X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 62
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 24 مرداد,1403 | 12:04 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 24 مرداد,1403 | 12:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 24 مرداد,1403 | 12:04 ب.ظ

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه: غزه، بزرگترین قبرستان کودکان جهان در تاریخ معاصر است/کشتار بیش از دو هزار کودک شیرخوار فلسطینی

  • دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه: غزه، بزرگترین قبرستان کودکان جهان در تاریخ معاصر است/کشتار بیش از دو هزار کودک شیرخوار فلسطینی

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که غزه، بزرگترین قبرستان کودکان جهان در تاریخ معاصر است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه گزارش داد که طی ۱۰ ماه گذشته، از میان ۱۷ هزار کودک به شهادت رسیده‌ در غزه، ۲ هزار و ۱۰۰ کودک زیر دو سال سن داشته‌اند.
 

این مرکز با بیان این که این ارقام در تاریخ جنگ‌های معاصر، ترسناک و بی‌سابقه است، تصریح کرد: «حملات رژیم صهیونیستی به غزه نشانگر روند خطرناکی برای غیرانسانی کردن فلسطینیان در نوار غزه است. ارتش رژیم اسرائیل فلسطینی‌ها و فرزندانشان را روزانه، روشمند و گسترده به فجیع‌ترین و وحشیانه‌ترین شیوه‌های ممکن و تقریباً بدون وقفه برای 10 ماه متوالی هدف قرار داده است.»
 

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه افزوده است: «به دلیل بمباران منازل، ساختمان‌ها، محله‌های مسکونی، مراکز سرپناه و چادرهای آوارگان توسط رژیم اسرائیل، بسیاری از کودکان سر و دست و پای خود را از دست داده‌اند. این نقض آشکار قواعد تمایز، تناسب، ضرورت نظامی، یعنی الزام قانونی و اخلاقی برای انجام اقدامات احتیاطی لازم برای به حداقل رساندن مرگ غیرنظامیان و کودکان، است.»
 

این گزارش می‌افزاید: «ارتش رژیم اسرائیل، علی‌رغم توانایی‌های پیشرفته‌ی فناوری، خانه‌ها و سرپناه‌ها را هدف قرار می‌دهد، زیرا به خوبی می‌داند که در این اماکن، غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان حضور دارند. این اهداف را با بمب‌ها و موشک‌های بسیار مخرب بمباران می‌کند و هدف آن، کشتار غیرنظامیان و رساندن شدیدترین صدمات شدید ممکن است. هدف قرار دادن سیستماتیک، گسترده و مکرر ارتش رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان در نوار غزه و همچنین استفاده از سلاح‌های بسیار مخرب و بی‌رویه، به‌ویژه علیه مناطقی با جمعیت متراکم غیرنظامیان، این امر را به خوبی اثبات می‌کند.»
 

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با اشاره به این که تعداد زیادی از کودکان متولد نشده در بیمارستان‌ها به دلیل کمبود اکسیژن و برق، مراقبت ناکافی و بمباران بیمارستان جان خود را از دست داده ان.، تصریح می‌کند: «اسرائیل همچنان به کشتار هزاران مرد و زن فلسطینی در نوار غزه ادامه می‌دهد که بیشتر آنها در سنین باروری هستند. با توجه به معنای مندرج در شرح اقدامات نسل‌کشی در ماده (2) کنوانسیون پیشگیری از جنایت نسل‌کشی، شکی نیست که کشتار سیستماتیک و گسترده اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی، که حداقل 92 درصد از کشتارهای ناشی از نسل‌کشی را تشکیل می‌دهند، تأثیر منفی بر نرخ رشد جمعیت و ظرفیت باروری فلسطینیان در نوار غزه را در آینده خواهد داشت. تقریباً 50 هزار فلسطینی از 7 اکتبر تا کنون توسط اسرائیل کشته شده‌اند. همچنین 88 هزار فلسطینی دیگر توسط اسرائیل زخمی شده‌اند. این کشته‌ها و جراحات بدون شک، فلسطینیان را به عنوان یک گروه ملی و قومی برای چندین نسل متاثر خواهد کرد.»
 

این گزارش می‌افزاید: «یکی از اهداف اصلی نسل‌کشی اسرائیل، به جا گذاشتن میراثی ماندگار از این جنایات است که قربانیان را تا پایان عمر تحت تأثیر قرار می‌دهد. اکثر کودکان فلسطینی در نوار غزه آسیب‌های روانی را تجربه کرده‌اند که احتمالاً درمان آن دشوار خواهد بود: هزاران کودک یک یا هر دو والدین خود را از دست داده‌اند، دست یا پایشان قطع شده، دچار سوختگی شدید یا آسیب‌های جدی دیگر شده‌اند، و/یا از گرسنگی، سوءتغذیه و کم آبی رنج برده‌اند، که همگی بر رشد جسمی و روانی آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت.»
 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «اکثر کودکان در نوار غزه علاوه بر محرومیت از تحصیل، خانه، امنیت مالی و اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند. این امر پیامدهای جدی و گسترده‌ای بر آینده و توانایی آنها برای برخورداری از سایر حقوقشان خواهد داشت و آنها را در برابر فقر، بیکاری و استثمار آسیب‌پذیرتر می‌کند. حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث تخریب گسترده اشیاء غیرنظامی از جمله منازل، اموال خصوصی، معیشت، تولید و سیستم اقتصادی و تجاری شده و فلسطینی‌ها را چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم مجبور به مهاجرت کرده است.»
 

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه از جامعه بین‌المللی خواست که «سریع و قاطعانه» برای پایان دادن به جنایت نسل کشی، حفاظت از جان همه کودکان فلسطینی در نوار غزه، جلوگیری از تبدیل اسرائیل به بزرگترین قبرستان کودکان جهان در تاریخ معاصر و پایان دادن به «استانداردهای دوگانه فاحشی که در مورد اسرائیل و حامیان و متحدان قدرتمند غربی آن اعمال می‌شود، اقدام کنند و افزود: «اسرائیل و حامیان آن باید به دلیل نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین‌المللی با کشتن و هدف قرار دادن کودکان فلسطینی و ممانعت از دسترسی آنها به غذا، سرپناه، پوشاک و کمک‌های پزشکی، از جمله واکسیناسیون، پاسخگو باشند.»


 

ارسال نظر: