X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مرداد 1403
مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه و بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی؛
تعداد بازدید خبر : 125
تاریخ ثبت : یکشنبه, 14 مرداد,1403 | 01:58 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 14 مرداد,1403 | 12:47 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 28 مرداد,1403 | 12:58 ب.ظ

 غریب‌آبادی: کشورهای غربی مزورانه و آشکارا از نسل­‌زدایی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و رفح حمایت می‌کنند 

  •  غریب‌آبادی: کشورهای غربی مزورانه و آشکارا از نسل­‌زدایی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و رفح حمایت می‌کنند 

مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و مقامات لشگری و کشوری و سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران روز یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدای خدمت و شهید سلیمانی به‌عنوان حامیان واقعی مردم فلسطین، شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت و افزود: مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی امسال آیینه تمام نمای مظلومیت مردم فلسطین است. در مراسم امسال قرار بود از شهید والامقام، رهبر شجاع و مجاهد برجسته جناب آقای اسماعیل هنیه، به پاس سالها مجاهدت و تلاش های ارزنده در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و تقدیم بیش از هشتاد شهید از اعضای خانواده خود در جهت حفظ آرمان‌های انقلابی و ضد صهیونیستی تجلیل به عمل آید، اما پیش از برگزاری این مراسم، طی یک عملیات تروریستی به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی به درجه رفیع شهادت رسیدند، پاداشی که ارزشمندترین تجلیل از مجاهدانی است که در راه خداوند و حفظ عزت و سربلندی اسلام و آزادی قدس شریف به جهاد برخواسته اند. 
 

دبیر ستاد حقوق بشر اذعان کرد: این حادثه به تعبیر مقام معظم رهبری گرچه «ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ مجازاتی سخت برای رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست را نیز فراهم ساخت».
 

 وی همچنین بیان کرد: 16 سال قبل، روز چهاردهم مردادماه، سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی، به ابتکار جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان همکاری­‌های اسلامی به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی تعیین گردید. اعلامیه حقوق بشر اسلامی تصریح می‎کند که براساس شریعت اسلامی، حقوق بشر ناشی از کرامت و ارزش ذاتی انسان است و امت اسلامی رسالتی جهانی دارد و اگرچه بشریت به مراحل پیشرفته ای در علوم مادی رسیده، اما نیاز مبرم به ایمان و معنویت برای حفاظت از حقوق و تمدن خویش دارد. 

کرامت و آزادی انسانی مورد هجمه گسترده منادیان غیرواقعی حقوق بشر قرار گرفته است
 

غریب آبادی ادامه داد: کرامت و آزادی انسانی مورد هجمه گسترده منادیان غیرواقعی حقوق بشر قرار گرفته است. کشورهای غربی که مزورانه از حقوق انسان دم می زنند، آشکارا از نسل­‌زدایی و جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و رفح حمایت می کنند. پوشالی و ناکارآمد بودن گفتمان حقوق بشر غربی به حدی عیان شده که در کنگره آمریکا، کشوری که به سرکوب وحشیانه اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مبادرت می ورزد، از نتانیاهو فرمانده باند جنایتکار و تروریست صهیونیست­‌ها که نزدیک به ۱۳۰ هزار انسان بی­‌گناه که بیش از دو سوم آن­ها را کودکان و زنان تشکیل می­‌دهند شهید و مجروح کرده­‌اند، تجلیل به عمل می آید.
 

وی در ادامه گفت: مدعیان حقوق بشر همواره کوشیده­‌اند تا با نادیده گرفتن فرهنگ دیگر ملت‎ها، از جمله کشورهای مسلمان، ارزش های لیبرال و سکولار حاکم بر جامعه خود را در پوشش حقوق بشر بر جهان تحمیل کنند. گسترش توهین به ادیان و مذاهب و نفرت پراکنی علیه جامعه مسلمان و حمایت­‌های دولتی از این اقدامات تحت عنوان آزادی بیان، پدیده ای خطرناک است که اشاعه آن موجب تشدید تنش، نفرت پراکنی، اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان می‌شود و تهدیدی علیه صلح و امنیت و همزیستی مسالمت­‌آمیز و تهدیدی علیه روابط دوستانه میان ملت‌ها و پیروان ادیان الهی به شمار می‌رود.
 

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تاکید کرد: پرواضح است که به دلیل سیاست‌ها و مواضع غیراصولی کشورهای مدعی حقوق بشر، کرامت انسانی عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید و آسیب قرار گرفته است. سلطه جویی‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، جنگ و کشتار افراد بی‌گناه به ویژه غیرنظامیان، تحمیل تحریم‎های ظالمانه توسط نظام سلطه، حمایت از گروه های تروریستی، مخاطرات اقلیمی و زیست محیطی و فقر از مهم ترین تهدیدهایی هستند که صلح و ثبات جهانی را نشانه رفته و روز به روز بر ابعاد آن­ها به زیان بشریت افزوده می‎شود.



وحدت، رمز پیروزی و اعتلای امت اسلام و ملت های منطقه است

 

وی یادآور شد: تداوم جنایات گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و رفح و اقدامات تروریستی مکرر این باند جنایتکار و تروریست در سایر کشورها و حمایت همه جانبه دولت­‌های مدعی حقوق بشر از این جنایات و ناتوانی سازوکارهای بین­‌المللی حقوق بشری در جلوگیری از این جنایات، آرمان دستیابی به صلح، عدالت، حقوق بشر و امنیت انسانی را با چالش اساسی روبه رو ساخته است.
 

غریب آبادی یادآور شد: اکنون زمان آن رسیده است که کشورهای مسلمان و آزادگان جهان با توسل جستن به آرمان وحدت بخش فلسطین آزاد، دستان یکدیگر را فشرده وبیش از پیش شریک دردها و غم و تهدیدات مشترک یکدیگر باشند. وحدت، رمز پیروزی و اعتلای امت اسلام و ملت های منطقه است. همانطور که تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی در نتیجه وحدت و اجماع ایجاد شد.
 

وی در ادامه درباره انتخاب برگزیدگان جایزه، بیان کرد: هشتمین جایزه حقوق بشر اسلامی به موضوع حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جبهه مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی اختصاص یافته است. و در این رابطه، از بین ۴۲ کاندیدای پیشنهادی از میان ۱۷ کشور که به کمیته انتخاب جایزه حقوق بشر اسلامی معرفی شدند، ۶ نفر بعنوان برندگان نهایی جایزه تعیین شدند.



برگزیدگان و تجلیل‌شوندگان هشتمین دوره اعطای جایزه و بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی
 

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اسامی برگزیدگان،گفت: شهید والا مقام آقای اسماعیل هنیه، رهبر جنبش مقاومت اسلامی، آقای زیاد نخاله، دبیرکل جنبش اسلامی فلسطین، جناب آقای دکتر ژیل دوور، وکیل و حقوقدان از فرانسه به دلیل افشای جنایات رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی جهانی، راه اندازی پویش وکلای بین المللی متشکل بر هزاران وکیل برای دفاع از مردم مظلوم غزه، آقای دکتر سراج الحق، رهبر حزب سیاسی سابق جماعت اسلامی پاکستان و فعال ضد صهیونیستی، آقای حایمه ارمیدا، سفیر و نماینده دائم نیکاراگوئه نزد سازمان ملل متحد به دلیل حمایت از طرح شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل و حمایت نیکاراگوئه در طرح شکایت از آلمان نزد دیوان بین المللی دادگستری، خانم شارلوت کیتس از کانادا بدلیل فعالیت­‌های ضد صهیونیستی و هماهنگی شبکه بین المللی همبستگی زندانیان فلسطینی، از برگزیدگان این دوره هستند. 
 

بنا به گفته وی کمیته انتخاب جایزه حقوق بشر اسلامی همچنین تصمیم گرفت از وزیر امور خارجه شهید دکترامیرعبداللهیان به پاس تلاش‌های ارزنده آن شهید والامقام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محور مقاومت؛ سردار سرلشکر شهید زاهدی، که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به فیض شهادت نائل گردیده، به نمایندگی از سوی خانواده‌های شهدای تروریستی در سوریه؛ و دیپلمات آزاده  آقای اسدی که به مدت ۵ سال در زندان‌های آلمان و بلژیک بصورت غیر قانونی در بازداشت خودسرانه بوده است و حقوق بشر وی به طور گسترده نقض گردید؛ در این مراسم تکریم و تجلیل به عمل آمد.


 

ارسال نظر: