X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 63
تاریخ ثبت : یکشنبه, 14 مرداد,1403 | 07:21 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 14 مرداد,1403 | 04:46 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 15 مرداد,1403 | 07:50 ق.ظ

سفیر نیکاراگوئه در تهران: جنایت های رژیم اسرائیل در غزه باید پایان یابد

  • سفیر نیکاراگوئه در تهران: جنایت های رژیم اسرائیل در غزه باید پایان یابد

سفیر نیکاراگوئه در تهارن گفت: جامعه جهانی و به ویژه کشورهای مستقلی مانند جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه و سایر کشورهای حامی فلسطین نقش مهمی در پایان دادن به جنگ و رنج و درد مردم غزه و فلسطین دارند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «رامون البرتو مونکادا کولیندرس» سفیر نیکاراگوئه در تهران، که برای دریافت جایزه «حایمه ارمیدا» نماینده نیکاراگوئه در سازمان ملل در مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه و بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی حضور یافته بود، اظهار داشت: به من اجازه دهید که سلام صمیمانه، برادرانه و مردم انقلابی نیکاراگوئه به ریاست دانیل اورتگا، رئیس جمهور را به شما منتقل کنم.

وی ضمن محکومیت ترور شرورانه و مزورانه شهید اسماعیل هنیه، افزود: مایه افتخار است که جایزه حقوق بشر اسلامی را از طرف برادرمان سفیر و نماینده دائم نیکاراگوئه در سازمان ملل،  حایمه ارمیدا کاستیلو، که صدا و رویکردهای دولت ما را در سازمان ملل متحد  منعکس می کند، دریافت کنم.  حمایت و دفاع از حقوق مردم فلسطین به ویژه در زمینه نسل کشی دائمی که توسط رژیم صهیونیستی و رژیم اشغالگر در نوار غزه انجام می شود، یک وظیفه انسانی است.
 

سفیر نیکاراگوئه در تهران همچنین گفت: پس از هفتم اکتبر و تشدید حملا رژیم صهیونیستی در غزه، حایمه ارمیدا، صدای مردم مظلوم فلسطین در سازمان ملل بوده و پرچم عدالت و همبستگی با مردم فلسطین را در مقابله با رژیم اسرائیل برافراشته است. تعهد و صراحت او در محکوم کردن جنایات مرتکب شده توسط رژیم اسرائیل نشان دهنده نگرانی عمیق مردم نیکاراگوئه برای بشریت و رد قاطعانه نقض قوانین بین المللی است.

وی ادامه داد: حایمه ارمیدا، در سخنرانی خود در شورای امنیت، رنج مردم فلسطین و به ویژه غزه را دقیقاً بیان کرد. در حال حاضر تعداد شهدا در فلسطین پس از هفتم اکتبر به بیش از 39000 نفر رسیده است؛ این یک نسل کشی است که نه تنها حقوق انسان ها، بلکه رعایت استانداردهای بین المللی را نیز به چالش می کشد. این رقم دلخراش نیاز فوری به یک واکنش موثر بین المللی را برجسته می کند.

سفیر نیکاراگوئه به موضع مغرضانه شورای امنیت درباره فلسطین و به ویژه غزه اشاره کرد و گفت:  نفوذ ایالات متحده در این شورا، مانع از اجرای اقداماتی شده است که می تواند درد و رنج یک ملت را کاهش دهد. ارمیدا در سخنرانی خود نقش ایالات متحده و کشورهای اروپایی در حمایت نظامی از اسرائیل را محکوم و تأکید کرد که چگونه این امر خشونت و ظلم را تشدید می کند. وی همچنین به تأثیر مخرب ناشی از تعلیق کمک های مالی غرب به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اشاره کرد و موضع انتقادی کشور نیکاراگوئه را که منجر به تشدید چنین تصمیمات بحرانی انسانی می شود و میلیون ها فلسطینی را به قحطی، رنج و آوارگی اجباری محکوم می کند، در سازمان ملل منعکس کرد.

مونکادا کولیندرس همچنین با اشاره به موضع نیکاراگوئه درباره فلسطین، گفت: حایمه ارمیدا، جامعه جهانی را برای به رسمیت شناختن فلسطین و حق عضویت کامل در سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور مستقل فراخواند؛ وی تاکید بر احیای حقوق مردم فلسطین و کرامت آنها دارد. نیکاراگوئه در همبستگی کامل با آرمان های مردم فلسطین است؛ جامعه بین المللی نیز باید صدای مردم فلسطین را بشنود. جامعه جهانی و به ویژه کشورهای مستقلی مانند جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه و سایر کشورهای حامی فلسطین نقش مهمی در پایان دادن به جنگ و رنج و درد مردم غزه و فلسطین دارند.

وی در پایان تاکید کرد: به نام عدالت و انسانیت، کشورهای برادر و دوست و مستقل از ستاد حقوق بشر به خاطر انتخاب نیکاراگوئه به عنوان حامی مردم قهرمان و شجاع فلسطین و اعطای این جایزه مهم به کشورمان تشکر می‌کنم. 


 

ارسال نظر: