X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 74
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 19 تیر,1403 | 01:16 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 19 تیر,1403 | 12:50 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 24 تیر,1403 | 11:58 ق.ظ

ابتکار ایران در معرفی صهیونیسم به عنوان شکلی از نژادپرستی

  • ابتکار ایران در معرفی صهیونیسم به عنوان شکلی از نژادپرستی

نماینده ایران در ژنو در بیانیه مشترکی که به نمایندگی از تعدادی کشورها در نشست ۵۶ شورای حقوق بشر قرائت کرد، صهیونیسم را یکی از مظاهر نژاد پرستی و ناقض گسترده حقوق بشر فلسطینی ها عنوان کرد.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که با حضور گزارشگر ویژه نژادپرستی برگزار شد، به نمایندگی از تعدادی کشورهای اسلامی و برخی کشورهای مستقل بیانیه مشترکی را با محوریت ضرورت احیای قطعنامه ۳۳۷۹ مجمع عمومی سازمان ملل در راستای شناسایی صهیونیسم به عنوان یکی از اشکال نژادپرستی قرائت کرد.

در این بیانیه مشترک با اشاره به گزارش سال ۲۰۱۷ کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای غرب آسیا یونسکوا، اسرائیل به عنوان «رژیم آپارتاید» در برابر فلسطینیان شناسایی و تصریح شده است: ممنوعیت تبعیض نژادی و آپارتاید یک قاعده آمره در حقوق بین الملل بوده و همچنین نقض آشکار اهداف و اصول منشور ملل متحد است.

در این بیانیه همچنین از جامعه بین المللی خواسته شده است: اقدام قاطع علیه نهادهای اسرائیلی مرتکب جنایت علیه بشریت انجام دهد.

این ابتکار گامی مهم در راستای احیای مفاد اصلی قطعنامه ۳۳۷۹ یا قطعنامه شناسایی صهیونیسم به عنوان شکلی از نژادپرستی خواهد بود.
 

ارسال نظر: