X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 03 شهریور 1403
تعداد بازدید خبر : 54
تاریخ ثبت : شنبه, 03 شهریور,1403 | 02:04 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 03 شهریور,1403 | 07:50 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 03 شهریور,1403 | 02:04 ب.ظ

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار مجازات و تحریم رژیم اشغالگر اسرائیل شد

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار مجازات و تحریم رژیم اشغالگر اسرائیل شد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی خواستار مجازات و تحریم رژیم اسرائیل شد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین با اشاره به جنایت های گسترده رژیم اشغالگر اسرائیل، گفت: آنچه در غزه در جریان است یک نسل کشی است و این جنایت اصلی (رژیم)اسرائیل است. جنایت‌های رژیم اشغالگر مستند است و آنها باید مجازات شوند و تحریم‌هایی علیه این رژیم باید اعمال شود.
 

وی تاکید کرد: تجاوز به اماکن مذهبی، نشانه نفرت و کینه است و هدف قرار دادن، مسجد و کلیسا جنایت جنگی است. هدف قرار دادن عمدی کلیسا یا مساجد نیز از اقدامات جنایت جنگی قلمداد می‌شود.
 

گزارشگر ویژه سازمان ملل پیش از این نیز با اشاره به سکوت جهانیان در قبال اوضاع نوار غزه اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی در حال نسل کشی مردم این منطقه با سلاح‌های آمریکایی و اروپایی در سایه بی توجهی همه ملت‌های متمدن است. اسرائیل همچنین مرتکب نسل کشی‌های پی در پی در مدارس نوار غزه شده است. 

 

در همنی حال الجزیره اعلام کرد که به تصاویری دست یافته که با دوربین‌های نظامیان اسرائیلی و پهپادها گرفته شده و نشانگر تجاوزات این رژیم در مساجد غزه است. این تصاویر نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی مسجد بزرگی در شهر خان یونس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد نوار غزه را ویران کرده و نظامیان اسرائیلی نیز به مسجد بنی صالح واقع در شمال غزه یورش برده و همه قرآن‌های داخل آن را به آتش کشیدند.



 

ارسال نظر: