولی همسرم به درجه رفیع شهادت نائل شد. ترور علاوه بر اینکه امنیت روانی یک جامعه را برهم می زند، امنیت روانی کودکان و خانواده‌ها را هم بر هم می زند و قصد تروریست‌ها نیز ایجاد ناامنی در کشورمان است.

وی در ادامه با بیان اینکه تروریست‌های کوردل باید بدانند که با چنین اقدامات بزدلانه‌ای نمی‌توانند به اهداف خبیثانه خود برسند، تاکید کرد: انتظار ما از مسئولین این است که تروریست‌ها را به سزای اعمالشان برسانند و نگذارند خون شهدای ما به ناحق پایمال شود.



نهادهای بین‌المللی حقوق بشری جنایت‌های تروریست‌ها را نادیده می‌گیرند

در ادامه فاطمه خدادوست مادر شهید محمدطا‌ها اقدامی، کودک ۴ ساله شهید شده در حادثه تروریستی اهواز، می‌گوید: جنایت ۳۱ شهریور اهواز با طراحی و حمایت آمریکا و با همکاری دو گروه تروریستی داعش و گروهک تروریستی حرکة النضال اجرا شد. به طوری که هر دو گروه تحت حمایت آمریکا همزمان مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به سکوت و نادیده گرفتن جنایت‌های گرو‌هک‌های تروریستی و تروریست‌ها از سوی نهادهای بین‌المللی حقوق بشری، بیان کرد: ما خواستار پیگیری و اجرای عدالت درخصوص تروریست‌ها هستیم. استرداد مجرمین مطالبه خانواده‌های شهدای قربانی ترور است.

خدادوست تاکید کرد: جنایت ها و حملات تروریستی نشانه بزدلی و حقارت تروریست‌ها و حامیان آنها است. بیش از ۴۵ سال است که در کشورمان به اقسام مختلف دست به ترور می زنند ولی تاکنون نتوانسته و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.



محاکمه و مجازات تروریست‌ها درس عبرتی برای دشمنان این مرز و بوم است 

در ادامه خضر محمدی، پدر شهیده گلاویژ محمدی که دو برادرزاده خود به نام‌های زرین و معصومه محمدی را نیز در حادثه تروریستی مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، توسط گروهک تروریستی پژاک از دست داده، می‌گوید: ایادی وابسته به دشمنان انقلاب اسلامی که تاب دیدن پیروزی نظام اسلامی ما را ندارند، دست به اقدامات تروریستی می زنند. این گونه اقدامات کوردلانه محکوم است. یکی از تروریست‌های دستگیرشده در اظهارات خود اقرار کرد که در ازای کشتار زنان و کودکان و بر هم زدن رژه، هدیه‌ای یک میلیاردی دریافت کرده است.

وی همچنین گفت: ما خواستار نابودی، سرکرده‌ گروهک‌های تروریستی در خارج از کشور هستیم؛ باید سرچشمه نیروهای تروریستی را از بین برد و نابود کرد. محاکمه و مجازات تروریست‌ها درس عبرتی برای دشمنان این مرز و بوم است.

 

 

ارسال نظر: