X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 38
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1403 | 02:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1403 | 01:53 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1403 | 02:01 ب.ظ

هشدار یک نهاد حقوق بشری درباره تاخیر در واکسیناسیون فلج اطفال در غزه

  • هشدار یک نهاد حقوق بشری درباره تاخیر در واکسیناسیون فلج اطفال در غزه

سازمان «کودکان را نجات دهید» هشدار داد تاخیر در روند واکسیناسیون فلج اطفال منجر به «فلج جمعی» در غزه می‌شود.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «الکسندرا سایح»، رئیس بخش سیاست کمک‌های بشردوستانه در سازمان بین‌المللی «کودکان را نجات دهید» هشدار داد که در صورتی که بیماری فلج اطفال که در غزه شیوع پیدا کرده درمان نشود، احتمال دارد منجر به «فلج جمعی» شود.
 

براساس گزارش العربی الجدید، وی تاکید کرد که راه‌اندازی کمپین گسترده واکسیناسیون و برقراری آتش‌بس پس از کشف اولین مورد فلج اطفال در غزه پس از ۲۵ سال بسیار ضروری است.
 

این مسؤول سازمان «کودکان را نجات دهید» ادامه داد: نخستین مورد فلج اطفال که در ۱۶ اوت ثبت شد نتیجه مستقیم عدم تحویل مواد اولیه به غزه و تخریب زیرساخت‌ها و نیز در نتیجه محدودیت‌های اعمال شده بر ارسال کمک‌های بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی بود. ازدحام بیش از حد پناهگاه‌ها که مردم به آن پناه برده‌اند، منجر به شیوع انواع بیماری‌های همه‌گیر به ویژه در چند ماه گذشته از جمله فلج اطفال شده است.

وی تصریح کرد: مذاکرات برای ورود واکسن‌های فلج اطفال به غزه ادامه دارد اما به دلیل بمباران کادر درمان قادر به تهیه و ارائه این واکسن‌ها نیستند و در صورت تاخیر در روند واکسیناسیون خطر انتقال این ویروس در میان شمار زیادی از کودکان افزایش می‌یابد. هر ساعتی که روند واکسیناسیون به تاخیر بیفتد، کودکان را در معرض خطر خواهیم دید. ویروس فلج اطفال می‌تواند در عرض چند ساعت باعث فلجی کامل شود.
 

سایح ادامه داد: قرار است بیش از ۶۰۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال واکسینه شوند و ما همچنان به آتش‌بس نیاز داریم. سختی‌های زیادی در روند واکسینه کردن کودکان در غزه وجود دارد که از جمله آنها آوارگی مداوم کودکان به همراه خانواده‌هایشان برای نجات جانشان است. اگر یک اپیدمی در مقیاس گسترده وجود داشته باشد، کودکان خارج از مرزها نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و عدم وجود مکان امن در غزه، روند تزریق واکسن را دشوار می‌کند. فلج اطفال مرز نمی‌شناسد. اگر یک اپیدمی در مقیاس بزرگ وجود داشته باشد، نه تنها کودکان غزه، بلکه کودکان خارج از مرزهای غزه و منطقه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. چالش اصلی سازمان‌های امدادی بین‌المللی در منطقه «مشکل امنیتی» است.
 

وی همچنین عنوان کرد: هیچ مکان امنی برای غیرنظامیان و امدادرسانان در غزه وجود ندارد. به‌طور سیستماتیک از ورود کمک‌های حیاتی ممانعت می‌شود و سازمان «کودکان را نجات دهید» از چهار ماه پیش منتظر تحویل کمک‌های پزشکی حیاتی به این منطقه برای درمان کودکان است. اشغالگران از ماه‌ها قبل مانع ورود تجهیزات زیادی از جمله دستگاه‌های تصفیه آب، ژنراتورها و دستگاه‌های اشعه ایکس به نوار از طریق گذرگاه‌ها می‌شوند و به دلیل استفاده از تسلیحات انفجاری به جسم کودکان آسیب زیادی رسانده‌اند. کودکان به وحشتناک‌ترین شکل ممکن کشته می‌شوند و خانواده‌های آنها مجبورند اعضای بدن کودکانشان را جمع کنند و این مسأله با استفاده از تسلیحات کشورهای خارجی صورت می‌گیرد، بنابراین بیشتر سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان کودکان را نجات دهید از کشورها می‌خواهند فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.
 

وزارت بهداشت فلسطین به تازگی از ثبت اولین مورد تایید شده فلج اطفال در نوار غزه خبر داد؛ این مورد در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه ثبت شده و مربوط به نوزاد ۱۰ ماهه‌ای است که هیچ دوز واکسنی علیه فلج اطفال دریافت نکرده بود.

 

ارسال نظر: