X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 18 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 99
تاریخ ثبت : دوشنبه, 18 تیر,1403 | 05:48 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 18 تیر,1403 | 01:49 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 19 تیر,1403 | 09:56 ق.ظ

برگزاری همایش نیمه پنهان حقوق بشر غربی/ رونمایی از کتاب «کارنامه سیاه حقوق بشر آمریکایی علیه ملت ایران»

  • برگزاری همایش نیمه پنهان حقوق بشر غربی/ رونمایی از کتاب «کارنامه سیاه حقوق بشر آمریکایی علیه ملت ایران»

نشست حقوق بشری با موضوع «نیمه پنهان حقوق بشر غربی؛ مروری بر نیم قرن جنایت» امروز دوشنبه ۱۸ تیر 1403 با حضور «رحیم‌پور ازغدی»، عضو شورای انقلاب فرهنگی، «عباسعلی کدخدایی»، عضو حقوقدان شورای نگهبان، «ابراهیم عزیزی»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، «حمید بهمنی»، خبرنگار و تهیه کننده جانباز صدا و سیما و «حمید نوری»، شهروند ایرانی که به‌تازگی از زندان‌های سوئد آزاد شده و جمعی از خانواده های معظم شهدا، برگزار شد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، رحیم‌پور ازغدی، در این نشست با اشاره به جنایت های غرب، گفت: قرن‌هاست که این جنایت ها ادامه دارد؛ آمریکا رکورددار نقض حقوق بشر در جهان است که باعث بروز بیش از دویست جنگ در جهان شده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان تاریخچه‌ای از روند نقض حقوق بشر از سوی کشورهای غربی، اظهار داشت: ده‌ها میلیون بومی قاره آمریکا را طی دو قرن از بین بردند و اکنون در آمریکا تنها دو میلیون بومی سرخ پوست وجود دارد.
 

وی با تاکید بر اینکه حقوقی که با قرارداد بیاید با قرارداد هم می‌رود، افزود: غربی‎ ها بزرگ‌ترین سازمان‌های تروریستی را سازماندهی می‌کنند و از مبارزه با تروریسم حرف می‌زنند؛ آنها پشت تمام جنگ‌ها هستند و شعار صلح می‌دهند؛ غربی‎ها همچنین بزرگ‌ترین زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها را دارند و از حقوق زندانی حرف می‌زنند؛ آنها همچنین میلیون‌ها کودک را از بین می‌برند و از حقوق کودک حرف می‌زنند.
 

85 کشور جهان از دخالت های آمریکا آسیب جدی دیده اند

در ادامه این نشست کدخدایی، با بیان اینکه آنچه که ما به عنوان حقوق بشر از سوی مدعیان می‌بینیم امر دروغی است که با استاندار‌های دوگانه این کشور‌ها نسبت به جامعه جهانی اعمال می‌کنند، گفت: اکنون بحث عملکرد کشور‌هایی است که با دروغ به عنوان دفاع از حقوق بشر در جهان مرتکب جنایت می‌شوند.  
 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم فهرستی از جنایت‌های استکبار به‌ویژه آمریکا تهیه کنیم این فهرست به این زودی‌ها تمام نمی‌شود؛ غربی‎ها مردم را براساس نژاد جدا می‌کردند و اکنون هم این رویه و این امر نژادپرستی ادامه دارد؛ رفتار خشن پلیس در غرب بسیار زیاد دیده می‌شود؛ همچنین نکته‌ای که زیاد مطرح شده و آمریکایی‌ها به غلط آن را برای خود افتخار حساب می‎کنند، دخالت در امور کشور‌های جهان است؛ دخالت آنها قابل شمارش نیست و از این مسیر چه جان‌هایی که گرفته شده و چه افرادی که آواره شده‌اند.
 

عضو حقوقدان شورای نگهبان، یادآور شد: ما گوانتانامو را فراموش نکردیم؛ گزارشگر سازمان ملل آن را لکه ننگی بر پیشانی آمریکا می‌داند؛ همچنین ابوغریب را فراموش نکردیم؛ تاکنون هیچ‎کس نتوانسته آنچه در این زندان‌ها روی داده را آشکار کند. ۸۵ کشور جهان از دخالت‌های آمریکا آسیب جدی دیده‌اند که در قالب مفاهیم مختلف اعمال شده است؛ جنگ عراق و حمله آمریکا فراموش نشدنی هستند و این‌ها گوشه‌ای از اقدامات یک کشور مدعی حقوق بشر است.
 

کدخدایی با طرح این پرسش که آیا آمریکایی که دستش به جنایت‌های مختلف همچنان هم ادامه دارد، می‌تواند شأنی برای دفاع از حقوق بشر داشته باشد، گفت: آمریکا نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد و از موضع دفاع از حقوق بشر در امور کشور‌ها دخالت کند.
 

دست آمریکایی ها به خون هزاران انسان بی گناه آلوده است 

ابراهیم عزیزی، در ادامه با بیان اینکه امروز مدعیان حقوق بشر که دست ناپاک آن‌ها به خون هزاران انسان بیگناه آلوده است، مدعی حقوق بشر هستند، گفت: آمریکا مدعی حقوق بشر اما ناقض اصلی آن است. هزاران شکایت علیه چند واحد صنعتی در آمریکا در زمینه به‌کارگیری کودکان نشان از نیمه پنهان حقوق بشر غربی دارد؛ منشأ خشونت و رفتار‌های ضد بشری همان‌هایی هستند که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.
 

وی ادامه داد: تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و بسیاری از کشور‌های مستقل، جنایت علیه بشریت، حضور نظامی گسترده در غرب آسیا، افغانستان، سوریه، عراق و جنایت‌های بی‎شمار رژیم صهیونسیتی در غزه با حمایت آمریکا نمونه‎ای از جنایت علیه بشریت به نام دفاع از حقوق بشر است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه نقض حقوق بشر و اقدامات بی‌شرمانه آمریکا و غرب در موضوعات سیاسی، اجتماعی، نظامی در حال روی دادن است، افزود: افشاسازی اقدامات ضدبشری آمریکا از موضوع‌های مهم است؛ ما باید از هر ظرفیت و امکانی برای افشاسازی اقدامات ضدبشری آمریکا استفاده کنیم. آمریکایی‌ها حقوق بشر را به عنوان یک اسم رمز برای جنایت‌های خود انتخاب کرده‌اند و باید در این زمینه آگاه باشیم. امروز ایران اسلامی که مهد کرامت انسان‌ها و آزادی است نباید مورد تهمت قرار بگیرد.

چرا مدعیان حقوق بشر درباره نسل کشی در غزه حرفی نمی زنند؟!
 

محمدی، سیاست‌پژوه حوزه زنان و دبیر این همایش در ابتدا با اشاره به نسل‌کشی غزه و طرح این پرسش که چرا مدعیان حقوق بشر در این باره حرفی نمی‌زنند، گفت: ساده‌ترین امکان زندگی در غزه فراهم نیست‌؛ مادران به بدترین شکل وضع حمل می‌کنند و هیچ صدایی از دفاع از حقوق بشر نیست.
 

وی با بیان اینکه توان بشر این همه جنایت را نمی‌کشد، اما هر بار به زنان و کودکان غزه نگاه می‌کنیم جز اراده و مقاومت نمی‌بینیم، اظهار داشت: نهادهای بین‌المللی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت کرده ‎اند.
 

این کارشناس حوزه زنان در بخشی دیگر با اشاره به بازداشت دو شهروند ایرانی در سوئد و فرانسه، بیان کرد: درپی حمایت بشیر بی‎آزار از فلسطین، به منزل او در فرانسه می‌روند، او را بازداشت و اخراج می‌کنند.
 

محمدی همچنین با بیان اینکه سازمان ملل که برای به‌اصطلاح صلح و امنیت در جهان ایجاد شد در حال حاضر در اختیار ابرقدرت‌هایی است که با متحدان خود حقوق بشر را نقض می‌کنند و موضوع دیگر رسانه‌ای است که در اختیار آنهاست، گفت: اما نکته مثبت درباره جنگ غزه، رسانه است چراکه رسانه چهره واقعی جنایتکاران را آشکار کرد.

حقوق بشر برای غرب و سازمان ملل معنایی ندارد

حمید بهمنی، خبرنگار جانباز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه هر چیزی که به نفع غرب است حقوق بشر از سوی آنها حقوق بشر نامیده شده و هر موضوعی که به ضرر آنهاست صحبتی از حقوق بشر درباره آن نیست، گفت: حقوق بشر در جهان و سازمان ملل معنایی ندارد.

در پایان این نشست، از کتاب "کارنامه سیاه حقوق بشر آمریکایی علیه ملت ایران" که به همت "موسسه صیانت از حقوق زنان" تدوین شده، رونمایی شد.

 

ارسال نظر: