X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 29 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 99
تاریخ ثبت : دوشنبه, 29 مرداد,1403 | 01:28 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 29 مرداد,1403 | 01:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 29 مرداد,1403 | 02:46 ب.ظ

سازمان ملل: ۲۰۲۳ مرگبارترین سال برای امدادگران بود

  • سازمان ملل: ۲۰۲۳ مرگبارترین سال برای امدادگران بود

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که در سال گذشته ۲۸۰ امدادگر در ۳۳ کشور و منطقه کشته شده اند. بیش از نیمی از آنها در جریان کمک‌رسانی به مردم در نوار غزه جان باخته اند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد «اوچا» روز دوشنبه در ژنو اعلام کرد که در سال گذشته ۲۸۰ امدادگر در ۳۳ کشور و منطقه کشته شده اند. بیش از نیمی از آنها در جریان کمک‌رسانی به مردم در نوار غزه جان باخته اند.
 

اوچا افزود که از زمان ثبت اینگونه رویدادها تاکنون،هیچگاه طی یک سال، مانند سال ۲۰۲۳، چنین شمار زیادی از امدادگران در جریان انجام وظیفه کشته نشده‌اند. سازمان ملل این آمار را همه ساله در ۱۹ آگوست به مناسبت روز جهانی کمک‌های بشری اعلام می‌کند.
 

این نهاد سازمان ملل همچنین تصریح کردکه اکثر قربانیان حتی در نوار غزه، کارمندان محلی این سازمان بوده‌اند. این سازمان گفته است که شمار زیادی از امدادگران کشته شده در نوار غزه در جریان حملات هوایی اسرائیل جان باخته‌اند و کارمندان آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» بوده‌اند.
 

همچنان منازعه‌ها در سودان و سودان جنوبی نیز باعث افزایش شمار غم انگیز تلفات امدادگران در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ شده است. دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه ملل متحد «اوچا» گفته است که 35 هزار امدادگر در حال حاضر در دور افتاده‌ترین نقاط افغانستان به مردم امدادرسانی می‌کنند. این سازمان گفته است که افغانستان سال‌هاست در جمع خطرناک‌ترین مناطق برای کارمندان امدادی بوده و غالباً در میان پنج خطرناک‌ترین منطقه برای امداگران بوده است.

 

ارسال نظر: