X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 01 مرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 61
تاریخ ثبت : دوشنبه, 01 مرداد,1403 | 12:37 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 01 مرداد,1403 | 11:23 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 01 مرداد,1403 | 12:42 ب.ظ

گزارشگر سازمان ملل: کشورها لیست اتباع مجرم خود درسرزمین‌های اشغالی را افشا کنند

  • گزارشگر سازمان ملل: کشورها لیست اتباع مجرم خود درسرزمین‌های اشغالی را افشا کنند

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد با انتشار ویدئویی از حمله وحشیانه‌ شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم غزه اعلام کرد: شهرک‌نشینان خشن باید پاسخگوی اعمال خود باشند. از آنجایی که اسرائیل ثابت کرده است که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند آنها را به دست عدالت بسپارد، کشورهای دیگر باید این کار را انجام دهند.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «فرانچسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین اشغالی، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با بازنشر ویدئویی از حمله وحشیانه‌ی شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم غزه نوشت: «شهرک‌نشینان خشن باید پاسخگوی اعمال خود باشند. از آنجایی که اسرائیل ثابت کرده است که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند آنها را به دست عدالت بسپارد، کشورهای دیگر باید این کار را انجام دهند.»

وی با اشاره به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری افزود: «یکی از پیامدهای این حکم این است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد، ممکن است اکنون موظف باشند لیست اتباع خود را که در سرزمین‌های اشغالی ساکن هستند، افشا کنند؛ به ویژه افرادی که علیه جمعیتی که سرزمینشان غیرقانونی اشغال شده، دست به جنایت می‌زنند.»

دیوان بین‌المللی دادگستری، متشکل از ۱۵ قاضی از سراسر جهان، اخیراً با اشاره به ساخت و توسعه شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی، حضور رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، «غیرقانونی» خواند و پایان آن را خواستار شد.

این دیوان اعلام کرد: «اسرائیل با اجرای سیاست‌های الحاق سرزمین، تحمیل کنترل دائمی و شهرک‌سازی از موقعیت خود به عنوان یک قدرت اشغالگر در کرانه باختری و شرق بیت المقدس سوء استفاده کرده است.»





 

ارسال نظر: