X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 35
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 07 شهریور,1403 | 02:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 07 شهریور,1403 | 12:14 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 07 شهریور,1403 | 02:25 ب.ظ

نهاد حقوق بشری: کشورهای اروپایی ارسال سلاح به اسرائیل را باید متوقف کنند

  • نهاد حقوق بشری: کشورهای اروپایی ارسال سلاح به اسرائیل را باید متوقف کنند

یک نهاد حقوق بشری خواستار توقف ارسال سلاح از کشورهای اروپایی به اسرائیل شد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل همزمان با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و کرانه باختری، از کشورهای اروپایی خواست تا تجهیز تسلیحاتی و ارسال سلاح به این رژیم را متوقف کنند.

بر اساس گزارش الجزیره، عفو بین الملل با ارسال نامه‌ای به «جوزپ بورل»، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از کشورهای این اتحادیه درخواست کرد به رژیم اسرائیل سلاح نفروشند.
 

در نامه عفو بین الملل به بورل آمده است: از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست می‌کنیم سلاح در اختیار اسرائیل قرار ندهند.
 

عفو بین الملل همچنین خطاب به کشورهای اروپایی، از آنان خواسته است از سرمایه‌گذاری در شهرک سازی‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خودداری کنند.


درخواست سازمان عفو بین الملل در حالی صورت گرفت که روز گذشته جوزپ بورل با انتشار پیامی خواستار برقراری آتش‌بس انسانی ۳ روزه برای اجرای واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه شد و اعلام کرد که گسترش سریع این بیماری جان کودکان غزه را که در نتیجه آوارگی و محرومیت و سوء تغذیه ضعیف شده‌اند، تهدید می‌کند.
 

بورل، تاکید کرد که آتش‌بس انسانی برای اجرای واکسیناسیون توسط سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، یونیسف، در نوار غزه ضروری است.
 

وزارت بهداشت فلسطین به‌تازگی از رسیدن واکسن‌های فلج اطفال خبر داده بود و خواستار اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی برای فراهم کردن زمینه واردات این واکسن‌ها به غزه شده بود.

 


 

ارسال نظر: