X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 59
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 03 مرداد,1403 | 11:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 03 مرداد,1403 | 11:00 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 06 مرداد,1403 | 07:51 ق.ظ

واکنش کنعانی به گزارش ادعایی جاوید رحمان

  • واکنش کنعانی به گزارش ادعایی جاوید رحمان

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن گزارش ادعایی جاوید رحمان درباره ایران، گفت که گزارشگر پیشین شورای حقوق بشر در گزارش خود منویات منافقین را دنبال کرده است.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه انتشار گزارش کذب جاوید رحمان، گزارشگر پیشین شورای حقوق بشر را شدیدا محکوم کرد و آن را تلاش دشمنان ایران برای خدشه‌دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران دانست.

کنعانی، تاکید کرد: این گزارشگر سابق با اتکا به‌عنوان بین‌المللی و در ادامه خدمات خود به گروهک تروریستی منافقین در آخرین روز‌های دوره کاری‌اش، منویات این گروهک تروریستی را دنبال کرده و بدیهی است ادعا‌های وی فاقد هر گونه وجاهت قانونی بوده و کاملا مردود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف شدید از اینکه این فرد براحتی از جایگاه سازمان ملل سوءاستفاده کرده و اخبار کذب منتشر می‌کند، اظهار کرد: مقام‌های سازمان ملل به ویژه دفتر کمیسر عالی حقوق بشر مسئولیت قانونی دارد تا مانع از سوءاستفاده و مهیاسازی زمینه برای پیگیری اهداف مغرضانه شخصی و یا گروهی علیه کشور‌ها شود و جمهوری اسلامی ایران حق قانونی خود را برای اعتراض به این روند غلط در برخی از نهاد‌های حقوق بشری محفوظ می‌داند.

وی تصریح کرد: معاندین مردم ایران که از طریق تروریسم، تشویق تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و دیگر اقدام‌های اقدامات ایذایی نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند، امروز نیز با سوءاستفاده از نهاد‌های بین‌المللی و جعل واقعیت نمی‌توانند سابقه سیاه اقدام‌های ضدانسانی و تروریستی خود را پاک کنند.

کنعانی در پایان گفت: تجارب چند دهه گذشته به روشنی گواه این است که دشمنان ملت ایران خوار و رسوا شده و حرکت عزتمندانه مردم ایران برای پیشرفت و اقتدار کشور قدرتمندانه تداوم دارد.
 

ارسال نظر: