X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 05 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 50
تاریخ ثبت : دوشنبه, 05 شهریور,1403 | 09:27 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 05 شهریور,1403 | 08:18 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 05 شهریور,1403 | 09:27 ق.ظ

ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش نفرت‌پراکنی و بیگانه‌ستیزی در انگلیس

  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش نفرت‌پراکنی و بیگانه‌ستیزی در انگلیس
کمیته حذف تبعیض نژادی سازمان ملل بعد از بررسی عملکرد انگلیس، در مورد افزایش جنایات ناشی از تنفر، لفاظی‌های بیگانه‌ستیزانه و نفرت‌پراکنی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کمیته «حذف تبعیض نژادی سازمان ملل» بعد از بررسی عملکرد انگلیس اعلام کرد که نگران ادامه و در مواردی افزایش جنایات ناشی از تنفر، لفاظی‌های بیگانه‌ستیزانه و نیز نفرت‌پراکنی در این کشور است.

این کمیته به ویژه در مورد تکرار اعمال نژادپرستانه و خشونت توسط افراد و گروه‌های راست افراطی و معتقدان به برتری سفیدپوستان که اقلیت‌های قومی، مذهبی، مهاجران، پناهندگان و پناهجویان را هدف قرار می‌دهد، ابراز نگرانی کرده است.

حمله با چاقو در ساوتپورت

اقدامات خشونت‌آمیزی که در اواخر ژوئیه و اوایل آگوست سال جاری در سراسر کشور انگلیس رخ داد، در این گزارش لحاظ شده است. این شورش‌ها در پی حمله با سلاح سرد به یک کلاس رقص در ساوتپورت رخ داد که منجر به کشته شدن سه دختر و زخمی شدن 10 نفر دیگر شد. علت اصلی آشوب‌ها، اخبار نادرستی بود که درباره مظنون این حادثه در شبکه‌های اجتماعی پخش شده بود.

کمیته سازمان ملل متحد از مقامات بریتانیا خواست تا اقدامات جامعی را برای مهار سخنان نفرت‌پراکنی و نژادپرستانه و لفاظی‌های بیگانه‌هراسانه، از جمله از سوی شخصیت‌های سیاسی و عمومی، اجرا کنند.

اعضای این کمیته با تاکید بر تحقیقات کامل و اعمال مجازات سخت برای جنایات ناشی از نفرت نژادپرستانه، خواهان پرداخت غرامت به قربانیان و خانواده‌های آنها شدند.

هدف قرار دادن اقلیت‌های قومی توسط پلیس

کمیته مذکور همچنین نسبت به تأثیر نامتناسب شیوه‌های ایست و بازرسی پلیس، از جمله تفتیش بدنی عریان، بر اقلیت های قومی، به ویژه کودکان، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: استفاده از زور بیش از حد و مرگبار توسط مجریان قانون، عدم پاسخگویی و حمایت ناکافی از خانواده قربانیان همگی به طور نامتناسبی شامل افراد آفریقایی‌تبار و سایر اقلیت‌های قومی می‌شود.

در این گزارش درباره نژادپرستی نهادی در پلیس و سیستم عدالت کیفری نیز ابراز نگرانی شده است.

بررسی پیش‌داوری نژادی

کمیته «حذف تبعیض های نژادی سازمان ملل» از بریتانیا خواست تا مکانیسم شکایت مستقل برای بررسی مسائل مربوط به پیش‌داوری نژادی، ایست و بازرسی، تفتیش بدنی عریان و استفاده بیش از حد از زور توسط پلیس ایجاد کند. همچنین تاکید کرد که مرتکبین چنین جرایمی باید تحت تعقیب و مجازات قرار گرفته و قربانیان و خانواده‌هایشان باید به راه‌حل‌های موثر دسترسی داشته باشند.

این کمیته خاطر نشان کرد که باید اقداماتی قاطعانه برای از بین بردن تبعیض نژادی در پلیس و سیستم عدالت کیفری انگلیس انجام شود.



 

ارسال نظر: