X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 05 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 81
تاریخ ثبت : جمعه, 05 مرداد,1403 | 12:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 05 مرداد,1403 | 11:58 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 06 مرداد,1403 | 07:48 ق.ظ

حضور رژیم کودک‌کش صهیونیستی در المپیک پاریس؛ مصداق بارز استانداردهای دوگانه حقوق بشری

  • حضور رژیم کودک‌کش صهیونیستی در المپیک پاریس؛ مصداق بارز استانداردهای دوگانه حقوق بشری

چشم‌پوشی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حضور ورزشکاران این رژیم اشغالگر در المپیک پاریس، علیرغم درخواست های جهانی برای تحریم رژیم اسرائیل، مصداق بارز استانداردهای دوگانه حقوق بشری است.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، سی‌و سومین دوره بازی‌های المپیک امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ در حالی در پاریس آغاز شد که مقامات و دولتمردان فرانسه، با بی اعتنایی به کمپین جهانی منع حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس، همچنان چشمان خود را بر جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی بسته‌اند و به حمایت‌های خود از این رژیم اشغالگر ادامه می‌دهند.

حامیان و برپاکنندگان کمپین جهانی حمایت از مردم مظلوم غزه، اعلام کرده‌اند: تجلیل از ارزش‌های انسانی در بازی‌های المپیک با اقدامات ظالمانه و نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در تضاد است. چگونه ارزش‌های انسانی را جشن می‌گیریم در حالی که حقوق بشر به طرز وحشیانه‌ای نقض می‌شود؟ المپیکِ بدون اسرائیل، خواسته همه کسانی است که به عدالت و انسانیت اعتقاد دارند.



استانداردهای دوگانه حقوق بشری و رفتار ریاکارانه مقامات کشورهای غربی ازجمله فرانسه در قبال جنایات رژیم صهیونیستی پایانی ندارد؛ چندی پیش، کشورهای غربی به بهانه حمله به اوکراین، ورزشکاران روسی و بلاروسی را تحریم کرده بودند، اما حالا و در شرایطی که رقم شهدای غزه به آمار ۴۰ هزار نفر نزدیک شده، نه تنها حضور ورزشکاران رژیم اسرائیل را تحریم نکردند بلکه از این رژیم جنایتکار حمایت همه‌جانبه هم می‌کنند.

رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر موضع افکار عمومی دنیا است و می‌خواهد توجه همه را از جنایت‌های ارتکابی خود پرت کند. این در حالی است که این رژیم در حال حاضر در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها محاکمه می‌شود.

با این وجود افکار عمومی در فرانسه و کشورهای غربی بیدار شده و در حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین و غزه تجمعات اعتراضی گسترده در محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه برپا می‌کنند و این اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد. ماه گذشته، صدها معترض در مقابل مقر کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان سوئیس تجمع کردند و خواستار جلوگیری از حضور اسرائیل در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در بحبوحه نسل‌کشی در غزه شدند.

چندی پیش، میدین مکیسی، دونده ۳۸ ساله فرانسوی که سه مدال المپیک کسب کرده است در شبکه اجتماعی ایکس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را با آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی مقایسه کرد و کشورهای غربی را مشابه «همدستان» حکومت آلمان نازی توصیف کرد.

«سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا، در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، در رابطه با برگزاری المپیک ۲۰۲۴ در پاریس و کارزار «نه المپیک، نه آدم کشی»، گفت: قطعا شعارها، اقدامات و حرکت‌های نمادین اعتراضی ورزشکاران کشور‌های مختلف می‌تواند تاثیر قابل توجهی در افکار عمومی مردم دنیا بگذارد.

وی افزود: همه آگاهان به مسائل سیاسی به خوبی اطلاع دارند که نسل‌کشی و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی بیش از هرکس برای کودکان غزه خطرآفرین است؛ تعداد کثیری از کودکان غزه یا به شهادت رسیدند و یا با جراحت سختی روبرو شدند. همچنین با شهادت مادران این کودکان آنها به عنوان یتیمانی که سرنوشت آینده آنها مبهم و نامشخص است با زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

صدرالحسینی در ادامه تاکید کرد: اگر در شرایط کنونی افکار عمومی به کمک مردم غزه نشتابند و این جنایات همچنان به صورت مستمر ادامه پیدا کند، زور و قلدری و جنایت بر بخش‌هایی از دنیا حاکم می‌شود، بنابراین مردم جهان نباید فقط نظاره‌گر جنایت‌های رژیم صهیونیستی باشند. در این راستا، جمهوری اسلامی ایران نیز همواره از مردم مظلوم غزه و فلسطین در برهه‌های مختلف در برابر رژیم آپارتايد صهیونیستی حمایت کرده و می‌کند.


 

ارسال نظر: