X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 44
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 23 مرداد,1403 | 07:43 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 22 مرداد,1403 | 07:41 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 23 مرداد,1403 | 07:43 ق.ظ

بیش از ۵۰۰ مورد حمله و تعرض به پناهجویان در آلمان

  • بیش از ۵۰۰ مورد حمله و تعرض به پناهجویان در آلمان

 پلیس آلمان گزارش داد که در نیمه نخست سال 2024، جمعاً ۵۱۹ مورد حمله و تعرض به پناهجویان در این کشور ثبت شده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گزارش پلیس آلمان حاکی از آن است که در نیمه نخست سال 2024، جمعاً ۵۱۹ مورد حمله و تعرض به پناهجویان در این کشور ثبت شده است.
 

این گزارش که به گفته دویچه‌وله در پاسخ به درخواست جناح پارلمانی حزب چپ‌ها منتشر شده، می‌گوید حملات و تعرض‌ها علیه پناهجویان به طور خاص شامل مواردی مانند اعمال زور و آسیب‌های شدید جسمی می‌شوند. بیشترین این جرایم در ایالت‌های زاکسن و تورینگن رخ داده است.
 

در بخشی از این گزارش آمده است که در رویدادهای که در خارج از محل اقامت پناهجویان رخ داده است، ۴۶ نفر، از جمله ۶ کودک، زخمی شده‌اند. پلیس آلمان بیشترین این حملات را که شمار آن، در مجموع، به ۴۵۶ مورد می‌رسد، به راستگرایان نسبت داده است.
 

افزون بر آن، ۶۹ حمله به محل اقامت پناهنجویان صورت گرفته است. در نیمه اول سال ۲۰۲۳ جمعاً ۱۱۵۵ مورد و در تمام سال ۲۴۵۰ مورد حمله و تعرض علیه پناهجویان در سراسر آلمان ثبت شده بود.
 

«کلارا بونگر»، نماینده حزب چپ‌ها در پارلمان فدرال، به روزنامه «اوسنابروکر سایتونگ» گفته است: «از مدت‌ها پیش مشخص بود که بین شعارهای نژادپرستانه سیاستمداران و حملات نژادپرستانه ارتباط نزدیکی وجود دارد.»
 

این سیاستمدار حزب چپ‌ها افزود: «وقتی راستگرایان در پارلمان خواستار «مهاجرت مجدد» (اخراج به کشورهای ثالث) می‌شوند، حتی سیاستمداران، پناهجویان و مهاجران را مسئول همه مشکلات اجتماعی می‌خوانند، دیپورت «در مقیاس گسترده» را اعلام می‌کنند و یا حتی پناهجویان را مهاجم توصیف می‌کنند، آنگونه که در بریتانیا رخ داد، نژادپرستان احساس قدرت می‌کنند تا درصدد هراس‌افکنی یا اعمال خشونت علیه پناهجویان برآیند.»


 

ارسال نظر: