X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 107
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 21 تیر,1403 | 10:49 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 21 تیر,1403 | 09:08 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 23 تیر,1403 | 07:09 ق.ظ

بازداشت اندیشمند حامی فلسطینیان ساکن غزه توسط پلیس فرانسه

  • بازداشت اندیشمند حامی فلسطینیان ساکن غزه توسط پلیس فرانسه
پلیس فرانسه یک اندیشمند حامی فلسطینیان ساکن غزه را بازداشت کرد.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، پلیس فرانسه یک اندیشمند حامی فلسطینیان ساکن نوار غزه را به دلیل حمایت از مردم این باریکه بازداشت کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، پلیس این کشور «فرانسوا بورگا»، دانشمند برجسته علوم سیاسی و از حامیان نوار تحت محاصره غزه را در شهر «اکس-آن-پرووانس» در جنوب این کشور به اتهام واهی دفاع از تروریسم بازداشت کرد.

رفیق شکات، وکیل فرانسوی الجزایری تبار این اقدام را محکوم کرد و گفت: جای استاد دانشگاه در مرکز پلیس نیست. سازمان یهودی اروپا OJE از این کارشناس 76 ساله امور جهان عرب و اسلام هراسی به دلیل این که دوم ژانویه گذشته پیامی را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس بازنشر کرده بود، شکایت کرد.

شکات همچنین تاکید کرد: این اندیشمند دارای سابقه سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد، ناتو و اتحادیه اروپا است و با استناد به موقعیت خود به عنوان یک پژوهشگر و همچنین کتاب‌هایی که تالیف کرده، پاسخ هایی صادقانه ارائه می دهد.

به گفته شکات، از اندیشمند مذکور در مجالس ملی و سنا به عنوان دو مجلس سفلی و علیای پارلمان فرانسه و دیوان کیفری بین المللی ICC در مورد درگیری در نوار غزه پرسش هایی مطرح شد و وی نیز فرصت یافت تا نظر خود را در این باره بیان کند.

بورگا پیشتر نیز در اظهارنظرهایی به طور علنی از غزه حمایت کرده و در پیامی تاکید کرده بود که برای رهبران حماس بسیار بیشتر از رهبران رژیم صهیونیستی احترام قائل است.

این اندیشمند فرانسوی همچنین موضع کشورش در قبال جنبش حماس را مورد انتقاد قرار داده و آن را تسلیم شدن در برابر سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی توصیف کرده است.

رژیم صهیونیستی بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت غزه، حملات جنون‌آميز رژیم اسرائیل به غزه و رفح تاکنون بیش از ۳۸ هزار و ۲۵۰ شهید و بیش از ۸۸ هزار زخمی بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند و باعث یک فاجعه انسانی بی سابقه، تخریب گسترده زیرساخت های نوار غزه و دارایی های ساکنان آن و آوارگی بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در نوار غزه و بروز قحطی در مناطق مختلف آن به دلیل کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت شده است.


ارسال نظر: