X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 46
تاریخ ثبت : یکشنبه, 14 مرداد,1403 | 03:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 14 مرداد,1403 | 01:14 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 22 مرداد,1403 | 12:22 ب.ظ

حقوقدان فرانسوی: اکنون ارتشی از وکلا حامی مردم فلسطین هستند

  • حقوقدان فرانسوی: اکنون ارتشی از وکلا حامی مردم فلسطین هستند

حقوقدان برجسته فرانسوی گفت: هزاران وکیل و حقوقدان اکنون به عنوان یک یک ارتش حامی ملت فلسطین هستند و شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری به ثبت رسانده اند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، ژیل دوور، یکی از برگزیدگان جایزه حقوق بشر اسلامی، امروز یکشنبه 14 مرداد 1403 در مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه و بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی، که بارها علیه رژیم غاصب اسرائیل در دادگاه های بین المللی طرح دعوا کرده است، یکی از مهمترین اقداماتی که انجام شده را اقدام علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری برشمرد و گفت: از سال 2009 تا به امروز اقدامات بسیار خوبی در جهت حمایت از حقوق مردم فلسطین انجام شده است. 
 

این حقوقدان فرانسوی ادامه داد: اکنون فلسطیینی ها می توانند در این دادگاه طرح شکایت کنند؛ قربانیان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت از جمله افرادی هستند که می توانند در این دادگاه شکایت خود را مطرح کنند.
 

دوور همچنین گفت: در سال 2021 این دادگاه کشور فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخت. علاوه بر این مهمتر از همه، این دادگاه اتهامات تروریستی علیه گروه های فلسطینی را محکوم می کند؛ این اقدامات بهانه ای برای سوء استفاده ها و سوء رفتارها علیه گروه های فلسطینی شده است.
 

وی در ادامه بیان کرد: در نهم نوامبر 2023 شکایتی علیه رژیم صهیونیستی و نسل کشی فلسطینی‌ها به ثبت رساندیم، که منجر به یک جنبش جهانی شد و چندین نتیجه مثبت از دادگاه بین المللی در این رابطه حاصل شد. در این شکایت هزاران وکیل و حقوقدان پای کار آمدند و اکنون یک ارتش از وکلا حامی ملت فلسطین است.
 

این وکیل فرانسوی همچنین گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر مسئله حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است؛ ما به دنبال موضوع‌های منجر به صلح در مسئله فلسطین هستیم؛ اکنون مردم فلسطین ارتشی از وکلا دارند که از آنها در عرصه های بین المللی حمایت می کنند؛ اقدام فعلی ما در جهت حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت است و امیدوارم طی چند ماه آینده در این زمینه موفق شویم.


 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: