X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 148
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 19 تیر,1403 | 05:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 19 تیر,1403 | 03:58 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 30 تیر,1403 | 03:15 ب.ظ

روایت عضو جدا شده از منافقین درباره وضعیت وخیم افراد فریب‌خورده در اردوگاه آلبانی

  • روایت عضو جدا شده از منافقین درباره وضعیت وخیم افراد فریب‌خورده در اردوگاه آلبانی

خدابنده، عضو جداشده از گروهک تروریستی منافقین گفت: اگر به هر دلیلی افراد فریب‌ خورده قصد جدایی از سازمان را داشته باشند به طرز فجیعی یا شکنجه و یا سربه‌نیست می‌شوند.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین امروز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳، با حضور خانواده‌های قربانی ترور و با حضور جمعی از خبرنگاران به‌صورت علنی برگزار شد.

در این جلسه و جلسات گذشته دادگاه منافقین، اعضای جدا شده از سازمان، روایت‌هایی را از اقدامات وحشیانه، غیرانسانی و شکنجه‌هایی که این گروهک تروریستی علیه مردم‌ بی‌گناه و اعضای بریده از این سازمان مرتکب شده، بیان کردند که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

در همین رابطه، ابراهیم خدابنده، مسئول سابق بخش روابط بین‌الملل سازمان مجاهدین خلق و عضو جداشده از این سازمان که در حال حاضر مدیر عامل "انجمن حیات" نیز می‌باشد، در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، درباره افراد گرفتار در کمپ منافقین، گفت: کسانی که در کمپ و اردوگاه مجاهدین خلق در آلبانی گرفتار هستند، از کمترین حقوق انسانی یعنی حق ارتباط با خانواده‌های‌ خود محروم‌اند. خانواده‌های آنها سال‌هاست که از طریق مجامع بین‌المللی به دنبال راهی برای ارتباط و دیدار با عزیزان خود هستند. اگر به هر دلیلی افراد فریب‌خورده قصد جدایی از سازمان را داشته باشند به طرز فجیعی یا شکنجه و یا سربه‌نیست می‌شوند.

خدابنده افزود: اعضای سازمان در آلبانی مستقرند و بر همین اساس انجمن نجات نیز شعبه‌ای در آلبانی دارد. کار انجمن کمک به خانواده‌های رنج‌کشیده و افراد فریب خورده در کمپ منافقین است. تاکنون ده‌ها نفر، بریده از سازمان عضو انجمن نجات شدند و طی یک‌سال اخیر نیز ۳ نفر دیگر از سازمان جدا شده و به انجمن ما پیوستند و توانستند با خانواده‌های خود ارتباط بگیرند. در تلاش هستیم که افراد بیشتری را نجات دهیم.

این عضو جداشده از سازمان منافقین، تصریح کرد: افراد فریب خورده در اردوگاه در شرایطی بسته و ایزوله شده، خارج از تیرانا هستند و تقریبا ارتباط و چشم‌انداز روشنی از دنیای خارج ندارند. انجمن نجات کنفرانس‌ها و گردهمایی‌هایی در این رابطه برگزار کرده و اخبار و مصاحبه‌هایی را منتشر کرده تا حرف‌های خود را به داخل اردوگاه برساند و افراد فریب‌خورده بدانند که پس از خروج مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی درباره شکایت اعضای سازمان به دادگاه‌های داخلی و بین‌المللی، گفت: ۴۴ نفر از اعضای سابق سازمان، دعوی خود را در شعبه ۵۵ حقوقی روابط بین الملل مجتمع قضائی شهید بهشتی دادگستری تهران طرح کردند و در این دادنامه از اسامی ۲۲ نفر از رهبران و مسئولین این سازمان طرح شکایت شد. خواسته اصلی افراد این پرونده پرداخت غرامت نقدی بابت جبران خسارات ناشی از حبس و حصر، آسیب‌های روحی و معنوی و شکنجه ، بهره کشی اجباری و سلب حقوق قانونی است. اکنون افرادی در آلبانی هم می‌خواهند چنین شکایتی را طرح کنند. البته طرح دعوی در دادگاه‌های ببن‌المللی هزینه‌بر است ولی تلاش ما پیش‌بردن از طریق اقدامات حقوقی است.

مسئول سابق بخش روابط بین‌الملل سازمان مجاهدین خلق، در ادامه درباره نقش نهادهای حقوق بشری بین‌المللی و برخورد با این گروهک تروریستی، عنوان کرد: متأسفانه حقوق بشر ابزاری است در خدمت کسانی که می‌خواهند اهداف سیاسی خاص خود را پیش ببرند. نزد سازمان‌های‌ بین‌المللی حقوق بشری این مقوله، وقتی به آمریکا می‌رسد یک تعریف دارد؛ برای کشورهای اروپایی همینطور و نسبت به جمهوری اسلامی ایران تعریف دیگری دارد، که به همان استانداردهای دوگانه غرب در حوزه حقوق بشر برمی‌گردد. خانواده‌های افراد فریب‌خورده انبوهی از مدارک و مستندات را به جاوید رحمان،گزارشگر ویژه ارائه دادند ولی متاسفانه کوچک‌ترین توجهی به آن نکرد.
 

ارسال نظر: