X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 46
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1403 | 09:21 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1403 | 09:18 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 شهریور,1403 | 09:21 ق.ظ

هشدار ۵۰ سازمان حقوق بشری درباره اقدامات ناکافی دولت انگلیس برای محافظت از پناهجویان

  • هشدار ۵۰ سازمان حقوق بشری درباره اقدامات ناکافی دولت انگلیس برای محافظت از پناهجویان

بیش از ۵۰ سازمان حقوق بشری و هوادار حقوق پناهجویان در انگلیس در نامه‌ای به وزیر کشور انگلیس خواستار محافظت از پناهندگان در برابر تهدید‌های راستگرایان افراطی شدند.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بیش از ۵۰ سازمان حقوق بشری و هوادار حقوق پناهجویان در انگلیس در نامه‌ای از وزیر کشور انگلیس خواستند از پناهندگان، در برابر تهدید‌های افراد و راستگرایان افراطی، حفاظت کند.
 

در جریان آشوب‌های ماه گذشته در شهر‌های انگلیس، شماری از مراکز اسکان پناهجویان، هدف حمله نژاد پرستان و افراد راستگرای افراطی قرار گرفت و بخشی از یکی از محل‌های اقامت مهاجران به آتش کشیده شد.
 

در این نامه که به امضای ۵۴ نفر از مدیران سازمان‌های حقوق بشری رسید، از وزیر کشور انگلیس خواسته شده است برای حفاظت از جان پناهجویان و کارکنان مراکز اقامت آنان که میزبان پناهندگانند، اقدامات فوری انجام شود و همچنین پناهجویان به جای مراکز اقامتی و پادگان‌های متروک، در خانه‌ها اسکان یابند.
 

در نامه سازمان‌های هوادار حقوق پناهندگان همچنین از وزیر کشور انگلیس پرسیده شده است با این که شماری از محل‌های اقامت پناهندگان در انگلیس، قبلاً هم هدف حمله نژاد پرستان و راستگرایان افراطی این کشور قرار گرفته است، چرا برای حفاظت از جان پناهجویان و کارکنان مراکز اقامت آنان اقدامات لازم نشده است.
 

به نوشته گاردین، راستگرایان افراطی، پیش از حمله به محل‌های محل اقامت پناهندگان، در شبکه‌های اجتماعی فراخوان می‌دهند. در یکی از محل‌هایی که هدف راستگرایان و گروه‌های ضد مهاجران قرار گرفت، کارکنان ساعت‌ها پیش از پناهندگان، از هتل خارج شده بودند.
 

برخی از این پناهجویان، کودکانی بودند که به اشتباه بزرگسال لحاظ شده و برخی دیگر یا معلولیت داشتند و یا به دلیل تجربه ترومای روانی، آسیب پذیر به شمار می روند، اما به نظر می رسد هیچ برنامه ای برای اولویت دادن به تخلیه آنها از هتل وجود ندارد.  دو پناهجو به روزنامه گاردین گفتند که خودشان بخشی از آتش را خاموش کرده اند و بعد از خروج از هتل به آن ها گفته شده، باید در نیمه شب چند ساعت در یک اتوبوس کنار بزرگراه بنشینند تا وزارت کشور تصمیم بگیرد که آنها را به کجا بفرستند.
 

یک پناهجوی 18 ساله از سودان، آنچه در هتل دیده بود را "وحشتناک" خواند و گفت: «از زمانی که به بریتانیا آمدم هرگز با چنین چیزی مواجه نشده بودم.»
 

پناهجوی دیگری از افغانستان گفت: «پس از شروع حمله، ما هیچ یک از کارکنان هتل را ندیدیم. گیج شده بودیم. به ما گفته شد که خودمان را در اتاق‌هایمان حبس کنیم و از پنجره‌ها دور بمانیم. افراد راست افراطی را دیدیم که پلیس را کتک زدند و فکر کردیم که آنها ما را خواهند کشت.»
 

کولت باتن ترنر، مدیر اجرایی مکالمه بدون مرز، گفت: «ما عمیقاً نگران استفاده از هتل ها به عنوان محل اقامت اولیه برای پناهجویان هستیم. خشونت‌های راست افراطی که هتل‌ها را در طول شورش‌ها هدف قرار می‌دهند، موجب شده بسیاری از افراد ساکن در این ساختمان ها دوباره آسیب ببینند؛ این امر نشان می دهد که این هتل‌ها برای اسکان پناهجویان مناسب نیستند.»
 

وی افزود: «لفاظی‌های ضد مهاجرتی و نژادپرستانه برخی از سیاستمداران و رسانه‌های انگلیس، پناهجویان را بیشتر منزوی کرده و موجب شده در آماج حملات قرار گیرند. در نامه خود از وزیر کشور می‌خواهیم تا اطمینان حاصل کند که پروتکل‌های مشخصی برای جا به جایی پناهجویان از هتل‌ تدوین شود و در درازمدت، هتل‌ها را تعطیل کرده و پناهجویان را در جوامعی که می‌توانند زندگی خود را بازسازی کنند، اسکان دهند.»

 

ارسال نظر: