X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 06 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 66
تاریخ ثبت : شنبه, 06 مرداد,1403 | 03:47 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 06 مرداد,1403 | 09:11 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 08 مرداد,1403 | 07:51 ق.ظ

مرگ یک زندانی در می‌سی‌سی‌پی آمریکا

  • مرگ یک زندانی در می‌سی‌سی‌پی آمریکا

شمار افراد زندانی که در زندان‌های آمریکا با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند، هر روزه در حال افزایش بوده و این موضوع به چالشی بزرگ برای این کشور تبدیل شده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، آمریکا به‌عنوان دارنده بزرگ‌ترین جمعیت زندانی در جهان، شاهد بحران‌های حل‌ناشدنی متعددی و مداومی در سیستم زندان‌های خود است.مقام‌های ایالتی می‌گویند که جسد یک زندانی در سلول خود در زندان ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا در حدود ۹۰ مایلی (۱۴۵ کیلومتری) شرق مرکز ایالت پیدا شده است. 
 

این سومین مورد مرگ در این ماه در زندان شرقی می‌سی‌سی‌پی در شهر مریدین (Meridian) است. زندا‌ن‌های آمریکا در ماه‌های اخیر شاهد افزایش موارد مرگ‌ومیر در میان زندانیان بوده‌اند.  امیلی لاهد، سخنگوی شرکتی که این زندان را مدیریت می‌کند، گفت که کلارنس گیلی (Clarence Gillie) ۵۹ ساله روز پنجشنبه در سلول خود بدون هیچ علایم حیاتی پیدا شد. 
 

لاهد در بیانیه‌ای گفت: کارکنان بخش پزشکی مرکز فورا وارد عمل شده و اقدام‌های پزشکی اورژانسی را انجام دادند. آن‌ها اعلام کردند که گیلی جان خود را از دست داده است.  مرگ این مرد در دست بررسی است. او اضافه کرد که علت مرگ این زندانی در انتظار نتیجه کالبد شکافی است. 
 

طبق گزارش میزان، سخنگوی این شرکت پرسش‌هایی را در مورد این‌که چرا گیلی در بازداشت بود، به سازمان اداره زندان‌های می‌سی‌سی‌پی ارجاع داد.
 

مرگ ۲ زندانی در ایالت کنکتیکت

این در حالی است که پلیس ایالت کنکتیکت در حال تحقیق در مورد مرگ ۲ زندانی در زندان گارنر است که در فاصله‌ای چند روز رخ داد.پلیس ایالتی گفت، افسران در ۱۹ و ۲۱ جولای (۲۹ و ۳۱ تیر) در پی دریافت گزارش‌هایی از زندانیانی که علایم حیاتی ندارند، به این زندان اعزام شدند.
 

پلیس ایالتی گفت که تلاش‌های اضطراری برای نجات جان افراد زندانی در هر ۲ حادثه انجام شد، اما متعاقبا مرگ این زندانیان اعلام شد.


پلیس جزئیات دیگری در مورد مرگ این ۲ زندانی ارائه نکرد، اما گفت که تحقیقات فعال بوده و ادامه دارد.
 

موارد قبلی

پیش از این نیز (اواخر تیر) گزارش شده بود که یک زندانی ۲۳ ساله درپی نادیده گرفته شدن درخواست مراقبت پزشکی در زندان بدنام ریکرز نیویورک آمریکا جان خود را از دست داد.
 

چاریزما جونز که دوران محکومیت خود را در ریکرز می‌گذراند، پس از وخامت مشکل پزشکی به بیمارستان منتقل شد؛ پس از ورود جونز به بیمارستان، قاضی دستور آزادی بدون وثیقه او را به دلیل بیماری شدید صادر کرد، اما جونز ۴ روز بعد جان خود را از دست داد.
 

وکلای جونز تاکید کردند که این زندانی زن مکررا از مراقبت‌های اولیه محروم شد و نگهبانان زندان درخواست مراقبت‌های پزشکی او را نادیده گرفتند. 
 

در اواسط تیر ماه هم خانواده یک زندانی که در آگوست سال گذشته (شهریور سال گذشته) در زندان ریکرز جان باخت، طی دادخواستی اعلام کردند که زندان اطلاعات مربوط به مرگ او را پنهان کرده است.
 

در موردی دیگر نیز، یک زن زندانی در بزرگترین زندان زنان کالیفرنیا در میان موج گرما شدید و نبود تهویه مطبوع جان خود را از دست داد. این در حالی است که افراد محبوس در این زندان‌ها در حال التماس برای شرایط زندگی و هشدار در مورد پیامد‌های وخیم برای سلامتی خود هستند.
 

زن در زندان زنان کالیفرنیای مرکزی، واقع در شهر چوچیلیا در حالی که دمای هوا در منطقه به بالای ۱۱۰ درجه فارنهایت (۴۳.۳ درجه سانتیگراد) رسید، جان باخت.
 

وضعیت زندان‌های آمریکا؛ حبس با طعم مرگ

داده‌های مربوط به تعداد زندانیان آمریکایی که در حبس می‌میرند به‌طور مشهور غیرقابل دسترس و اغلب غیرقابل اعتماد است؛ با این حال، گزارش‌های موجود در مورد مرگ و میر در زندان از سوی اداره آمار دادگستری چشم‌اندازی را ارائه می‌دهد.
 

در سال ۲۰۱۹، نرخ کلی مرگ و میر در زندان‌های آمریکا کمتر از میانگین ملی تعدیل شده ۳۳۹ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود، اما تا آن سال، به شدت افزایش یافته بود.
 

بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹، مرگ و میر در زندان ۱۱ درصد افزایش یافت و از ۱۵۱ به ۱۶۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید.
 

یک گروه حقوق بشری آمریکایی میزان مرگ و میر و شرایط را در حدود ۴۵۰ زندان این کشور بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۹ ارزیابی کرده است؛ برخی از قوی‌ترین یافته‌ها در مورد مرگ و میر در زندان به دو عامل مربوط می‌شود: نرخ گردش مالی، مجموع پذیرش‌ها و آزادی‌های هفتگی تقسیم بر میانگین جمعیت روزانه و جمعیت.

 

برچسب ها: حقوق بشر, آمریکا
ارسال نظر: