X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 دی 1402
تعداد بازدید خبر : 29
تاریخ ثبت : شنبه, 06 مرداد,1403 | 01:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 05 دی,1402 | 01:01 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 08 مرداد,1403 | 07:34 ق.ظ

گزارش دومین و سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین

  • گزارش دومین و سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین

معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، گزارش دومین و سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین را منتشر کرد.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گزارش دوم و سوم دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین به زبان فارسی و انگلیسی توسط معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر منتشر شد.

در مقدمه این گزارش آمده است: جمهوری اسلامی ایران از بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 تا به امروز، یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم و جولانگاه گروهک‌های تروریستی داخلی و خارجی بوده و در این مدت، هزاران انسان بی‌گناه به دست آنان شهید و یا به شدت مجروح شده‌اند. گروهک‌های تروریستی تمامی اقشار جامعه از زن و مرد، کودک و پیر، و دانشمندان را هدف قرار داده‌اند.

در این میان، بیشترین ترورها که مصداق جنایت علیه بشریت است، توسط گروهک تروریستی منافقین (موسوم به سازمان مجاهدین خلق) در ایران انجام شده است. این گروهک از همان آغاز انقلاب اسلامی با انجام انفجار در مراکز شلوغ شهرها، ترور مسؤولان کشور، حمله به افراد با اسلحه و چاقو، آدم‌ربایی و شکنجه مردم و خیانت به کشور از جمله از طریق جاسوسی برای رژیم بعث صدام، به نوعی شروع به انتقام از مردم بی‌گناه نمود؛ به طوری که 17 هزار نفر توسط عوامل این گروهک به شهادت رسیده‌اند.


 

در معرفی منافقین همین بس که مهمترین اولویت و مبنای اصلی عملکرد آن، ترور و قتل افرادی است که با آنان هم نظر نبوده و آنان را منکر می‌شدند. این مسئله را می‌توان به طور مشهود، در اسناد و بیانیه‌های منتشره توسط آنان مشاهده نمود. حال آنکه قتل و کشتن افراد بی‌گناه آن هم به شیوه‌های ناجوانمردانه، مانند بمب‌گذاری در مراکز تجمع غیرنظامیان، آشکارترین و فاحش‌ترین نقض حقوق بشر می‌باشد. بر همین اساس، عوامل این گروه در سال1360 دست به ترور و کشتار مسؤولین کشور از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه، وزراء، نمایندگان مجلس، روحانیون برجسته کشور و شهروندان ایرانی در مقیاس گسترده‌ای زدند. منافقین پس از ترور شخصیت‌های کشور در سال 1360، روی به سمت کشتار مردم بی‌گناه آورده و تنها بین سال‌های 1361 تا 1367، بیش از 17 هزار نفر از مردم را به شهادت رساندند که اسامی و اسناد آنها موجود است. از دیگر جرائم این گروهک، خیانت به کشور و جاسوسی برای دولت‌های متخاصم می‌باشد. این گروهک در جریان تجاوز رژیم بعث عراق به ایران، اطلاعات مختلفی از جمله محل تجمع شهروندان را برای موشک باران به این رژیم منتقل می‌نمود.
 

مردم بی‌گناه دیگر کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه نیز شاهد جنایت‌های این گروهک بوده‌اند. نیروهای منافقین، پس از استقرار در عراق و در همکاری با رژیم صدام، جنایات گسترده‌ای علیه اقوام مختلف این کشور از جمله شیعیان و اکراد مرتکب شدند. تنها در یکی از جنایت‌ها که به "انفال کردها" مشهور است و از فوریه تا سپتامبر 1988 در استان‌های کرکوک، دیاله، نینوا و صلاح الدین اجراء شد، روستاهای بسیاری نابود و بیش از 182 هزار جمعیت بی‌دفاع با همکاری نیروهای منافقین به طرق فجیعی از جمله زنده به گور کردن، بریدن سر، تیرباران‌های جمعی و سوزاندن به قتل رسیدند. نظام قضائی عراق در همین رابطه پرونده‌ای را برای منافقین مفتوح نموده و برای 118 نفر از عوامل اصلی آن حکم جلب صادر کرده است. این گروهک، همچنین پس از آغاز فعالیت گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق از سال 2011، همراه با دیگر تروریست‌ها در سوریه دست به کشتار گسترده مردم سوریه زده و ضمن آموزش نیروهای تروریستی، جنایات گسترده‌ای را در این منطقه انجام داده‌اند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که گروهک منافقین همچنان ماهیت تروریستی خود را حفظ کرده است. برخی از اعضای این گروهک اخیراً نیز در جریان فعالیت‌های تروریستی دستگیر شده و به نظام قضائی معرفی شده‌اند.
 

تشکیل پرونده و رسیدگی قضائی به پرونده گروهک تروریستی منافقین و اعضای فعال و اصلی آن
 

با ارسال کیفرخواست 729 صفحه‌ای شامل 6757 صفحه مستندات مکتوب و 1000 ساعت مستندات صوتی و تصویری در تاریخ 18/4/1402، از سوی دادستانی تهران (پایتخت) به دادگستری تهران، شعبه‌ای از دادگاه کیفری 1 تهران با حضور سه قاضی (یک رئیس و دو مستشار) برای رسیدگی به این پرونده تعیین گردید. از اینرو، اولین جلسه دادگاه، پس از طی تشریفات قانونی، در 12 آذرماه 1402 به صورت علنی برگزار گردید.
 

نخستین متهم این دادگاه، سازمان گروهک تروریستی منافقین به عنوان شخص حقوقی است. درخصوص این گروهک و فعالیت‌های تروریستی و جنایتکارانه آن، در گزارش شماره 1 و همچنین در مقدمه گزارش حاضر، به تفصیل پرداخته شده است.


 

مسعود رجوی (نفر اصلی و کلیدی سازمان) متهم ردیف دوم، در ابتدای روی کار آمدن حکومت جمهوری اسلامی ایران، عضو کادر رهبری بود و به صورت غیر علنی ریاست سازمان را نیز بر عهده داشت. از سال ۱۳۶۰ و بعد از مرگ موسی خیابانی، مسعود رجوی در موضع مسئول اول سازمان و به تنهایی در رأس تمامی امور سازمان قرار گرفت. در آن مقطع، بالاترین رده‌ تشکیلاتی مسئول اولی سازمان محسوب می‌شد و این جایگاه تشکیلاتی به مثابه‌ «رهبری» سازمان به شمار می‌آمد. نامبرده به صورت همزمان در ۳۰ تیر ۱۳۶۰ به عنوان مسئول شورای موسوم به ملی مقاومت و تحت پوشش شورایی که متشکل از تعدادی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی بود، به فعالیت پرداخت. اساس تشکیل شورای مزبور، براندازی نظام جمهوری اسلامی با توسل به مبارزه‌ قهرآمیز بود. همچنین، از ۳۰ خرداد ۱۳۶۶ با تشکیل ارتش موسوم به ارتش آزادی بخش ملی ایران به عنوان فرمانده عالی ارتش آزادی بخش در تدارک تشکیلات نظامی تمام عیار جهت  به اصطلاح سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، نقش محوری را ایفا کرد.

مسعود رجوی در سن ۱۹ سالگی به دنبال ارتباط تنگاتنگی که با محمد حنیف نژاد از کادر‌های اولیه‌ سازمان داشت، با منافقین آشنا و جذب سازمان می‌شود. در همین رابطه نیز در سال ۱۳۵۰ توسط ساواک دستگیر و به اعدام محکوم می شود که با وساطت برادرش که از منابع ساواک بود، مجازاتش به حبس ابد تقلیل می یابد و در ادامه نیز در زندان به عنوان رهبر سازمان مطرح می شود. نامبرده ابتدا با فیروزه بنی صدر ازدواج و پس از مدتی از یکدیگر جدا می شوند و بعد از آن، با مریم (رجوی) قجر عضدانلو، (همسر مهدی ابریشمچی)، ازدواج تشکیلاتی نموده و انقلاب ایدئولوژیک را در سازمان مطرح می‌کند. مسعود رجوی در ۳۰ خرداد ماه سال ۱۳۶۰ در اطلاعیه‌ای دستور جنگ مسلحانه را علیه نظام و نیرو‌های انقلاب و بسیاری از اقدامات تروریستی و جنایات علیه نیرو‌های انقلاب صادر کرد.

نهایتا، نامبرده در تاریخ ۷ مرداد سال ۱۳۶۰ به همراه بنی صدر با مشارکت در هواپیماربایی توسط خلبان شاه سرهنگ معزی از طریق مرز هوایی از کشور خارج و به فرانسه پناهنده می‌شود. دیگر فعالیت ها و اقدامات او عبارت است: صدور فرمان طلاق اجباری برای اعضاء، صدور فرمان جدایی فرزندان اعضاء از والدین، تأسیس گروه تروریستی (شبه نظامی) موسوم به ارتش نفاق در عراق در سال ۱۳۶۵، شرکت در جلسات مختلف با استخبارات عراق، همکاری مستقیم با رژیم بعث و شخص صدام، صدور فرمان و مشارکت در عملیاتهای مختلف سازمان از جمله فروغ جاویدان. وی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره 2002-441/6-A  می باشد.


 
مریم قجر عضدانلو (رجوی) متهم ردیف سوم، فرد دوم تشکیلات و جانشین مسعود رجبی می‌باشد. وی بعد از ورود به دانشگاه صنعتی شریف، توسط برادرش محمود قجر عضدانلو با منافقین آشنا و جذب سازمان شد. برادر نامبرده به نام محمود از اعضای سازمان است. وی در سال ۱۳۵۸ به دستور تشکیلات با مهدی ابریشمچی ازدواج می‌کند و در سال ۱۳۶۴ بعد از جدا شدن از همسرش، با مسعود رجوی ازدواج تشکیلاتی می‌کند. نامبرده بعد از شروع فاز نظامی در سال ۱۳۶۰ از کشور متواری و در زمان حضور خود در پاریس، مسئول دفتر مسعود رجوی می‌شود. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از: جانشین فرمانده کل ارتش نفاق، شرکت در عملیات‌های مختلف نظامی و تروریستی سازمان همانند فروغ جاویدان و آفتاب، مسئول هدایت عملیات‌های نظامی و تروریستی در داخل کشور، مسئول اول سازمان در سال ۱۳۶۸، رئیس جمهور شورای به اصطلاح ملی مقاومت از سال ۱۳۷۲ تاکنون. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۶۹/۶-A  می‌باشد.
 
مهدی ابریشمچی متهم ردیف چهارم در سال ۱۳۴۸ توسط محسن نجات حسینی جذب سازمان منافقین شده و درسال ۱۳۵۴ توسط ساواک دستگیر و به هفت سال زندان محکوم می شود که در نهایت، با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد می‌شود. خواهران و برادران نامبرده به نام‌های جواد، کاظم، حسین، سعید، محمود، فرزاد، رحمت، سرور، صدیقه و شیرزاد همگی از منافقین بوده‌اند. وی در سال ۱۳۵۸ به دستور تشکیلات با مریم قجر عضدانلو (رجوی) ازدواج کرده که حاصل آن دختری به نام نرگس است و در نهایت، در اواخر سال ۱۳۶۳ باز هم به صورت تشکیلاتی از مریم رجوی جدا شده و متارکه می‌کند. نامبرده در سال ۱۳۵۷ نفر پنجم سازمان و عضو کمیته‌ مرکزی بود که اقدام به طراحی و راه اندازی بخش‌های مختلف سازمان می‌کند. وی در سال ۱۳۵۹ مسئول جنبش به اصطلاح ملی منافقین، بخش امنیت و عملیات مهندسی بوده است. نامبرده درحال حاضر از عناصر کادر مرکزی سازمان و مسئول کمیسیون به اصطلاح صلح شورای ملی مقاومت است. دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از: عضو شورای رهبری سازمان، مسئول پشتیبانی تیم‌های تظاهرات مسلحانه در سال1360، معاونت در ربایش هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ به منظور فراری دادن مسعود رجوی، ابوالحسن بنی صدر و عامل انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی از طریق طراحی و برنامه ریزی عملیات ربایش هواپیمای موصوف در تاریخ 05/05/1360، عضو مرکزیت و هیئت اجرایی سازمان در سال ۱۳۶۱، مسئول روابط خارجی سازمان در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴، مسئول پشتیبانی کل ستاد فرماندهی ستاد مرکزی و ستاد اطلاعات در سال ۱۳۶۵، فرمانده حفاظت قرارگاه‌ها و معاون ستاد قرارگاه نیرویی عملیات‌های چلچراغ آفتاب و فروغ جاویدان، مسئول طرح انقلاب ایدئولوژیک، مسئول زندان و برخورد و شکنجه‌ اعضای مسئله دار در سال ۱۳۷۳، مسئول برگزاری نشست‌های غسل در سال ۱۳۸۰. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۲۵/۶-A  است.

جلسه دوم رسیدگی قضائی به پرونده گروهک تروریستی منافقین و اعضای فعال و اصلی آن

دومین جلسه دادگاه در 28 آذرماه 1402 با حضور وکلا، جمعی از خانواده‌های قربانیان، قضات شعبه رسیدگی کننده، نماینده دادستان و به صورت علنی برگزار گردید.

پس از تشریح جزئیات رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین توسط رئیس دادگاه، نماینده دادستان در این جلسه به ادامه قرائت بخش‌هایی از کیفرخواست پرداخت. اهم مطالب مطروحه از سوی ایشان درخصوص کیفرخواست متهمان ردیف 5 تا 23 این پرونده، به شرح زیر می‌باشد.
 
متهم ردیف پنجم خانم زهره اخیانی، فرزند محمد حسین، متولد سال 1343 از شاهرود است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1358 با عضویت در جنبش به اصطلاح ملی منافقین و مسئولیت دانش آموزان شهرستان شاهرود این گروهک آغاز به فعالیت می‌کند. در سال 1360، مسئول تیم‌های عملیاتی دانش آموزی بوده که در همان سال نیز به همین اتهام دستگیر و پس از چند روز آزاد می‌شود. نامبرده از مسئولان اصلی گروهک در مقطع عراق و عضو شورای رهبری منافقین بود که به عنوان یکی از مسئولین مرتبط با نیرو‌های آمریکایی نیز فعالیت داشته است. در به اصطلاح انتخابات سال ۱۳۸۴ گروهک، به مدت دو سال به عنوان مسئول اول تشکیلات انتخاب می‌شود. از جمله فعالیت‌های وی پیگیری راه اندازی تیم‌ها و واحد‌های مرزی در ماموریت‌ها و سلسله عملیات‌های تروریستی سال ۱۳۷۹ بوده و در حال حاضر نیز مسئول ستاد شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین است. برخی از جداشدگان از منافقین اعطای پست نفر اولی تشکیلات به اخیانی را به نوعی اعطای حق‌السکوت به وی در قبال مرگ مشکوک یا همان قتل همسرش یعنی علی نقی حدادی از مسئولان گروهک در فاز نظامی در مقطع عراق ارزیابی می‌کنند. در اوایل دهه‌ ۷۰ هجری شمسی، علی نقی حدادی به دلیل تخطی از فرمان مسعود رجوی در انقلاب ایدئولوژیک، در حالی که مسئول یکی از دسته‌های شاخه‌ نظامی منافقین بود، بازداشت می‌شود و پس از چند روز شکنجه ادعا می‌شود که در زندان خودکشی کرده است. اخیانی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۹-۱۳۱/۱-A  می‌باشد.
 

فهیمه اروانی متهم ردیف ششم در سال ۱۳۵۸ جذب تشکیلات می‌شود و ابتدا مسئولیت دختران را در نهاد دانش‌آموزی عهده‌دار گردیده و پس از مارکسیست شدن گروهک، در نشستی به این موضوع اعتراض و برای مقطعی از آن کناره‌گیری و در سال ۱۳۵۹ توسط فردی به نام ثریا ابوالفتی دوباره جذب تشکیلات می‌شود. مشارالیها در سال ۱۳۶۱ با علیرضا پورنظری ازدواج تشکیلاتی کرده و در همان سال به محض خروج غیر قانونی از کشور در عراق به منافقین می‌پیوندد. در سال ۱۳۷۸ مسئولیت آموزش شاخه نظامی به اصطلاح آزادی بخش گروهک تروریستی منافقین را برعهده می‌گیرد و درعملیات تروریستی موسوم به راه‌گشایی در کنار مهوش سپهری، مسئولیت طراحی ورود افراد به داخل کشور و چک برنامه‌های آن‌ها برای عملیات‌های خمپاره زنی به مناطق مسکونی و ادارات را عهده‌دار بوده است. در مقطعی، علاوه بر مسئولیت مصاحبه با افراد جدیدالورود به تشکیلات و پذیرش آن‌ها، شکنجه‌گر و بازجوی افراد مسئله‌دار نیز بوده است.

وی در عملیات‌های نظامی تروریستی فروغ جاویدان و چلچراغ حضور فعال داشته و مدتی نیز به عنوان رابط گروهک با آمریکایی‌ها و در سال‌های پایانی حضور در عراق نیز مسئول تبلیغات در مقر اشرف و لیبرتی بوده و در مقطعی به عنوان جانشین مریم رجوی و در حال حاضر نیز به عنوان معاون رئیس شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین و عضو شورای موسوم به ملی مقاومت فعالیت می‌کند. با زیاد شدن تعداد عملیات‌های تروریستی، تشکیلات ستاد داخله در اکثر مقر‌ها و مقر اشرف تشکیل می‌شود. همچنین، سازماندهی مقر‌ها و هر یک از عملیات‌های تروریستی توسط مسعود و مریم رجوی صورت گرفته و ریاست ستاد داخله و شاخه نظامی به اصطلاح آزادی بخش گروهک تروریستی منافقین به مهوش سپهری محول شده و معاونت‌های مختلف آن نیز تحت نظر فهیمه اروانی اداره می‌شود. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۲۷/۶-A  است.
 
مهدی براعی فرزند محمد حسن، متهم ردیف هفتم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. در سال ۱۳۴۷ با تشکیلات نفاق آشنا و جذب آن شده و در اواخر سال ۱۳۵۷، به اتفاق دیگر هم‌کیشان خود دفتر منافقین را در قم تأسیس می‌کند و سپس در سال۱۳۶۰، به عضویت مرکزیت تشکیلات درمی‌آید. وی یکی از طراحان اصلی اقدامات تروریستی و مسلحانه ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ بوده و در همان سال نیز با یکی از اعضای گروهک به نام مرضیه غفاری ازدواج تشکیلاتی می‌کند و پس از عملیات‌های نظامی تروریستی، به اتفاق وی به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و به مقر منافقین در فرانسه ملحق می‌شود. براعی مسئول اول مالی و امکانات گروهک در سال ۱۳۶۰ بوده و مسئول به اصطلاح بخش اجتماعی تشکیلات در فرانسه نیز می‌باشد. مسئول اطلاعات نیرو‌های پیشمرگ منافقین در سال ۱۳۶۲ در کردستان عراق، مسئول هدایت بمب گذاری‌های سال‌های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴، مسئول محور در حمله‌ به اسلام آباد غرب در عملیات نظامی تروریستی فروغ جاویدان و مسئول چک و بررسی عملیات‌های تروریستی خمپاره زنی طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ این شخص بوده است. وی هم اکنون در حوزه‌ روابط و ملاقات‌ها با مسئولان آلبانیایی فعالیت دارد. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۸۲/۶-A  است.
 
تشکیل طراحی سازماندهی و هدایت تیم ترور امیر سپهبد علی صیاد شیرازی

مژگان پارسایی متهم ردیف هشتم فرزند محمد و متولد شهر مسجد سلیمان پس از اینکه برای ادامه‌ تحصیل به کشور آمریکا می‌رود، تحت تأثیر برادرش که هوادار منافقین بود، جذب گروهک می‌شود و با یکی از اعضای این تشکیلات به نام جلال شریفی ازدواج کرده و در زمان حمله رژیم بعث به ایران، به اتفاق همسرش عازم عراق می‌شود. وی در گروهک تروریستی منافقین مسئولیت‌های متعددی از جمله مسئول اول مقر اشرف، محافظ مریم رجوی جانشین مریم و ... داشته است. مشارالیها در عملیات‌های نظامی تروریستی فروغ جاویدان و نسل کشی اکراد عراق موسوم به مروارید نیز شرکت می‌کند. وی در سال ۱۳۷۲ به همراه مریم رجوی از کشور عراق خارج شده و در کشور‌های اروپایی اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای اهداف تروریستی تشکیلات می‌کند. در سال ۱۳۷۵ به عراق بازگشته و مسئول یکی از مقر‌های شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین می‌شود. این مقر چندین عملیات مرزی در منطقه قصر شیرین نفت شهر و حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی را سازماندهی کرده است. طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ که تیم‌های عملیاتی تشکیلات پس از آموزش‌های لازم به منظور ارتکاب اقدامات تروریستی به داخل کشور اعزام می‌شدند، پارسایی در نشست‌های جمعی، اعضای تیم را توجیه، تشویق و ترغیب به انجام این اقدامات می‌کند. اقدامات و فعالیت‌های مشارالیها موجب می‌شود مسعود رجوی در نشست جمعی اعلام نماید بیشترین راندمان عملیاتی توسط قرارگاه تحت فرماندهی مژگان صورت گرفته و مژگان سازمان را نجات داده است. وی مدتی نیز مسئولیت تشکیلات گروهک در فرانسه را برعهده گرفته و پس از آن به مقر اشرف ۳ در آلبانی منتقل و در قسمت مالی تامین مالی تروریسم تشکیلات مشغول به کار می‌شود. وی یکی از عوامل اصلی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترور امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و نتیجتاً شهادت این شهید والا مقام محسوب می‌شود. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۲۶/۶-A  است.
 

زهرا مریخی آهنگر کلایی متهم ردیف نهم فرزند محمدعلی، متولد قائمشهر، از طرف پدری اصالتاً اهل شوروی بوده و در سال ۱۳۵۲ با منافقین آشنا و جذب تشکیلات می‌شود. وی فعالیت‌های خود را تحت عنوان جوانان به اصطلاح مسلمان، در شهرستان قائمشهر شروع می‌کند و پس از آغاز فاز نظامی تروریستی گروهک، بعد از چند سال اختفا در خانه‌های تیمی قائمشهر و تهران در سال ۱۳۶۳ از کشور خارج و به کردستان عراق متواری می‌شود. او در سال ۱۳۶۶ با یکی از اعضای منافقین به نام ماشاء الله توکلی ازدواج تشکیلاتی کرده و در پی جریانات طلاق تشکیلاتی نیز از وی جدا می‌شود. یکی از برادران نامبرده به نام علی که با تشویق مشارالیها از کشور متواری و در عراق به منافقین ملحق شده بود، در عملیات نظامی تروریستی آفتاب کشته می‌شود. پس از آنکه در سال ۱۳۶۴ در پاریس مستقر می‌گردد، تا سال ۱۳۸۱ به صورت مستمر بین عراق و کشور‌های اروپایی تردد داشته و منصب‌هایی همچون مسئول تشکیلات نفاق در آلمان، انگلیس و حوزه‌ اسکاندیناوی را برعهده می‌گیرد. وی مسئولیت ستاد تبلیغات سیما، رادیو و نشریه نفاق-عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت و عضو شورای رهبری و مسئول هماهنگ کننده‌ی دفاتر به اصطلاح ریاست جمهوری منافقین را عهده دار بوده است. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۳۸/۶-A  است.

 

سردبیر تلویزیون تروریستی سیمای مجاهد

محمد علی توحیدی خانیکی متهم ردیف دهم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۴۷ توسط پسر عمویش جذب و هوادار منافقین شده و همسرش به نام قدسی خرازیان نیز از اعضای گروهک و متواری به فرانسه بوده که در سال ۱۳۶۶ طلاق تشکیلاتی می‌گیرند. توحیدی از کادر‌های مهم گروهک تروریستی منافقین درکشور فرانسه و مسئول سیمای به اصطلاح آزادی می‌باشد. وی مسئول بخش به اصطلاح نظامی گروهک و عضو دفتر مسعود رجوی در سال ۱۳۵۷، عضو بخش روابط خارجی تشکیلات در سال ۱۳۵۹، مسئول نشریه‌ به اصطلاح مجاهد در سال ۱۳۶۵، شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان، عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت و مسئول برخورد با عناصر مسئله دار گروهک در سال 1373بوده است. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۸۱/۶-A  است.

 

علی خدایی صفت متهم ردیف یازدهم توسط برادرش مهدی جذب گروهک می‌شود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی در بخش به اصطلاح سیاسی تشکیلات در امور مربوط به شهرستان‌ها فعالیت کرده و در سال ۱۳۵۹ بعد از ازدواج با یکی دیگر از منافقین به نام فائزه بهاری، مسئولیت تعدادی از تیم‌های عملیاتی را بر عهده می‌گیرد.  مدتی نیز مسئول عملیات‌های تروریستی شیراز می‌شود. عضویت در هیئت تحریریه نشریه‌ مجاهد، فعالیت در بخش تبلیغات منافقین و توجیه و جذب نیرو‌های بدو ورود به تشکیلات از دیگر اقدامات علی خدایی صفت به شمار می‌آید. در سال ۱۳۶۱ از ایران متواری و طی سال‌های ۱۳۶۳ – ۱۳۶۴ در بخش مهاجرت در فرانسه و پس از آن در بخش به اصطلاح اجتماعی گروهک فعالیت نموده و سپس به عراق منتقل و مسئولیت عملیات‌های تروریستی در استان فارس را عهده دار می‌شود. در سال ۱۳۶۶ به ستاد سیاسی منتقل و مسئولیت تدارکات خارج را به عهده می‌گیرد. پس از تشکیل مقر‌های نظامی تروریستی منافقین، به عنوان مسئول در عملیات‌ها شرکت کرده و در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم در محور قزوین و تحت مسئولیت مهدی افتخاری بوده است. در حال حاضر نیز یکی از اعضای کمیته اطلاعات و عملیات ستاد داخله است. برادر و خواهر وی در عراق و در مقر اشرف جزء شورای رهبری بوده اند. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۳۱/۶-A  است. 
 

مهدی خدایی صفت متهم ردیف دوازدهم از اعضای قدیمی گروهک منافقین است که پس از استمرار فعالیت‌های خود به نفع تشکیلات، در سال ۱۳۶۰ به کردستان متواری و در قسمت رادیوی نفاق شروع به کار می‌کند. سپس به فرانسه رفته و از مسئولان به اصطلاح روابط خارجی گروهک می‌شود. برادر کوچکتر مشارالیه به نام علی خدایی صفت از کادر‌های قدیمی و فعال منافقین بوده و یکی از خواهرانش به نام صدیقه نیز از اعضای شورای رهبری تشکیلات است. وی، مسئول امنیتی بخش روابط گروهک در سال ۱۳۶۰، فعالیت در عملیات‌های تروریستی نظامی مروارید و فروغ جاویدان، مسئول نشست‌های به اصطلاح سیاسی در پذیرش مقر اشرف، عضو شورای مرکزی منافقین، مسئول طرح و برنامه‌های شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین و مسئول قسمت نشریات و موضوعات به اصطلاح سیاسی در مقر اشرف در یک مقطع بوده است. نامبرده در حال حاضر نیز یکی از اعضای کمیته‌ اطلاعات و عملیات تشکیلات در آلبانی است.
 


جاسوس سازمان استخبارات عراق و ستون پنجم منافقین جنگ تحمیلی

 
عباسعلی داوری، متهم ردیف سیزدهمین از سال ۱۳۴۷ جذب گروهک شده در مقطع قبل از انقلاب، دارای سابقه جعل اسناد بوده و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مدتی به سازماندهی تشکیلات در تبریز و مشهد پرداخته و سپس در دفتر مرکزی منافقین در تهران مشغول فعالیت می‌شود. مشارالیه پس از رجوی، همراه همسرش از کشور خارج و مسئول دفتر به اصطلاح سیاسی گروهک منافقین در خارج از کشور می‌شود. وی مسئول روابط خارجی تشکیلات، مسئول ارتباط با نهضت‌های به اصطلاح آزادی بخش جهان، مسئول روابط گروهک منافقین با مسئولان عراقی، شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم نظامی محور همدان، شرکت در نشست‌های منافقین با ژنرال‌های آمریکایی و نفر اول نشست‌های گروهک و ارائه دهنده‌ اطلاعات حاصل از جاسوسی به استخبارات عراق در جنگ تحمیلی بوده است. نامبرده هم اکنون مسئول توجیه ستاد داخله در حوزه‌ ترک زبان‌ها و مسئول نشست‌های ایدئولوژیک سران در ستاد داخله است. به دلیل جنایت‌های ارتکابی از سوی نامبرده در قالب همکاری با رژیم بعث و همچنین به اتهام آدم ربایی در تاریخ22/01/2008 میلادی، حکم جلب وی، مژگان پارسایی و صدیقه حسینی، توسط قاضی دادگاه جنایی بغداد صادر شده است. مشارالیه تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۹۴/۶-A  است.
 
رابط منافقین با ارتش تروریستی آمریکا و فرمانده نظامی عملیات نسل‌کشی در عملیات اکراد عراق 

سید مجید سید المحدثین متهم ردیف چهاردهم در سال ۱۳۵۲ در ارتباط با فعالیت‌های گروهک قرار گرفته و در هسته‌های مخفی و چریکی تشکیلات به فعالیت می‌پردازد. در حال حاضر، وی رئیس کمیسیون به اصطلاح سیاست خارجی منافقین و از افراد رده بالای گروهک است. وی مسئول دفتر مسعود رجوی در پاریس در سال ۱۳۶۲، یکی از مسئولان اجرای طرح اقدامات مسلحانه در سال ۱۳۶۰، عضو هیئت اجرایی تشکیلات در سال ۱۳۶۵، عضو شورای رهبری شاخه‌ نظامی گروهک منافقین در عملیات‌های متعدد تروریستی نفاق از جمله چلچراغ فروغ جاویدان و مروارید، مسئول مکاتبه با مقامات آمریکایی برای درخواست بازگرداندن سلاح و پادگان نظامی به گروهک، عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۱و جزء عناصر ایدئولوژیک ستاد به اصطلاح سیاسی و مسئول برگزاری نشست‌های مختلف تشکیلات بوده است. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۷۹/۶-A  است.
 
مسئول نشست‌های غسل منافقین 

صدیقه حسینی متهم ردیف پانزدهم از لحاظ تشکیلاتی جزء رده‌های اول شورای رهبری و از نظر نظامی، مسئول اول گروهک است و طی سال‌های گذشته جزء نیرو‌های خارج کشوری منافقین به شمار آمده است. در سال ۱۳۷۴همراه با مریم رجوی به مقر تشکیلات در عراق ملحق می‌شود.  از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از: رئیس شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین، سخنران نشست‌های ایدئولوژیک و محفلی برای اعضای تشکیلات، معاون پشتیبانی اطلاعاتی شاخه‌ نظامی منافقین در عملیات تروریستی نظامی مروارید، از مسئولان ستاد داخله‌ مردان در مقر اشرف و مسئول اول گروهک در سال‌های ۱۳۸۴ تا 1386. مشارالیها در حال حاضر مسئول بخش سایبری هدایت کانون‌های شورشی تشکیلات و مسئول بخش مردان در آلبانی است. ضمناً به دلیل جنایت‌های ارتکابی از سوی نامبرده در قالب همکاری با رژیم بعث و همچنین به اتهام آدم‌ربایی در سال 2008 میلادی، حکم جلب وی، عباس داوری و مژگان پارسایی، توسط قاضی دادگاه جنایی بغداد صادر شده است.

 
متخصص طراحی عملیات‌های ربایش و ترور شخصیت‌ها

مسعود طریقت منفرد متهم ردیف شانزدهم در سال ۱۳۴۸ جذب گروهک شده و به عنوان مسئول روابط منافقین در پایگاه انزلی بخش شهرستان و مسئول به اصطلاح سیاسی گروهک مشغول فعالیت می‌شود. نامبرده به عنوان یکی از اعضای کادر مرکزی منافقین در شاخه‌ تروریستی نظامی تشکیلات شناخته شده که در سال ۱۳۷۸ مسئولیت آموزش و اعزام تیم‌های خمپاره زنی به تهران را عهده دار بوده است. همچنین، وی آموزش‌های لازم برای تهیه و ساخت بمب را فراگرفته و سابقه‌ اقداماتی، چون تهیه و وارد نمودن اسلحه مهمات و مواد منفجره از خارج از کشور را نیز داشته است. نامبرده در ربودن هواپیما و طراحی عملیات‌های ربایش و ترور شخصیت‌ها نیز تخصص دارد. مشارالیه که در مقر اصلی منافقین در فرانسه با نام مستعار عبدالحمید لولاچیان فعالیت داشته، در برهه‌ای نیز با نام مستعار یاسر مالی مسئولیت کل مالی سازمان و همچنین خرید اقلام سنگین در عراق را عهده دار بوده است. نامبرده در حال حاضر نیز همچنان به عنوان مسئول تامین مالی تروریسم تشکیلات در آلبانی مستقر است. وی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۴۷/۶-A  است.

 

جلسه سوم رسیدگی قضائی به پرونده گروهک تروریستی منافقین و اعضای فعال و اصلی آن
 

سومین جلسه دادگاه در تاریخ 5 دی‌ماه 1402 با حضور وکلا، جمعی از خانواده‌های قربانیان، قضات شعبه رسیدگی کننده و نماینده دادستان به صورت علنی برگزار گردید.
 

نماینده دادستان در این جلسه از دادگاه نیز به قرائت ادامه بخش‌هایی از کیفرخواست پرداخت. اهم مطالب مطروحه از سوی ایشان درخصوص کیفرخواست متهمان پرونده به شرح زیر می‌باشد:

پس از ورود منافقین به عراق و همکاری با رژیم بعثی در جنگ تحمیلی، اکثر اقدامات تروریستی آن‌ها منعطف به جدار مرزی بود. بعد از مدتی، منافقین تصمیم گرفتند به عملیات خود عمق داده و ترور را شهری کنند. از اینرو، تیم‌های تروریستی با کمک استخبارات عراق وارد ایران می‌شدند. گروهک منافقین دلیل عملیات در عمق ایران را به این دلیل می‌دانست که مردم اقبالی به آن‌ها نشان نمی‌دادند. تحقیقات اطلاعاتی و قضایی نشان می‌دهد که منافقین به عنوان مزدور عراق ترور مردم را برعهده گرفته بود. برخی اسناد اطلاعاتی که به دست مسئولان اطلاعاتی کشورمان رسیده، نشان می‌دهد منافقین در ازای ترور، نفت از عراق می‌گرفته‌اند!


 

سرپل ارتباط آمریکایی‌ها با منافقین 

متهم ردیف بیست و چهارم ابوالقاسم رضایی قبل از انقلاب به گروهک منافقین ملحق شده و در همین راستا، با سعیده شاهرخی ازدواج تشکیلاتی می‌کند و مدتی بعد نیز همراه با همسرش، به صورت غیر قانونی از ایران خارج می‌شود. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از: عضو بخش به اصطلاح روابط خارجی و اطلاعات نظامی تشکیلات در سال ۱۳۵۸، مسئول بخش ارتباط گیری با سایر گروه‌های معاند و ضد انقلاب در سال ۱۳۶۰، فعالیت در خانه‌های تیمی به صورت مخفی تا سال ۱۳۶۳، حضور در آمریکا با هدف فراهم نمودن شرایط نزدیکی منافقین به مقامات آمریکایی در سال ۱۳۶۳، مسئول شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین در عراق در سال ۱۳۶۵، شرکت در عملیات تروریستی و نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم نظامی. وی در حال حاضر از کادر‌های مهم گروهک در بخش تامین مالی تروریسم و همچنین قسمت به اصطلاح سیاسی نفاق در کشور آلبانی است. وی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره2002 -۴۹۱/۶ -A  است.


مسئول شناسایی و ترور حزب الهی‌ها در خیابان 

متهم ردیف بیست و پنجم حمیرا حجتی امامی در سال ۱۳۵۷ هوادار منافقین بوده و از ابتدای سال ۱۳۵۸، رابطه تشکیلاتی خود را با گروهک آغاز می‌کند. وی در مقطعی، تحت مسئولیت زهره شاه‌مرادی در فاز به اصطلاح سیاسی و سپس تحت هدایت منصوره پهلوان، در فاز نظامی برای منافقین فعالیت می‌کند. همچنین، نامبرده به دلیل اینکه از وضعیت مالی نسبتاً خوبی برخوردار بوده، به گروهک کمک مالی می‌نماید. وی با یکی از اعضای نفاق به نام محمد علی تسلیمی، ازدواج تشکیلاتی کرده است. ازجمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از: مسئولیت تهیه‌ امکانات برای تجمعات غیرقانونی منافقین، مسئولیت شناسایی نیرو‌های حزب اللهی یا اماکن آن‌ها برای تیم‌های ترور، عضویت در شورای رهبری گروهک. وی در حال حاضر به عنوان مسئول در گروهک منافقین ایفای نقش می‌کند. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره۲۰۰۲- ۴۳۳/۶-A  است.

 

تئورسین ترور‌های خیابانی محاکمه شد

متهم ردیف بیست و ششم محمود عطایی کاریزی قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شده و بین سال‌های ۱۳۴۸-۱۳۴۹ به دلیل نفوذ قومی و منطقه‌ای که داشته، مسئول تهیه سلاح برای تشکیلات می‌شود. وی به همین منوال، مدتی در زمینه‌ تهیه و تأمین مواد منفجره و اسلحه از طریق مرز پاکستان و افغانستان فعالیت می‌کند و یکی از عناصر فکریِ گروهک تروریستی منافقین شناخته می‌شود. همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های خود برای گروهک به عنوان مسئول تبلیغاتی و نظامی در خراسان ادامه می‌دهد. نامبرده که جزء کاندیدای منافقین در دوره‌ اول انتخابات مجلس در تایباد نیز بود، پس از مدتی به کردستان متواری و از آنجا به فرانسه رفته و در سال ۱۳۶۴، مسئول مقر اشرف می‌شود. در آذرماه سال ۱۳۷۴، نامبرده به عضویت شورا و ستاد شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین درآمده و همسرش نیز عضو شورای نفاق می‌شود. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره 2002- ۵۷۴/۶ -A است.
 
سر شبکه عنکبوتی پول شویی منافقین در خارج از کشور 

متهم ردیف بیست و هفتم گلناز جواهری ساعتچی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، توسط خواهرش با گروهک و کتب منافقین آشنا و سپس در تجمعات نفاق شرکت کرده و نهایتاً به صورت غیرقانونی از کشور خارج و به تشکیلات منافقین ملحق می‌شود. خواهر نامبرده (به نام مهرناز) نیز از اعضای شورای رهبری منافقین است. وی در سال‌های اول انقلاب اسلامی، عضو تیم تبلیغات منافقین بوده و خانه‌ نامبرده نیز برای برگزاری نشست ها، در اختیار گروهک قرار داشته است. وی در فاز نظامی و اقدامات مسلحانه‌ سال ۱۳۶۰ نیز بسیار فعال بوده است و بعد‌ها غالباً در دفتر مریم رجوی فعالیت می‌کرد. وی بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶همراه مریم رجوی در خارج مستقر بود و بعد از فعالیت مقطعی در عراق، مجدداً درسال ۱۳۸۱ به پاریس اعزام و در آنجا به تامین مالی تروریسم برای تشکیلات مشغول می‌شود. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره 2002- ۵۰۸ /۶- A  است.


مسئول عملیات های تروریستی موسوم به راهگشایی

متهم ردیف بیست هشتم مهربان حاجی نژاد در سال ۱۳۵۴ با منافقین آشنا شده و در سال ۱۳۵۷ هوادار گروهک می‌شود. وی در برهه‌ای‌ پس از اقدامات مسلحانه سال ۱۳۶۰ منافقین، مدتی را در خانه‌های تیمی زندگی کرده و نهایتاً در تاریخ ۲۰/۰۵/۱۳۶۰ دستگیر و به هشت سال حبس محکوم می‌شود. نامبرده در سال ۱۳۶۵، پس از اخذ مرخصی از زندان، به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و با یکی از اعضای گروهک به نام فرزاد گرانمایه هارونیه ازدواج می‌کند. سپس به همراه همسرش به پاکستان ‎عزیمت و از آنجا به مقر منافقین در عراق ملحق شده و نهایتاً همسرش در سال ۱۳۶۶در عملیات‌های تروریستی موسوم به گردانی کشته می‌شود. وی که از مسئولان رده بالای اطلاعات و امنیت نفاق در عراق، آلبانی و مدتی نیز در اروپا بوده، در حال حاضر از اعضای شورای رهبری تشکیلات است. دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از: فعالیت در ستاد داخله در سال ۱۳۷۳، فعالیت در معاونت اطلاعات شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۵، عضو گروه مخابرات شاخه‌ نظامی تشکیلات، و از مسئولین عملیات‌های تروریستی موسوم به راهگشایی طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره 2002-۴۳۰/۶-  -A است.

 
محافظ و شکنجه‌گر مسعود رجوی در عراق 

متهم ردیف بیست و نهم مرتضی اسماعیلیان مارنانی قبل از انقلاب اسلامی با منافقین آشنا و جذب گروهک شده و با یکی از اعضای تشکیلات به نام ناهید آقامیری ازدواج می‌کند. وی پس از مرگ همسرش در درگیری‌های خانه‌های تیمیِ در سال ۱۳۶۰، به کشور عراق متواری شده و با یکی دیگر از اعضای گروهک به نام زهرا (اکرم) تفنگچی (تیفتکچی) ازدواج می‌کند و پس از حضور در عراق، در مقر ۱۰ شاخه‌ نظامی تشکیلات تروریستی منافقین مستقر شده و امور فیلمبرداری را نیز انجام می‌دهد. دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از: مسئول تیم تروریستی در شاخه نظامی گروهک، اقدام به حمله‌ تروریستی با مینی‌کاتیوشا به پادگان پل نودر در خرمشهر و همچنین مین‌گذاری مسیر‌ها، عضو تیم حفاظت رجوی در فرانسه، از شکنجه‌گران تشکیلات در مقطع عراق. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره 2002-۵۷۵/۶-  -A است.

 
مسئول سازماندهی تجمعات اتوبوسی منافقین در آمریکا 

متهم ردیف سی‌ام دولت نوروزی منجیلی در سال ۱۳۵۵ از کشور خارج شده و با یکی از اعضای گروهک به نام یداله که از کادر‌های به اصطلاح امدادِ نفاق در مقر لیبرتی بود، ازدواج تشکیلاتی می‌کند. مشارالیها در حال حاضر از نفرات اصلی و به اصطلاح سیاسی گروهک تروریستی منافقین در آمریکاست. دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از: مسئول نمایندگی منافقین در کشور انگلستان، فعالیت در بخش مالی و به اصطلاح سیاسی تشکیلات، عضویت در شورای رهبری گروهک در سال ۱۳۷۶، عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، معاون تشکیلات نفاق در سوئد و از مسئولان تشکیلات منافقین در انگلیس. وی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره2002- ۴۳۹/۶- -A است.

 

مسئول پادگان تروریستی اشرف پس از سقوط صدام 

متهم ردیف سی و یکم زهرا بخشایی در سال ۱۳۶۰، به دلیل عضویت و همکاری با گروهک تروریستی منافقین دستگیر و به یک سال حبس محکوم می‌شود. وی پس از آزادی از زندان، با یکی از منافقین در شهر گلپایگان به نام محسن عزیزی فرزند محمد ازدواج تشکیلاتی کرده و در سال ۱۳۶۲ از کشور خارج می‌شود. مشارالیها در اروپا به همراه همسر و دیگر اعضای گروهک، فعالیت بسیار داشته و بعد از جداشدن از همسرش، به عراق می‌رود. از جمله اقدامات و مسئولیت‌های وی عبارت است از: مسئول حفاظت ترددات مقر باقرزاده و بدیع در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ و مسئول مقر اشرف در سال ۱۳۸۲ بعد از سقوط صدام. نامبرده در حال حاضر در آلبانی مستقر بوده و مشغول به فعالیت در بخش به اصطلاح پژوهش سیاسی و از نفرات اطلاعات و حفاظت تشکیلات منافقین است. وی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره 2002- ۱۲۳/۱- -A بوده است.

 

تشویق به آدم‌کشی توسط منافقین از داخل آمریکا

متهم ردیف سی و دوم محمد حیاتی در سال ۱۳۴۵ ابتدا به وسیله‌ موسی خیابانی با منافقین آشنا و سپس در سال ۱۳۴۶ توسط نامبرده جذب گروهک شده و تحت آموزش‌های مسعود رجوی، تشکیلات زندان منافقین را راه‌اندازی می‌کند. وی در ستاد داخله، با رده‌ تشکیلاتی شورای رهبری، در مقر اشرف مشغول به‌کار بوده و همسرش نیز از مسئولین کادر رهبری نفاق در خارج از کشور است. همسر وی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ با نیرو‌های منافقین در آمریکا و همچنین کانادا، کنفرانس ویدئویی برگزار می‌کند که هدف از برگزاری آن، امیدواری دادن و تشویق عناصر نفاق به ادامه فعالیت‌های مجرمانه خود بوده است. وی در حال حاضر در قسمت آموزش ستاد داخله در آلبانی فعالیت دارد. وی تحت تعقیب اینترپل بوده دارای اعلان قرمز به شماره 2002-۴۷۰/6-2 -A است.

 
توجیه و هدایت اعضای تیم تروریستی برای انجام عملیات

متهم ردیف سی و سوم نیکو خائفی اشکذری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جذب گروهک شده و در فاز به اصطلاح سیاسی به فعالیت تشکیلاتی می‌پردازد. نامبرده در سال ۱۳۵۹ با یکی از منافقین به نام علیرضا محمدزاده (عضو شورا)، ازدواج تشکیلاتی می‌کند و پس در سال ۱۳۶۰، همزمان با شروع فاز نظامی گروهک، در مازندران مسئولیت حفاظت از مقر‌های منافقین را عهده دار می‌شود. وی بین سال‌های ۱۳۶۱-۱۳۶۲ به اتفاق همسرش به منطقه‌ کردستان عراق متواری و در نوار مرزی به امور پایگاه‌های منافقین رسیدگی کرده و سپس به کشور فرانسه می‌رود. پس از آن به کشور آلمان عزیمت کرده و از آنجا، به عراق منتقل و در بخش هدایت تیم‌های عملیاتی به فعالیت می‌پردازد. نامبرده سپس در عملیات‌های تروریستی و نظامی فروغ جاویدان و مروارید فعالانه شرکت کرده و مسئولیت بخش‌های مختلف در شاخه نظامی را عهده‌دار می‌شود که مجروح نیز می‌شود. مشارالیها پس از آن، مجدداً به کشور آلمان برگشته و در آذرماه سال ۱۳۷۱ به عضویت شورا در می‌آید. نامبرده در سال ۱۳۷۳ با حضور در پاریس، در تیم حفاظت مریم رجوی عضو شده و در سال ۱۳۷۴ به عضویت شورای رهبری می‌رسد. وی در حمله خمپاره‌ای به مجتمع مسکونی شهرک نور تهران، قبل از اعزام اعضای تیم تروریستی، آنان را توجیه و هدایت کرده است. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره2002-۴3۷/6- - Aاست.


 

خاطرنشان می‌شود که محمدمهدی چیذری، جانباز حمله خمپاره‌ای منافقین به مجتمع مسکونی نور در سال ۱۳۷۸ نیز در این جلسه دادگاه در پی قرائت بخشی از کیفرخواست مربوط به این اقدام تروریستی، در جایگاه شهود حاضر شد و به درخواست قاضی جراحت خود را نشان داد. وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره خوی وحشیانه و غیرانسانی اعضای گروهک تروریستی منافقین و جزئیات عملیات تروریستی و حادثه‌ای که در آن یک پای خود را از دست داد، پرداخت.
 

گزارش کامل شماره 2 و 3 دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین را اینجا بخوانید.
 


 

ارسال نظر: