X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 26 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 76
تاریخ ثبت : جمعه, 26 مرداد,1403 | 10:02 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 26 مرداد,1403 | 06:43 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 27 مرداد,1403 | 08:46 ق.ظ

گزارشگران ویژه حقوق بشر ترور اسماعیل هنیه و فرماندهان مقاومت را محکوم کردند

  • گزارشگران ویژه حقوق بشر ترور اسماعیل هنیه و فرماندهان مقاومت را محکوم کردند
گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای، ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند و ترور فرماندهان مقاومت را کشتار فراقضایی توصیف کردند.




به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، به دنبال ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، توسط رژیم ضدانسانی صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای جمعی این فاجعه تروریستی را محکوم کردند.

در این بیانیه که به امضای ۱۲ گزارشگر ویژه حقوق بشری رسیده است، نسبت به افزایش خشونت‌ها در خاورمیانه ابراز نگرانی شده و ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس و نخست‌وزیر اسبق تشکیلات خودگران فلسطین در ایران، محکوم شده است.

این ماموریت‌داران ویژه حقوق بشری، اقدامات رژیم صهیونیستی در ترور شخصیت‌هایی چون فواد شکر در لبنان و اسماعیل هنیه در تهران را معادل جرم کشتار فراقضایی و قتل معرفی کرده، ممنوعیت تمامی دولت‌ها از ارتکاب به جرم نقض حق حیات مردم، من‌جمله به‌واسطه عملیات‌ نظامی در خارج از مرز‌های خود را یادآور شدند و آن را نقض بخش ۴ از ماده دوم منشور سازمان ملل متحد عنوان کردند.

به گفته این مقام‌ها، کشتار‌های فراقضایی و غیرمشروع این‌چنینی، علاوه بر آسیب زدن به روند‌های مرتبط با صلح، باعث تضعیف چندجانبه‌گرایی و صدمه زدن به ایفای نقش سازمان ملل برای یافتن راه حل‌های دیپلماتیک مبتنی بر قوانین بین‌المللی برای بحران‌های جاری می‌شوند.


ارسال نظر: