X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 83
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 16 مرداد,1403 | 10:17 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 16 مرداد,1403 | 07:09 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 16 مرداد,1403 | 10:17 ق.ظ

ابراز نگرانی کمیسر حقوق بشر درباره افزایش درگیری گسترده‌ در غرب آسیا

  • ابراز نگرانی کمیسر حقوق بشر درباره افزایش درگیری گسترده‌ در غرب آسیا

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، در پی تجاوز اسرائیل به بیروت و تهران و شهادت «فواد شکر»، از فرماندهان مقاومت لبنان، و «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس، و پاسخ تلافی جویانه ایران و حزب‌الله به تل‌آویو، با ابراز نگرانی از گسترش جنگ غزه، خواستار کاهش تنش فوری در خاورمیانه شد.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «ولکر ترک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در پی تجاوز اسرائیل به بیروت و تهران و شهادت «فواد شکر»، از فرماندهان مقاومت لبنان، و «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس، و پاسخ تلافی جویانه ایران و حزب‌الله به تل‌آویو، با ابراز نگرانی از گسترش جنگ غزه، خواستار کاهش تنش فوری در خاورمیانه شد.
 

وی در بیانیه‌ای گفت: «من عمیقاً نگران افزایش خطر درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه هستم و از همه طرف‌ها و کشورهای دارای نفوذ می‌خواهم که فوراً برای کاهش تنش اقدام کنند. شرایط در منطقه به یک وضعیت بسیار مخاطره‌آمیز تبدیل شده است.»
 

ترک با بیان این که در طول 10 ماه گذشته، غیرنظامیان - عمدتاً زنان و کودکان - درد و رنج غیرقابل تحملی را در نتیجه بمب‌ها متحمل شده‌اند، خاطر نشان کرد: «باید نهایت تلاش‌ها انجام شود تا این وضعیت بیشتر به ورطه‌ای تبدیل نشود که فقط عواقب وحشتناک‌تری برای غیرنظامیان خواهد داشت.»

 

ارسال نظر: