X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 80
تاریخ ثبت : یکشنبه, 14 مرداد,1403 | 03:47 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 14 مرداد,1403 | 02:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 15 مرداد,1403 | 12:32 ب.ظ

نماینده جنبش حماس در تهران: ترور اسماعیل هنیه ما را برای مقاومت مصمم تر می کند

  • نماینده جنبش حماس در تهران: ترور اسماعیل هنیه ما را برای مقاومت مصمم تر می کند

خالد قدومی گفت: فقدان شهید سپهبد اسماعیل هنیه غم بزرگ و  خسارت بزرگی برای جهان اسلام است اما ترور رهبران مقاومت باعث شعله‌ورتر شدن مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است، همانطور که بعد از شهادت شیخ احمد یاسین، قاسم سلیمانی و فؤاد شکر، برای مقاومت و جهاد مصمم‌تر شدیم.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران که برای دریافت جایزه شهید اسماعیل هنیه در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی حضور یافته بود، اظهار داشت: حقوق بشر، مفهومی انسانی، گسترده و عمیق دارد. حقوق بشر یعنی کرامت انسان و عزتمندی انسان.

وی افزود: حقوق بشر در سازمان‌ملل به این دلیل آغاز شد که حفظ امنیت و انسانیت بشر مورد توجه باشد، اما برای رژیم‌های درنده و کودک‌کش که در جهان اقلیت هستند، حقوق بشر معنا ندارد. حقوق بشری که سازمان ملل آن را براساس نیاز جامعه جهانی تعیین کرد، از سوی تعداد معدودی از بازیگران غربی که عامل ایجاد رژیم صهیونیستی هستند، از معنا تهی شده و حقوق بشری باقی نمانده است؛ چگونه حقوق بشر وجود دارد، وقتی که اسماعیل هنیه، به‌عنوان شخصیت سیاسی و دیپلماسی در ایران ترور شد؛ وی طی ۱۰ ماه گذشته موضوع فلسطین را برای جهان بازگو کرد؛ اما رژیم صهیونیستی این شخصیت بزرگ را در خاک یکی از کشور‌های عضو سازمان ملل ترور کرد.

قدومی تاکید کرد: آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان باعث اصلی ایجاد رژیم صهیونیستی هستند و با این اقدام خود امنیت جهان را تهدید کرده‌اند در حالی که اکثر کشورهای دیگر جهان ناظر آن بودند.
 

وی ضمن انتقاد از رویکرد شورای امنیت در موضوع شهادت اسماعیل هنیه، گفت: شورای امنیت فقط به خاطر اینکه عامل این‌جنایت رژیم صهیونیستی بود، کاری نکرد؛ باید انتقام بزرگی را برای پاسداشت خون شهدای خود اجرا کنیم؛ ما پیروزیم، زیرا همواره خون بر شمشیر پیروز است.
 

قدومی ضمن شرحی از جنایت‌های ۱۰ ماه گذشته رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: نباید در برابر جنایت‌های این رژیم نسل‌کش و کودک‌کش سکوت کرد؛ سازمان ملل کجاست؟ حقوق بشر کجاست؟ از دست دادن شهید هنیه ضایعه بزرگی برای ماست، اما جهاد و مقاومت ما با این شهادت‌ها شعله‌ورتر خواهد شد.

نماینده جنبش حماس در ایران ادامه داد: حقوق بشر اسلامی که به همت جمهوری اسلامی ایران و زیر سایه رهبر معظم انقلاب تأسیس شده، آمده تا بگوید؛ حقوق یشر یعنی کرامت انسان و فرقی نمی‌کند مسلمان باشد یا مسیحی، عرب باشد یا غیر عرب. حقوق بشر این نیست که اگر شما را ترور کردند، مجازات در کار نباشد. مجرم باید مجازات شود. رژیم صهیونیستی 50 هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است، ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند، ۱۶ هزار نفر از شهدا کودک و 9 هزار نفر از این شهدا دانش آموز هستند و ۱۸۰ هزار آواره در خان یونس مستقر هستند. حقوق بشر و سازمان ملل کجا هستند؟!

وی در پایان عنوان کرد: فقدان شهید سپهبد اسماعیل هنیه غم بزرگ و  خسارت بزرگی برای جهان اسلام است اما ترور رهبران مقاومت باعث شعله‌ورتر شدن مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است، همانطور که بعد از شهادت شیخ احمد یاسین، قاسم سلیمانی و فؤاد شکر، برای مقاومت و جهاد مصمم‌تر شدیم.


 

ارسال نظر: