X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 66
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 11 مرداد,1403 | 10:43 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 مرداد,1403 | 10:00 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 11 مرداد,1403 | 10:43 ق.ظ

گزارش حقوق بشر سازمان ملل از شکنجه‌های مرگبار اسرای فلسطینی

  • گزارش حقوق بشر سازمان ملل از شکنجه‌های مرگبار اسرای فلسطینی
دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارشی ۲۳ صفحه‌ای براساس شواهد مستند، از آزار و اذیت و شکنجه مرگبار اسرای زندانی فلسطینی، منتشر کرد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی ۲۳ صفحه‌ای و براساس شواهد مستند، از آزار و اذیت و شکنجه مرگبار زندانیان فلسطینی در چنگ رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل، نشان می‌دهد که در پی آغاز حملات رژیم اسرائیل به غزه پس از ۷ اکتبر، هزاران فلسطینی به زور از غزه و حتی پناهگاه‌ها به بازداشتگاه های اسرائیل برده شده و در آن تحت شکنجه قرار گرفته اند؛ شکنجه هایی که مطابق این گزارش منجر به مرگ ده ها نفر شده است.

در این گزارش که براساس گفت‌وگو با بازداشت شدگان آزاد شده و شاهدان نگاشته شده، آمده است: بسیاری از فلسطینیانی که از زمان حملات ۷ اکتبر در غزه دستگیر شده بودند، هنگام فرار از حمله نظامی اسرائیل از مدارس و بیمارستان هایی که در آن پناه گرفته بودند، دستگیر شده اند.

مطابق این گزارش، اغلب فلسطینی‌ها پیش از انتقال به سرزمین‌های اشغالی با چشم بند و پابند به مراکز نظامی «قفس مانند» منتقل شده و مجبور بودند هیچ چیزی غیر از پوشک بر تن نداشته باشند و حداقل ۵۳ زندانی در بازداشتگاه اسرائیل جان خود را از دست داده اند.

در همین حال، ولکر ترک، کمیسر عالی سازمان ملل در بیانیه‌ای که به این گزارش اضافه شده، آورده است: شواهد جمع‌آوری‌شده توسط دفتر من و سایر نهادها حاکی از مجموعه‌ای از اعمال وحشتناک مانند القای حس خفگی با آب، رها کردن سگ‌ها به سمت بازداشت‌شدگان و اقدامات دیگر بوده که نقض آشکار قوانین بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بین‌المللی بشردوستانه است».

رژیم صهیونیستی پس از فشار افکار عمومی و انتقادهای گسترده جهانی اعلام کرده که در حال بررسی گزارش‌های مربوط به بدرفتاری با زندانیان در تاسیسات نظامی خود می‌باشد و قصد دارد، بازداشتگاه «سدی تیمان» در «صحرای نقب» را که در گزارش سازمان ملل و گروه حقوق فلسطینیان به عنوان محل آزار زندانیان از آن یاد شده، تعطیل کند.



ارسال نظر: