X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 52
تاریخ ثبت : یکشنبه, 28 مرداد,1403 | 01:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 28 مرداد,1403 | 01:25 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 28 مرداد,1403 | 01:38 ب.ظ

توهمی به نام «انتخابات آزاد» در آمریکا؛ دروغ‌پراکنی برای گرفتن رأی سیاه پوستان

  • توهمی به نام «انتخابات آزاد» در آمریکا؛ دروغ‌پراکنی برای گرفتن رأی سیاه پوستان

یک نهاد حقوق بشری هشدار داد که دروغ‌پراکنی درباره انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا، به طور نامتناسبی جوامع رنگین پوست را هدف قرار داده و این نگرانی را ایجاد کرده که با تغییر الگوهای رأی گیری، بر نتایج انتخابات تأثیر بگذارد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر هشدار داد که دروغ‌پراکنی (disinformation) درباره انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا، به طور نامتناسبی جوامع رنگین پوست را هدف قرار داده و این نگرانی را ایجاد کرده که با تغییر الگوهای رأی گیری، بر نتایج انتخابات تأثیر بگذارد.
 

اطلاعات نادرست، انتشار غیرعمدی اطلاعات غلط بدون هدف خاصی برای آسیب رساندن است، در حالی که دروغ پراکنی، اطلاعات نادرستی است که برای گمراه کردن عمدی افراد طراحی شده است.

دروغ‌پراکنی می‌تواند شامل اطلاعات گیج‌کننده یا نادرست در مورد فرآیند رأی‌گیری باشد، که به سرکوب رأی‌دهندگان، ادامه تلاش‌های دوران جیم کرو برای سلب حق رأی از رأی‌دهندگان سیاه‌پوست از طریق مالیات رأی‌گیری و آزمون‌های سواد منجر می‌شود. امروزه، جوامع رنگین پوست و مهاجر همچنان تحت تأثیر اطلاعات نادرست و دروغ رسانی قرار می‌گیرند، که تلاشی برای تاثیرگذاری بر رأی آن ها، با سوءاستفاده از آسیب‌های روانی مشترک در میان این جوامع است.

 

این سازمان حقوق بشری با اشاره به تبلیغات دروغینی که در طول انتخابات 2020، رای دهندگان لاتین فلوریدا را هدف می گرفت، افزود: مهاجرانی که به محتوای ترجمه شده متکی هستند، اغلب در گروه‌های واتس‌اپ و دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی، در معرض ترجمه نادرست قرار می‌گیرند. دروغ رسانی و اطلاعات نادرست صوتی و تصویری را به سختی می توان شناسایی و پاکسازی کرد تا دروغ رسانی های متنی. ظهور هوش مصنوعی (AI) هم موجب تشدید این وضعیت شده است، زیرا ابزاری برای تولید سریع و ارزان اطلاعات نادرست و دروغ رسانی است و متخلفان نیز می توانند از آن برای دسترسی به رنگین پوستان استفاده کنند.
 

دیده بان حقوق بشر با بیان این که تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی که دونالد ترامپ، را در کنار رای دهندگان سیاه پوست نشان می دهد، اخیراً در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، می گوید که این اقدام تلاشی آشکار برای جلب نظر این رای دهندگان است. برخی از این تصاویر توسط گروه های رسانه ای محافظه کار و برخی دیگر توسط اشخاص ایجاد شده است. این افراد اکانت های جعلی در رسانه های اجتماعی ایجاد می کنند تا اطلاعات دروغین را به رای دهندگان سیاه پوست ارسال کنند.
 

این سازمان تاکید کرد: مقامات آمریکایی، رسانه ها و گروه های اجتماعی باید با همکاری یکدیگر، منابع اطلاعاتی دقیق، قابل اعتماد و در دسترس را برای همه مردم فراهم کنند. پلتفرم های آنلاین مسئولیت احترام به حقوق بشر از جمله حق رای را دارند. این پادمان ها برای تضمین برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه ضروری هستند.

 

 

ارسال نظر: