X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 31
تاریخ ثبت : شنبه, 06 مرداد,1403 | 10:40 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 22 خرداد,1403 | 10:06 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 08 مرداد,1403 | 07:23 ق.ظ

گزارش سیزدهمین و چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین

  • گزارش سیزدهمین و چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین

معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، گزارش سیزدهمین و چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین را منتشر کرد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گزارش سیزدهم و چهاردهم دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین به زبان فارسی و انگلیسی توسط معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر منتشر شد.

در مقدمه این گزارش
 آمده است: جمهوری اسلامی ایران از بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 تا به امروز، یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم و جولانگاه گروهک‌های تروریستی داخلی و خارجی بوده و در این مدت، هزاران انسان بی‌گناه به دست آنان شهید و یا به شدت مجروح شده‌اند. گروهک‌های تروریستی تمامی اقشار جامعه از زن و مرد، کودک و پیر، و دانشمندان را هدف قرار داده‌اند.

در این میان، بیشترین ترورها که مصداق جنایت علیه بشریت است، توسط گروهک تروریستی منافقین (موسوم به سازمان مجاهدین خلق) در ایران انجام شده است. این گروهک از همان آغاز انقلاب اسلامی با انجام انفجار در مراکز شلوغ شهرها، ترور مسؤولان کشور، حمله به افراد با اسلحه و چاقو، آدم‌ربایی و شکنجه مردم و خیانت به کشور از جمله از طریق جاسوسی برای رژیم بعث صدام، به نوعی شروع به انتقام از مردم بی‌گناه نمود؛ به طوری که 17 هزار نفر توسط عوامل این گروهک به شهادت رسیده‌اند.

در معرفی منافقین همین بس که مهمترین اولویت و مبنای اصلی عملکرد آن، ترور و قتل افرادی است که با آنان هم نظر نبوده و آنان را منکر می‌شدند. این مسئله را می‌توان به طور مشهود، در اسناد و بیانیه‌های منتشره توسط آنان مشاهده نمود. حال آنکه قتل و کشتن افراد بی‌گناه آن هم به شیوه‌های ناجوانمردانه، مانند بمب‌گذاری در مراکز تجمع غیرنظامیان، آشکارترین و فاحش‌ترین نقض حقوق بشر می‌باشد. بر همین اساس، عوامل این گروهک در سال1360 دست به ترور و کشتار مسؤولین کشور از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه، وزراء، نمایندگان مجلس، روحانیون برجسته کشور و شهروندان ایرانی در مقیاس گسترده‌ای زدند. منافقین پس از ترور شخصیت‌های کشور در سال 1360، روی به سمت کشتار مردم بی‌گناه آورده و تنها بین سال‌های 1361 تا 1367، بیش از 17 هزار نفر از مردم را به شهادت رساندند که اسامی و اسناد آنها موجود است. از دیگر جرائم این گروهک، خیانت به کشور و جاسوسی برای دولت‌های متخاصم می‌باشد. این گروهک در جریان تجاوز رژیم بعث عراق به ایران، اطلاعات مختلفی از جمله محل تجمع شهروندان را برای موشک باران به این رژیم منتقل می‌نمود.

مردم بی‌گناه دیگر کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه نیز شاهد جنایت‌های این گروهک بوده‌اند. نیروهای منافقین، پس از استقرار در عراق و در همکاری با رژیم صدام، جنایات گسترده‌ای علیه اقوام مختلف این کشور از جمله شیعیان و اکراد مرتکب شدند. تنها در یکی از جنایت‌ها که به "انفال کردها" مشهور است و از فوریه تا سپتامبر 1988 در استان‌های کرکوک، دیاله، نینوا و صلاح الدین اجراء شد، روستاهای بسیاری نابود و بیش از 182 هزار جمعیت بی‌دفاع با همکاری نیروهای منافقین به طرق فجیعی از جمله زنده به گور کردن، بریدن سر، تیرباران‌های جمعی و سوزاندن به قتل رسیدند. نظام قضائی عراق در همین رابطه پرونده‌ای را برای منافقین مفتوح نموده و برای 118 نفر از عوامل اصلی آن حکم جلب صادر کرده است. این گروهک، همچنین پس از آغاز فعالیت گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق از سال 2011، همراه با دیگر تروریست‌ها در سوریه دست به کشتار گسترده مردم سوریه زده و ضمن آموزش نیروهای تروریستی، جنایات گسترده‌ای را در این منطقه انجام داده‌اند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که گروهک منافقین همچنان ماهیت تروریستی خود را حفظ کرده است. برخی از اعضای این گروهک اخیراً نیز در جریان فعالیت‌های تروریستی دستگیر شده و به نظام قضائی معرفی شده‌اند.
 

تشکیل پرونده و رسیدگی قضائی به پرونده گروهک تروریستی منافقین و اعضای فعال و اصلی آن
 

با ارسال کیفرخواست 729 صفحه‌ای شامل 6757 صفحه مستندات مکتوب و 1000 ساعت مستندات صوتی و تصویری در تاریخ 18/04/1402 از سوی دادستانی تهران (پایتخت) به دادگستری تهران، شعبه‌ای از دادگاه کیفری 1 تهران با حضور سه قاضی (یک رئیس و دو مستشار) برای رسیدگی به این پرونده تعیین گردید. از اینرو، اولین جلسه دادگاه، پس از طی تشریفات قانونی، در 21 آذرماه 1402 به صورت علنی برگزار گردید.
 

جلسه سیزدهم رسیدگی قضائی به پرونده گروهک تروریستی منافقین و اعضای فعال و اصلی آن
 

سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین و اعضای فعال و اصلی آن، در هشتم خردادماه 1403 با حضور وکلا، جمعی از خانواده‌های قربانیان، قضات شعبه رسیدگی کننده، نماینده دادستان و به صورت علنی برگزار گردید.
 

در ابتدای این جلسه رئیس دادگاه بیان کرد: با توجه به اتمام قرائت کیفرخواست، دادگاه در حال استماع شکایات شُکات توسط وکلای آن‌ها است. اتهاماتی در قالب کیفرخواست به یک سازمان تروریستی وارد شده است که اساس آن لطمه زدن به انقلاب اسلامی می باشد. اهداف پلیس بین‌الملل ایجاد امنیت عمومی در دنیا، مبارزه با تروریسم و تحت تعقیب قرار دادن مجرمین و استرداد آن‌ها است، گفت: این دادگاه برابر مقررات قانونی مبادرت به صدور اعلان قرمز برای متهمان کرده است. امروز به تمام کشور‌های میزبان متهمان این پرونده اعلام می‌کنم این متهمان تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارند و هرگونه صدور اوراق شناسایی، هویت و یا تسهیل روادید برای متهمان این پرونده توسط دولت‌های میزبان خلاف قوانین پلیس بین‌الملل است؛ لذا به تمام کشور‌هایی که قوانین پلیس بین‌الملل را پذیرفته‌اند اعلام می‌کنیم با پلیس بین‌الملل همکاری و برای تامین امنیت مردم خود اقدام کنند.
 

در ادامه، خانم مرادی یکی از وکلای شُکات پرونده برای بیان اظهارات و دفاعیات خود در جایگاه قرار گرفت. اهم مطالب مطروحه از سوی ایشان به شرح زیر می‌باشد:
 

«از قوه قضاییه تشکر می‌کنم که امکانی را فراهم کرده است تا جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ جنایت‌هایی که علیه ۱۷ هزار نفر ایرانی صورت گرفته است و باید ۱۷ هزار دادگاه در این رابطه تشکیل و ۱۷ هزار رای صادر شود. دادگاه باید هر مورد را به تفصیل بررسی کند. تمام دنیا شاهد جلسات این دادگاه است. امروز می‌خواهم در مورد کشتار‌های داعش‌گونه منافقین صحبت کنم. این کشتار‌ها ریشه حقوقی، سیاسی و اعتقادی دارد. کتاب‌هایی امروز به دادگاه ارائه شده که اسنادی مهم از اقاریر خود اعضای گروهک مجاهدین خلق نسبت به جنایاتی که انجام داده‌اند، در آنها آورده شده است. از جمله این کتاب‌ها، نشریه مجاهد است و کتاب ذخیره‌های امپریالیسم است.
 

ناشر تمام این کتاب‌ها سازمان مجاهدین خلق است. سازمان مجاهدین در قبال همکاری که با رژیم صدام می‌کرده، پول‌های کلان و نفت دریافت می‌نمود و در ازای این پول‌ها، علیه رزمندگان ایرانی جنایاتی انجام می‌دادند و فیلم‌هایی در این رابطه وجود دارد. سازمانی که خود را مجاهد خلق معرفی می‌کند، یک سازمان تروریستی است و گروهک‌های تروریستی در جوامع بین‌المللی منفور هستند. حتی کشور‌های غربی و آمریکا قوانینی در مقابله با تروریسم وضع کرده‌اند. به نظر می‌رسد تبیین ماهیت تروریستی این گروهک و اینکه گروهک مزبور با توجه به مبانی نظری موضع‌گیری‌ها، اقدامات و اعمال مجرمانه مرتکب شده و مصداق گروه مجرمانه تروریستی است، امری ضروری است. موارد متعددی از جنایات و اقدامات تروریستی وجود دارد که توسط اعضای این گروهک انجام گرفته است و گروهک در نشریه منتسب به خود با عنوان نشریه مجاهد، مسئولیت آن را پذیرفته است.»



 

دفاع وکیل منافقین از موکلان خود
 

در ادامه جلسه دادگاه، محمدی وکیل متهمان در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از موکلان خود بیان کرد: «از ابتدای قرائت کیفرخواست، موضوعاتی خارج از کیفرخواست در رابطه با متهمان بیان می شود. در جلسه گذشته یکی از کارشناسان، موکلان بنده را مُلحد خطاب کرد. در صورتی که موکلان بنده حداقل در ظاهر اسلام را قبول دارند. در چند جلسه گذشته وکلای شکات صحبت کردند، اما اعلام نکردند که در مورد کدام عنوان اتهامی صحبت می کنند.»


 

مریم رجوی به صراحت می گوید ما و داعش یک حقیقت مشترک هستیم
 

در ادامه جلسه دادگاه، «حجت الاسلام و المسلمین صداقت» کارشناس مسائل اعتقادی با اجازه قاضی در جایگاه قرار گرفت. اهم مطالب مطروحه از سوی ایشان به شرح زیر می باشد:
 

«ما خشونت غیرعادی در اعمال اعضای سازمان مجاهدین خلق می‌بینیم. این سازمان در مقاطع گوناگون رفتار و اعمالی داشته که خشونت در آنها مشاهده می‌شود و باید بررسی کنیم که منشا این خشونت کجاست.کتاب «شناخت» کتاب اول ایدئولوژیک این سازمان است؛ این کتاب مجموعه سخنرانی «مسعود رجوی» در دانشگاه تهران بعد از پیروزی انقلاب است و هر فردی که عضو این سازمان می‌شد، باید این کتاب را مطالعه می‌کرد. این کتاب عنوان می‌کند خدایی که ما قبول داریم، یک خدای مادی است. ما با توجه به کتاب‌های خودِ همین سازمان، مبانی فکری آنها را بررسی می‌کنیم.
 

کارهای این گروهک را تنها می‌توان با کارهای داعش مقایسه کرد. اعضای این سازمان پوست یک انسان را می‌کنند و به وحشیانه‌ترین حالت ممکن سلاخی می‌کنند و اسم این کار را مهندسی می‌گذارند! اسم واحد شکنجه را واحد مهندسی می‌گذارند؛ همانند ساواک که یک واحد مخصوص شکنجه داشت، آن‌ها نیز واحدی به نام مهندسی داشتند. برخی از افراد را به جرم مذهبی بودن و یا داشتن محاسن، می‌کشتند. ۱۷ هزار نفر کشته شده‌اند و صدها هزار نفر دیگر را در عراق به کمک صدام کشته‌اند. جهان‌بینی این گروهک، یک جهان‌بینی ماتریالیسمی است. مبنای اخلاق ماتریالیسمی نفع‌محور و منفعت‌نگر است و حرمت ذاتی برای انسان قائل نیست.
 

منافقین به سران خود همچون «شریف واقفی» نیز رحم نکرده‌اند و وحشیانه او را کشتند، سوزاندند و تکه تکه کردند. وحشی‌ترین گروهی که در این سال‌ها در دنیا شکل گرفت داعش بود، مریم رجوی به صراحت می گوید ما و داعش یک حقیقت مشترک هستیم.»
 

در یک برهه زمانی، سازمان اعضای خود را می کشت و ادعا می کرد که جمهوری اسلامی آنها را کشته است
 

یکی از اعضای جدا شده گروهک که خواست چهره و نامش پنهان بماند، در ادامه جلسه با دستور قاضی دادگاه اظهارات خود را بیان کرد. اهم مطالب مطروحه از سوی وی به شرح زیر می باشد:

«اقدامات خشونتی سازمان نه منحصر به جمهوری اسلامی و نه منحصر به یک زمان خاص است. من ۲۲ سال عضو سازمان بودم و تجربه زیستن با اعضای آن را دارم. در اوایل انقلاب اسلامی در ایران، سازمان مجاهدین با لشکرکشی خیابانی قصد داشتند دیده شوند. مسعود رجوی، سرکرده گروهک، معتقد بود اگر اعضای سازمان فقط در خیابان‌ها تردد کنند همان لحظه دیده و از ذهن مردم پاک می‌شوند، اما اگر خشونتی رخ دهد و خونی ریخته شود مردم تا چند روز از حضور مجاهدین صحبت می‌کنند و دیرتر فراموش می‌شوند. در برهه‌ای که دیگر این خشونت‌ها راه به جایی نبَرد، مسعود رجوی تئوری ترور سران و سر انگشتان انقلاب را مطرح کرد. مسعود رجوی معتقد بود قدرت را باید به هر طریقی به دست آورد. تمرین‌های نظامی سازمان در عراق در روستا‌هایی انجام می‌شد که هوادار جمهوری اسلامی بودند و رژیم صدام به مجاهدین گفته بود که اگر می‌خواهید عملیات نظامی واقعی انجام دهید، در این روستا‌ها انجام دهید و جنایات سازمان منحصر به مردم ایران نبود.
 

سازمان نسبت به اعضای خود هم خشونت داشت؛ زمانی که سازمان نسبت به من مشکوک شد، من را ۷ ماه زندانی و شکنجه کرد مانند، کشیدن ناخن و سوراخ کردن دندان با مته. در یک برهه زمانی سازمان به اعضا مشکوک شد و آن‌ها را می‌کشت و ادعا می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران آنها را کشته است. بعد از دستگیری من، سازمان دیگر به من اعتماد نداشت و اجازه حضور در جمع اعضا را نمی‌داد. در زمانی که در زندان بودم، بنده را سر و ته آویزان کردند و غذا را روی زمین می‌ریختد و دندانم را سوراخ و سیم داخل آن می‌کردند. در خارج از کشور هم به اعضای جداشده سازمان حمله کردند. زمانی که پلیس فردی که به اعضا حمله کرده بود را دستگیر کرد، اعتراف کرد که برای این کار پول دریافت کرده است.»



 

جلسه چهاردهم رسیدگی قضائی به پرونده گروهک تروریستی منافقین و اعضای فعال و اصلی آن
 

چهاردهمین جلسه دادگاه در بیست و دوم خردادماه 1403 با حضور وکلا، جمعی از خانواده های قربانیان، قضات شعبه رسیدگی کننده، نماینده دادستان و به صورت علنی برگزار گردید.
 

خانم مرادی یکی از وکلای شُکات پرونده برای بیان اظهارات و دفاعیات خود در جایگاه قرار گرفت. اهم مطالب مطروحه از سوی ایشان به شرح زیر می باشد:
 

«به عنوان وکیل شکات و خانواده شهدا، ضروری می دانم طرح شکایت کنم. خانواده شهدا سه خواسته دارند؛ یک: مطالبه خسارت، دو: مطالبه دیه و سه: مطالبه ضرر و زیان ناشی از جنایاتی که علیه آن‌ها رخ داده است. در کیفرخواست صادره عناوین اتهامی درباره اقدامات تروریستی و جنایات سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق موسوم به گروهک منافقین درج شده است. بیش از ۱۷ هزار نفر توسط این گروهک به شهادت رسیده‌اند و در کیفرخواست نام حدود ۶۰۰ شهید درج شده است و تقاضا داریم نام تمام شهدا در کیفرخواست اضافه شود و در مورد آن‌ها نیز صدور رای انجام شود.
 

سازمان مجاهدین خلق به‌عنوان شخصیت حقوقی، جرایم و اتهاماتی دارد. مجاهد خلق فردی است که برای خلق جهاد می‌کند، مجاهد خلق هواپیماربایی نمی‌کند و مجاهد خلق به اماکن فرهنگی و دانشگاه حمله و بمب‌گذاری نمی‌کند و کودکان و افراد بی‌گناه را به بهانه اینکه با نظام و حاکمیت مخالف است، نمی‌کشد.یکی از سیاست‌های کلی سازمان مجاهدین این بوده است که کلیه عملیات‌ها مسلحانه و خشونت‌آمیز باشد که در تمامی عملیات‌ها و جرایمی که روی داده، این موضوع را مشاهده می‌کنید.
 

جرایم ارتکابی این گروهک همچنان ادامه دارد و همچنان تهدید بزرگی برای امنیت داخلی و خارجی کشور است. در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی این گروهک در راستای همکاری با صدام و منافع خود علیه اسیران ایرانی در عراق همکاری می‌کردند. این گروهک در راستای همکاری با دول خارجی علیه ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکردند. موکلان بنده به جد تقاضای اشد مجازات را دارند.»



 

در ادامه خانم «نصرت شعرباف» همسر شهید حجت الاسلام و المسلمین «رفعتی پور»، شهید ترور در جایگاه قرار گرفت. اهم مطالب مطروحه از سوی ایشان به شرح زیر می باشد:
 

«از منافقین و تمام افرادی که همسرم را شهید کردند، شکایت دارم. همسرم در زمان شهادت تنها بود و افرادی که شاهد بودند، گفتند که دو نفر به همسرم شلیک کردند. ایشان معمولا منزل نبودند، صبح زود برای تدریس می رفتند و آخر شب برمی‌گشتند. آن زمان به جایی شکایت نکردم و تا به امروز کسی به شکایت ما رسیدگی نکرده است.»

 

درخواست قصاص سران و اعضای منافقین را دارم
 

در ادامه «زهرا فرشی مقدم» فرزند شهید فرشی مقدم در جایگاه قرار گرفت که اهم مطالب ایشان به شرح زیر می باشد:
 

«پدرم در نیمه دی ماه ۱۳۶۰ در مغازه آجیل فروشی خود در خیابان امیرآباد شمالی توسط منافقین به شهادت رسید. مدارک و اسنادی داریم  نشان می دهد پدرم توسط این گروهک ترور شده است. پدرم پاسدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، مذهبی و جزو افراد متدین و انقلابی جامعه بودند، ایشان عکس امام خمینی (ره) را در منزل و محل کارشان می‌زدند. پس از واقعه ۷ تیر، این گروهک نامه‌هایی برای پدرم فرستادند و ما را تهدید و تعقیب کردند. روز ۱۵ دی ساعت ۲ بعد از ظهر به گفته شهود آن‌ها با قصد قبلی وارد مغازه پدرم می‌شوند و به سمت پدر شلیک می‌کنند، بعد از پدر ما را تهدید می‌کنند، منظور از ما مادرم، تنها برادرم، من و خواهرم که سه ساله بود و شاگرد مغازه پدرم است. در بخشی از نشریه «اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مسلمانان خارج از کشور» که برای مجاهدین است، خبر شهادت پدر من را با افتخار چاپ کرده‌اند. این تهدید‌ها ادامه داشت و به مادرم می‌گفتند تو را هم مثل شوهرت به هلاکت می‌رسانیم. هر روز ما ترس و اضطراب بود به‌طوری که مادرم از استرس زیاد مریض شد.
 

واقعا چه دفاعی می‌تواند کودکی پر از ترس و واهمه ما را از ذهنمان پاک کند. چه دفاعی می‌تواند جای پشت و پناهمان را پر کند. از دادگاه تسریع رسیدگی به پرونده را خواستارم. در آن زمان شکایتی نسبت به این موضوع ثبت کردیم. ضارب اصلی پدرم به نام عباس صحرایی بود و مابقی متهمان که ۴ نفر بودند، فرار کردند. متهم اصلی قصاص شد و آن روز را به یاد دارم ۵ نفر همان روز محاکمه شدند که یکی از آن‌ها ضارب پدرم بود، آن زمان ۵ ساله بودم. از دادگاه درخواست داریم اجازه ندهند سران این سازمان به مرگ طبیعی بمیرند و درخواست قصاص داریم.»
 

جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریسم است اما به کشوری لشکرکشی نمی کند
 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دهقانی، رئیس دادگاه مطالبی را عنوان کرد که اهم آن به شرح زیر می باشد:
 

«امروز مردم ایران و دنیا نظاره و راستی‌آزمایی خواهند کرد که کشوری که رئیس جمهورش می‌گوید با تروریسم اعلان جنگ می‌کنیم، آیا اعلان جنگ با تروریسم سازگار با میزبانی متهمان به جنایت علیه بشریت با ارتکاب و اقدامات تروریستی دارد یا خیر؟ یک کشور نمی‌تواند اعلان جنگ با تروریسم کند و میزبان متهمان ارتکاب به اقدامات تروریستی باشد. این دادگاه در حال رسیدگی به اتهامات افرادی با عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران به اتهام جنایت علیه بشریت با ارتکاب و اقدامات تروریستی است.
 

به عنوان رئیس دادگاه به جامعه قضایی اروپا و آمریکا اعلام می‌کنم روسای جمهور شما اعلان جنگ علیه تروریسم کرده‌اند و در این دادگاه با حق آزادی انتخاب وکیل که از شاخصه‌های مهم رعایت عدالت در نظام حقوق بین‌الملل است، اتهامات متهمانی به اتهام جنایت علیه بشریت با اقدامات تروریستی در حال رسیدگی است. اگر نظام قضایی دولت‌های اروپایی و آمریکایی گوش شنوا دارند و واقعاً منطبق با قانون و قوانین خود عمل می‌کنند، به عنوان قاضی دادگاه سوال می‌کنم که آیا مقامات فرانسه، آلبانی، آمریکا و کشورهای اروپایی می‌توانند با کسانی که برای آنها از دادگاه‌های متعدد چه در ایران و در کشورهای دیگر قرار جلب بین‌المللی صادر شده، جلسه مشترک بگذارند.در سال ۲۰۰۴ جورج بوش در سخنرانی خود، خود را در حال جنگ با تروریسم بیان و اعلام کرد که حتی برای این جنگ حاضر است و نیاز به اعمال حقوقی نیست. در حالی که کشور جمهوری اسلامی ایران بر اساس کیفرخواست صادره از بزرگترین قربانیان تروریسم است، اما لشکرکشی به کشوری نمی‌کند، بلکه با تکیه بر موازین قضایی و حقوقی به دنبال رسیدگی در چهارچوب حقوق کیفری مقبول و قانونی جمهوری اسلامی ایران است.
 

بعد از وقایع انفجارهای یازده سپتامبر در آمریکا بسیاری از کشورها مقابله با تروریسم بین‌الملل را به عنوان قوانین خود مدنظر قرار دادند و بسیاری از قوانین کشورهای اروپایی و میزبان امروز متهمان این پرونده، ملتزم به رعایت قوانین در مبارزه با تروریسم شده‌اند. دولت آمریکا در سال ۲۰۰۴ به بهانه انفجار ۲ ساختمان به کشورهای دیگر برای مبارزه با تروریسم حمله کرده است. امروز به عنوان رئیس این دادگاه به دولتمردان آمریکا اعلام می‌کنم بر اساس این کیفرخواست در این دادگاه که ادعای اصلی آن قربانی بودن مردم شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اگر آنها هنوز بر ادعاهایی که کرده‌اند پایبند باشند از میزبانی، همراهی یا جلسه مشترک با متهمان این پرونده باید خودداری کنند تا زمانی که دادگاه برابر موازین قضایی به جرایم آنها رسیدگی کند.»



 

عضو وقتِ سازمان که با وساطت آیت الله شهید رئیسی توانست رضایت خانواده شهید را بگیرد و از اعدام رها شود
 

مرتضی ترکمن، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق در ادامه این دادگاه عنوان کرد:
 

«در سال ۱۳۵۸، چندین ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، از طریق دوستانم با سازمان مجاهدین خلق آشنا شدم و با ترفند‌های تبلیغاتی به عضویت این سازمان درآمدم. آن‌ها معمولا با برانگیختن احساسات، ترفند‌های روانشناسی و با توجه به سابقه کار تشکیلاتی‌شان جوانان را جذب می‌کردند و صرفا با مطرح کردن یک سری شعار‌های دهن‎پرکن مانند ایجاد جامعه توحیدی بدون طبقه و مبارزه با امپریالیسم مردم را به سمت خود جذب می‌کردند. بعد از عضویت در این سازمان، با خط مشی آن‌ها آشنا شدم. سازمان مجاهدین ادعا می کرد اولین گروهی بود که سرهنگ آمریکایی را ترور کرده بود و همیشه خود را ضدامپریالیسم می دانستند.بعد از اینکه در سال ۱۳۶۰ مجاهدین وارد فاز نظامی شدند، در آن زمان که سرباز بودم من را مجبور به فرار کردند و چندین بار برای اینکه من را آزمایش کنند، در شهر‌های درود و نهاوند قرار گذاشتند و نیامدند و در نهایت در قرار سوم در همدان جذب سازمان شدم. مجاهدین یک طرحی به نام «شکار» داشتند. در این طرح می‌گفتند فقط نباید به دنبال دانه درشت‌ها بود، بلکه کسی که ظاهرش شبیه به حزب‌اللهی‌ها است هم باید ترور شود و عملیاتی که من انجام دادم در همین راستا بود.
 

ما مدت‌ها در یک خانه تیمی به همراه دو نفر زندگی می‌کردیم که هزینه اجاره و زندگی ما را سازمان تامین می‌کرد؛ بعد از یک ماه سازمان مجاهدین از ما درخواست انجام عملیات کرد که هدفش هم ترور فروشنده یک مغازه لوازم ورزشی بود. در این عملیات، به من یک نارنجک داده بودند و یک موتورسوار مسلح هم با من بود. نارنجک را در فاصله ۵ متری داخل مغازه پرتاب کردم که ترکش آن به یک رهگذر برخورد کرده بود، ولی سازمان گفته بود که رهگذر صرفا یک خراش برداشته است، ولی بعدا مشخص شد که شهید شده است. ما با اینکه می‌دانستیم این نارنجک ممکن است فردی را به کشتن دهد، اما فکر نمی‌‎کردیم این کار غلط باشد و هدف صرفا این بود که یک به اصطلاح «مزدور» از بین برود. سازمان مجاهدین خلق اعتقاد داشت که کار‌های نظام جمهوری اسلامی ضدبشری است و جاده صاف‌کن امپریالیسم است. بعد از دستگیری به حبس محکوم شدم. در زندان هم تشکیلات سازمان را حفظ کرده بودیم و به ما اجازه نمی‌دادند که اعضا از سازمان جدا شوند و با افراد عضو سازمان که در زندان بودند، ارتباط داشتم. ۶ سال در زندان بودم که اطلاعات یک عملیات دیگر را به مسئولان زندان دادم و مجدد محاکمه شدم و به من حکم اعدام دادند. در آن زمان آیت الله رئیسی، دادستان همدان بود. آیت رئیسی به برادرم گفته بود که صبر کنید  برای تغییر حکم برادرتان راه قانونی پیدا شود. ما دوست نداریم حکم اعدام اجرا شود. آقای رئیسی به دنبال راه قانونی برای نجات من بودند. در نهایت، با پرداخت دیه حکم اعدام به ۲۰ سال حبس تبدیل شد اما کمتر از این مقدار در زندان بودم.
 

فراخوان رئیس دادگاه خطاب به شهروندانی که شکایتی از منافقین دارند
 

در ادامه، رئیس دادگاه خطاب به شهروندانی که شکایتی از منافقین دارند، مطرح کرد:  به عنوان قاضی دادگاه اعلام می‌کنم این دادگاه شماره تماسی را اعلام خواهد کرد که حتی ایرانیان خارج از کشور می‌توانند شکایات خود را علیه سازمان مجاهدین و کشور‌های میزبان آن‌ها به دادگاه کیفری یک استان تهران اعلام کنند و چنانچه شکایتی علیه دولت‌های میزبان دریافت کنیم، مطابق قانون به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.
 

گزارش کامل شماره 13 و 14 دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین را اینجا بخوانید.


 

ارسال نظر: