X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 19
تاریخ ثبت : دوشنبه, 22 مرداد,1403 | 12:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 15 مرداد,1403 | 11:15 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 22 مرداد,1403 | 12:25 ب.ظ

هشدار یک نهاد حقوق بشری درباره تداوم جنایات جنگی اسرائیل در غزه

  • هشدار یک نهاد حقوق بشری درباره تداوم جنایات جنگی اسرائیل در غزه

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه با صدور بیانیه ای هشدار دادکه رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی تمام عیار علیه بیمارستان‌ها و مجروحان و بیماران فلسطینی در غزه می‌شود.

 


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نوار غزه روزانه شاهد مرگ بیماران و مجروحان به خاطر محاصره، ممانعت اسرائیل از ورود تجهیزات پزشکی و دارو و تخریب بخش پزشکی است. محرومیت از درمان، غذا و سایر اقلام ضروری برای زنده ماندن، قتل تدریجی افرادی است که مستقیما در حملات نظامی اسرائیل کشته نشده‌اند.
 

در این بیانیه آمده است: ما روزانه ده‌ها شکایت از فلسطینی‌هایی دریافت می‌کنیم که خود یا خانواده‌هایشان برای دریافت درمان نیاز دارند به خارج از نوار غزه سفر کنند، زیرا اکثر بیمارستان‌ها به دلیل محاصره و حملات اسرائیل از کار افتاده‌اند. بحران پزشکی از زمانی که اسرائیل در ماه مه گذشته گذرگاه زمینی رفح با مصر را بست، به شدت بدتر شده است چراکه این مسأله مانع سفر هزاران مجروح و بیمار به خارج شد و صدها نفر از آنها در نتیجه این امر کشته شدند.
 

 این بیانیه می افزاید: داده‌های وزارت بهداشت فلسطین در غزه نشان می‌دهد که بیش از ۱۲ هزار مجروح و ۱۴ هزار بیمار نیازمند ارجاع فوری به خارج از غزه برای درمان و نجات جانشان هستند. اینها بخشی از ده‌ها هزار نفری هستند که برای تکمیل درمان یا دریافت خدمات بهداشتی و توانبخشی لازم که در نوار غزه در دسترس نیست، نیاز فوری به سفر دارند. مرگ و میر ناشی از نبود دارو، درمان یا نبود مراقبت‌های بهداشتی کافی روزانه منجر به مرگ ده‌ها تن می‌شود و این‌ها رسما جزو قربانیان حملات نظامی اسرائیل به حساب نمی‌آیند. داده‌ها حاکی از آن است که میزان مرگ و میر در نوار غزه طی ماه‌های گذشته نسبت به مدت مشابه در دو سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و این به دلیل از کار افتادن بیمارستان‌ها و فروپاشی سیستم درمان به خاطر حملات هدفمند اسرائیل است.
 

در بانیه این نهاد نظارتی همچنین آمده است: هزاران بیمار مبتلا به سرطان به دلیل عدم درمان و نیاز به انتقال به خارج برای دریافت دوزهای شیمی درمانی، با رنج شدیدی مواجه شده و در معرض خطر مرگ قرار دارند. محاصره و بسته شدن گذرگاه‌ها پس از تخریب بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در غزه توسط اسرائیل و از کار افتادن اکثر آنها به معنای تصمیم اسرائیل برای اعدام دسته‌جمعی بیماران و مجروحان و کشتن عمدی آنهاست. اسرائیل بدون رعایت قوانین بین‌المللی مرتکب جنایات جنگی تمام‌عیار علیه بیمارستان‌ها و افراد محافظت‌شده، از جمله مجروحان و بیماران می‌شود. باید اقدام فوری برای رفع محاصره غزه، وارد کردن تجهیزات پزشکی برای نجات جان غیرنظامیان بیمار و مجروح، تضمین حق سفر برای درمان بیماران و تامین تجهیزات ضروری برای بازسازی فوری سیستم درمانی و تضمین محافظت از آن در برابر حملات اسرائیل اتخاذ شود.

 


 

ارسال نظر: