X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 74
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 17 مرداد,1403 | 01:37 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 17 مرداد,1403 | 12:17 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 17 مرداد,1403 | 01:59 ب.ظ

خبرنگاران غزه؛ قربانی جنایت های رژیم صهیونیستی در سایه سکوت نهادهای حقوق بشری 

  • خبرنگاران غزه؛ قربانی جنایت های رژیم صهیونیستی در سایه سکوت نهادهای حقوق بشری 

رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از هفتم اکتبر و حمله تجاوزکارانه به سرزمین های اشغالی به ویژه غزه، خبرنگاران را به طور گسترده برای ممانعت از پوشش خبری جنایت‌های خود مورد هدف قرار داده و به شهادت رسانده است.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه و پس از هفتم اکتبر 2023 به منظور جلوگیری از پوشش خبری جنایات‌های ارتکابی‌اش در این جنگ، به طور گسترده اقدام به هدف قرار دادن تیم‌های خبری و اصحاب رسانه در این باریکه کرده است؛ این جنایت ها در سایه سکوت نهادهای حقوقی بشری و بین المللی رخ می دهد.  
 

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی طی مدت 10 ماه از تجاوز و نسل‌کشی در غزه، از هیچ اقدام غیر قانونی و مجرمانه‌ای فروگذاری نکرده است. به شهادت رساندن و ترور بیش از صدها خبرنگار، یکی از ابعاد جنایت های رژیم صهیونیستی در این باریکه است که طبق قوانین بین‌المللی و مقرارت جنگی از مصونیت برخوردار هستند و در چارچوب انتقال شفاف اخبار و اطلاعات و تحولات عرصه میدانی باید از تجاوز طرف‌های درگیر در امان باشند.
 

حمله به خبرنگاران از سوی رژیم صهیونیستی کاملا هوشمندانه و هدفمند انجام می شود. رژیم اشغالگر تاکنون نزدیک به 170 خبرنگار را به شهادت رسانده است و این در حالی است که روز به روز بر آمار شهدای خبرنگار افزوده می شود. خبرنگاران فلسطینی با خون خود روایتگر و فریادگر عمق جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم و مقاوم فلسطین هستند.
 

در همین حال، دفتر اطلاع رسانی غزه در جدیدترین بیانیه خود روز سه شنبه  اعلام کرد که طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه یک خبرنگار دیگر در این باریکه به شهادت رسیده است.  
 

در این بیانیه، خبرنگار به شهادت رسیده محمد عیسی ابوسعدا معرفی شده که برای چندین رسانه به عنوان خبرنگار و روزنامه نگار مشغول به کار بوده است.  
 

بدین ترتیب با شهادت این خبرنگار به دست نظامیان صهیونیست، شمار اصحاب رسانه که از زمان آغاز جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند به 168 نفر افزایش یافت.
 

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: ما به شدت اقدام شنیع رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن این خبرنگار را محکوم می‌کنیم. ما اسرائیل را مسئول چنین جنایتی علیه اصحاب رسانه می‌دانیم.  
 

این در حالی است که بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه (کنوانسیون‌های ژنو مورخ ۱۲ آگوست ۱۹۴۹ و پروتکل الحاقی)، هدف قرار دادن عمدی روزنامه نگاران و غیرنظامیان، جنایت جنگی تلقی می‌شود و باید به خبرنگاران اجازه داده شود که از آزادی و حمایت  لازم برای انجام کار خود بدون دخالت ناروا در هر درگیری برخوردار باشند. 
 

جنایت صهیونیست‌ها علیه خبرنگاران و ممانعت از پوشش نسل‌کشی در غزه سبب شکل‌گیری اعتراض‌های گسترده‌ای در سطح جهانی شده، به گونه ای که این اعتراض ها به آمریکا، دولتی که بزرگترین حامی رژیم اسرائیل است، نیز کشیده شده است. با این حال، ارتش رژیم اشغالگر در پاسخ به اعتراض جوامع بین‌المللی نسبت به هدف قرار دادن خبرنگاران و مراکز رسانه‌ای به خبرگزاری‌های بین‌المللی اعلام کرد که نمی‌تواند امنیت خبرنگاران آن‌ها را که در نوار غزه فعالیت می‌کنند، تضمین کند!

خبرنگاران شهید فلسطینی با خون‌شان صدای مظلومیت مردم غزه را به دنیا مخابره می کنند. آنها هراسی از  شهادت ندارند. خبرنگارانی که در غزه به شهادت می‌رسند، قهرمانانی هستند که برای رسالت مهم خود یعنی رساندن صدای مظلومان فلسطین و غزه به مردم جهان، حتی از جان خود نیز گذشته‌اند. 
 

طبق آمار رسانه‌ای، جنگ غزه خونین‌ترین جنگ برای خبرنگاران به حساب می‌آید؛ به طوری که هیچ جنگی به این اندازه کارکنان محافظت شده از سوی قوانین بین المللی به ویژه اصحاب رسانه را به خاک و خون نکشیده است.  

 

ارسال نظر: