X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 70
تاریخ ثبت : دوشنبه, 08 مرداد,1403 | 04:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 08 مرداد,1403 | 10:40 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 09 مرداد,1403 | 11:09 ق.ظ

افشاگری واشنگتن پست درباره تجاوز و آزارهای مرگبار در زندان های رژیم صهیونیستی

  • افشاگری واشنگتن پست درباره تجاوز و آزارهای مرگبار در زندان های رژیم صهیونیستی

روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشی درباره نحوه شهادت اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی افشاگری کرد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، واشنگتن پست به نقل از شماری از پزشکان و شاهدان عینی تجاوزها و آزارهای مرگبار در زندان های رژیم اسرائیل گزارش داد که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در معرض تجاوزات مرگبار و خطرناکی قرار دارند.

این روزنامه در ادامه این گزارش آورده است که یکی از اسرای فلسطینی بر اثر پارگی طحال و شکستگی دنده‌ها پس از ضرب و شتم توسط زندانبانان اسرائیلی به شهادت رسیده است. یک اسیر دیگر فلسطینی به دلیل درمان نشدن یک بیماری مزمن با مرگ طاقت‌فرسایی روبرو شد و  سومین اسیر نیز پیش از شهادت ساعت‌ها برای دریافت کمک فریاد می‌زد.


پزشکان و شاهدان عینی همچنین تاکید کرده اند که اسرای فلسطینی به دلیل اهمال کاری پزشکی و بی‌توجهی سازمان زندان‌های صهیونیستی به شهادت می‌رسند.

جزئیات شهادت اسیران فلسطینی از سوی اعضای آژانس پزشکان حقوق بشر در اراضی اشغالی حاضر در کالبد شکافی اسرا، تایید شده است.

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین به تازگی اعلام کرد که تعداد شهدای جنبش اسیر فلسطین از سال 1967 تاکنون به 256 نفر رسیده است.


برخی منابع  تعداد شهدای اسیر فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی تحت شکنجه و به سبب شرایط بد زندان‌ها  را بیش از 55 نفر اعلام کرده اند، در حالی که بسیاری از کارشناسان می گویند تعداد واقعی شهدای شکنجه شده بسیار بیشتر از این تعداد است.



شیخ مصطفی ابو عزه از رهبران اسیر جنبش حماس آخرین اسیری است که در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیده است.


 خبرنگار واشنگتن پست، با ۱۱ اسیر سابق و چندین وکیل مصاحبه کرده، سوابق دادگاه و گزارش‌های کالبد شکافی را بررسی کرده و خشونت ها و اقدام‌های افراطی و گاه مرگ‌بار از سوی مقام‌های زندان‌های رژیم صهیونیستی را افشا می کند و می گوید:در حالی که توجه و محکومیت بین‌المللی بر وضعیت اسفبار اسیران اهل غزه، به ویژه در پایگاه نظامی بدنام تیمان (Sde Teiman) متمرکز شده، فعالان حقوق بشری می‌گویند که یک بحران عمیق‌تر و سیستماتیک در سیستم زندان‎های رژیم صهیونیستی وجود دارد.
 

جسیکا مونتل، مدیر اجرایی گروه حقوق بشر هاموکد، که سال‌ها با اسیران فلسطینی در ارتباط بوده، در این باره می گوید: خشونت فراگیر است؛ زندان‌ها بسیار شلوغ است؛ وزن هر زندانی که با آن‌ها ملاقات کرده‌ایم ۳۰ پوند (حدود ۱۳ کیلوگرم) کاهش یافته است.
 

تال اشتاینر، مدیر اجرایی کمیته عمومی علیه شکنجه در اراضی اشغالی، این تخلف‌ها را تا حدی به فضای انتقام‌جویانه در رژیم صهیونیستی پس از ۷ اکتبر نسبت می‌دهد و می افزاید: این وضعیت ترکیبی از احساس‌های فردی بوده که بسیار منفی و خشونت‌آمیز است.
 

در نامه یکی از مسئولان زندان آمده است که سیستم زندان‌های رژیم صهیونیستی که برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ زندانی ساخته شده دارای ۲۱ هزار زندانی است. تخمین زده می‌شود که این آمار ۲ هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی اهل غزه را شامل نمی‌شود. بیشتر این اسیران در مراکز نظامی نگهداری می‌شوند.
 

ایتامار بن‌غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که بر سیستم زندان‌های این رژیم نظارت دارد، در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس به رویکرد خود می‌بالید و می گوید: زمان حمام کردن اسیران فلسطینی را به طرز چشمگیری کاهش دادیم و غذای حداقلی را در اختیار اسیران قرار می‌دهیم. ساده‌ترین راه‌حل برای مقابله با ازدحام بیش از حد در زندان‌ها اعدام اسیران فلسطینی است.

 

 عبدالرحمن باسم البحش ۲۳ ساله، که در زندان رژیم صهیونیستی به قتل رسید، یکی از قربانیان رژیم صهیونیستی است. دو نفر از هم‌بندان البحش در زندان مگیدو شهادت او را به ضرب‌وشتم شدید از سوی نگهبانان زندان در ماه دسامبر  مرتبط می‌دانند. مگیدو زندانی در شمال اراضی اشغالی است که از ماه اکتبر تاکنون دست‌کم ۳ اسیر فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌اند. 

 

یک اسیر ۲۸ ساله که در همان بخش بازداشت شده بود، می گوید: نظامیان صهیونیست به تمام سلول‌های بخش یورش آوردند و پیش از ضرب‌وشتم اسیران، به آن‌ها دستبند زدند. در زمان اسارت هفته‌ای ۲ بار شاهد این نوع ضرب‌وشتم‌ها بودم. پس از ضرب‌وشتم، البحش و سایر اعضای سلولم به اتاق‌های قرنطینه با نام مستعار «تورا بورا» منتقل می شدیم. صدای فریاد‌ها همه جا را فرا گرفته بود؛ البحش با درد ناشی از شکستگی دنده‌هایش و با کبودی‌های عمیق به سلول خود بازگردانده شد. البحش در نهایت دیگر نتوانست روی پای خود بایستد. ۳ هفته بعد به شهادت رسید.

صائب عریقات، برادر همسر عبدالرحمن البحش، در این باره می گوید: این مرد جوان قبل از اسارت در اوج آمادگی جسمانی بود. او زندان مگیدو را به‌عنوان یک قبرستان توصیف کرده بود.


عبدالرحمن المعاری ۳۳ ساله نیز ۱۳ نوامبر در همین زندان به شهادت رسید. گزارشی از سوی دنی روزین، یکی از پزشکان آژانس پزشکان حقوق بشر در اراضی اشغالی از کالبد شکافی المعاری نشان داد که او متحمل کبودی‌هایی روی قفسه سینه چپ، با دنده‌های شکسته شده بود. همچنین کبودی‌هایی در پشت، بازو و ران چپ و سمت راست سر و گردن دیده شد. 


 

خیری حمد ۳۲ ساله، یک اسیر در همان بخش، نیز بیان می کند که المعاری در حالی که دستانش با دستبند بسته شده بود از حدود ۱۵ پله فلزی به پایین پرتاب شد. دلیل این اقدام خشونت‌بار صحبت کردن المعاری با نگهبانان در حین بازرسی سلول بوده است. المعاری ساعاتی بعد در پی خون‌ریزی‎های شدید به شهادت رسید.
 

گزارش‌هایی مبنی بر امتناع مقام‌های زندان‎های رژیم صهیونیستی از ارائه کمک‌های پزشکی در پرونده شهادت اسیران فلسطینی وجود دارد. به گفته کارشناسان، که در کالبدشکافی محمد السبار ۲۱ ساله را بررسی کرده‌اند، درمان بیماری مزمن السبار از شهادت او در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) جلوگیری می‌کرد. خانواده السبار می گویند که او از دوران کودکی از بیماری هیرشپرونگ رنج می‌برد. این بیماری باعث انسداد شدید و دردناک روده می‌شود؛ السبار به رژیم غذایی و داروی خاصی نیاز داشت.

 

به گفته آدامیر، یک سازمان مدافع حقوق اسیران فلسطینی، ۹ هزار و ۷۰۰ اسیر امنیتی فلسطینی در ماه می در زندان‌های رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شدند. این آمار شامل اسیران اهل غزه نمی‌شود. اسرای  سابق می‌گویند سلول‌هایی که برای ۶ نفر ساخته شده‌اند، در برخی مواقع ۲ برابر این تعداد را در خود جای می‌دادند. برخی از اسیران مجبور به خوابیدن بر روی زمین بودند. شرایط در زندان های مخوف رژیم صهیونیستی بسیار سخت و دردناک است.

 

 

ارسال نظر: