X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 31 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 72
تاریخ ثبت : یکشنبه, 31 تیر,1403 | 02:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 31 تیر,1403 | 10:30 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 01 مرداد,1403 | 12:32 ب.ظ

زن آمریکایی بعد از 43 سال حبس «اشتباهی» آزاد شد

  • زن آمریکایی بعد از 43 سال حبس «اشتباهی» آزاد شد
زن آمریکایی که محکومیت پس از گذراندن 43 سال حبس اشتباهی از زندان آزاد شد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، زن آمریکایی که محکومیت او به قتل پس از گذراندن 43 سال حبس ابد لغو شد، علیرغم تلاش‌های ماه گذشته دادستان کل ایالت میسوری برای نگه داشتن او در پشت میله‌های زندان، آزاد شد.

به روایت سی‌بی‌اس نیوز، این زن که «ساندرا همی» نام دارد و حالا 64 ساله است، ساعاتی پس از آنکه قاضی پرونده تهدید کرد که در صورت ادامه مبارزه علیه آزادی او، دادستان کل را به عدم تمکین به رای دادگاه متهم می کند، از زندانی در چیلیکوت آزاد شد.

تیم وکلای مدافع او در پروژه بی گناهان می گویند ر میان کسانی که به اشتباه به زندان محکوم می‌شوند، «ساندرا همی» در تاریخ آمریکا بیشترین مدت زندان را گذرانده است.

قاضی ابتدا در 14 ژوئن حکم داد که وکلای همی «شواهد روشن و قانع کننده» را برای اثبات «بی گناهی واقعی» نامبرده ارائه کردهپ‌اند و او محکومیت او را لغو کرد. اما اندرو بیلی، دادستان کل جمهوری خواه، اصرار بر این داشت که وی باید همچنان پشت میله‌های زندان باقی بماند.

در جریان جلسه دادگاه روز جمعه، قاضی رایان هورسمن تهدید کرد که اگر خانم همی در عرض چند ساعت آزاد نشود، خود دادستان باید صبح سه‌شنبه در دادگاه حاضر شود. خانم همی پس از آزادی از صحبت با خبرنگاران خودداری کرد.

قاضی هورسمن در حکم خود آورده است که محکوم در بازجویی‌ها در «حالت روانی سازش‌پذیر» قرار داشته و در پاسخ به بازپرس‌ها «اغلب پاسخ‌های تک‌هجایی به سؤالات اصلی» می‌داده است.

وی در حکم خود، ساندرا همی را «قربانی یک بی‌عدالتی آشکار‌» خوانده است.


ارسال نظر: