X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 20 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 77
تاریخ ثبت : شنبه, 20 مرداد,1403 | 12:42 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 20 مرداد,1403 | 12:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 20 مرداد,1403 | 05:52 ب.ظ

قتل‌عام جدید رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین غزه و هشدار گزارشگر ویژه/ بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند

  • قتل‌عام جدید رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین غزه و هشدار گزارشگر ویژه/ بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند

منابع محلی گزارش دادند در اثر بمباران شدید و وحشیانه مدرسه تابعین در شهر غزه از سوی رژیم صهیونیستی، اجساد بسیاری از غیر قابل شناسایی هستند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه وارد سیصد و نهمین روز خود شده و نیروهای اشغالگر پس از نماز صبح کشتار جدیدی را مرتکب شدند به طوریکه در نتیجه بمباران مدرسه‌ای که هزاران آواره در آن زندگی می‌کردند بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده ها نفر زخمی شدند.
 

بر اساس گزارش الجزیره، اشغالگران مدرسه «التابعین» در محله الدرج را بعد از نماز صبح بمباران کردند که با توجه به حضور بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر در مدرسه واقع در خیابان النفق ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد. اشغالگران نمازخانه مدرسه را در حالی که آوارگان در حال اقامه نماز صبح بودند با سه موشک هدف قرار دادند که پس از ورود خبرنگار الجزیره در اولین لحظه ورود به محل، اجساد روی هم انباشته قابل مشاهده بود.
 

تیم‌های پزشکی به دلیل اینکه نمی‌توانند هویت شهدا را شناسایی کنند، مجبورند اجزای تکه تکه شده پیکر شهدا را در یک کفن جمع کنند و نیروهای دفاع مدنی با بیان اینکه اجساد شهروندان بر اثر بمباران این مدرسه توسط رژیم صهیونیستی آتش گرفته است، می گویند که نیروهای ما در تلاش برای مهار آتش برای خارج کردن و یافتن اجساد شهدا و نجات مجروحان هستند.
 

در همین حال مدیر آمبولانس و اورژانس نوار غزه، این کشتار را جنایتی فجیع توصیف کرد و گفت که بمباران این مدرسه توسط رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۹۰ درصد از آوارگان شده است. 
 

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین نیز اعلام کرد که  اسرائیل در غزه یکی پس از دیگری در حال نسل‌کشی علیه فلسطینیان است.  چگونه جهان این کشتار را می‌پذیرد؟
 

وی تاکید کرد :اسرائیل در میان بی‌تفاوتی همه «ملت‌های متمدن» با سلاح‌های آمریکایی و اروپایی، فلسطینی‌ها را در غزه نابود می‌کند.

گزارشگر سازمان ملل ادامه داد: اسرائیل یک قدرت اشغالگر است که نوار غزه و کرانه باختری را اشغال کرده است. کشورهایی که با سلاح از اسرائیل حمایت می‌کنند، ناقض توافقنامه منع کشتارهای جمعی هستند.
 

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز اعلام کرد که استان غزه بیمارستان کافی برای پذیرش این همه مجروح ندارد. کشتار امروز در چارچوب نسل کشی است که توسط اشغالگران انجام شده است. به دلیل وحشت ناشی از این کشتار و تعداد زیاد شهدا، تیم‌های پزشکی، دفاع مدنی و تیم‌های امدادی و اورژانس تاکنون نتوانسته‌اند پیکر همه شهدا را پیدا کنند.
 

همچنین «اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر رسانه‌ای‌ دولتی در نوار غزه گفت: ارتش اشغالگر می‌دانست که این مدرسه محل اسکان آوارگان است. اشغالگران قصد داشتند این منطقه را بمباران کنند. انتظار داریم در ساعات آینده تعداد شهدا افزایش چشمگیری داشته باشد. انتقال اجساد شهدا و اعضای بدن جدا شده مجروحین برای ما بسیار دشوار است. تیم‌های پزشکی به دلیل دلخراش بودن وضعیت زخمی‌ها و شهدا نمی‌توانند به وضعیت قربانیان این کشتار رسیدگی کنند. گزارش ارتش اسرائیل از آنچه اتفاق افتاده پر از دروغ و اطلاعات نادرست است. ارتش اشغالگر با اظهارات دروغین خود به دنبال توجیه جنایاتش علیه مردم ما است.
 

در اولین واکنش ارتش اشغالگر، نیروی هوایی این رژیم اذعان کرد که مدرسه را هدف قرار داده است و بهانه‌اش برای این تجاوز را این گونه توجیه کرد که رزمندگان مقاومت از آنجا به عنوان مقر خود استفاده می‌کردند و این بهانه‌ای است که اشغالگران هر بار قتل عام می‌کند به آن متوسل می‌شوند.

 

ارسال نظر: