X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 18 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 101
تاریخ ثبت : دوشنبه, 18 تیر,1403 | 01:50 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 18 تیر,1403 | 12:28 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 18 تیر,1403 | 02:44 ب.ظ

درگیری پلیس فرانسه با معترضان انتخابات/ استقرار بیش از ۳۰ هزار افسر پلیس و استفاده از گاز اشک آور

  • درگیری پلیس فرانسه با معترضان انتخابات/ استقرار بیش از ۳۰ هزار افسر پلیس و استفاده از گاز اشک آور

خشونت‌های انتخاباتی در فرانسه با مداخله پلیس ضدشورش خیابان‌ها را به عرصه درگیری‌های جدی تبدیل کرده است .

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در پی انتخابات پارلمانی فرانسه که به شکست راست‌ها و حزب ماکرون منجر شد و هیچ حزبی هم به اکثریت نرسید، «گابریل اتل» امروز (دوشنبه) از سمت نخست‌وزیری استعفا داد و در پی آن فرانسه با موجی از اعتراضات همراه با خشونت نیروهای پلیس مواجه شد.

بیش از ۳۰۰۰۰ افسر پلیس ضدشورش، از جمله ۵۰۰۰ نفر از نیروهای پلیس در پاریس، در سراسر فرانسه مستقر شدند تا از خشونت و تنش های سیاسی گسترده بین راستگرایان و چپگرایان جلوگیری کنند.

تجمع‌های شکل گرفته در شهرهای فرانسه در اعتراض به عدم موفقیت احزاب برای شهروندان فرانسوی که فرهنگ کابینه ائتلافی مانند آلمان و ایتالیا را ندارند، یک بحران جدی سیاسی محسوب می شود.
 

با وجود برگزاری مسالمت‌آمیز بیشتر تجمع‌های انتخاباتی، خشونت‌های پلیس در فرانسه گسترده شد و پاریس کانون این خشونت‌ها بود. پلیس ضد شورش تجمع افراد را در پاریس و نانت با گاز اشک‌آور متفرق کرد.

تحلیلگران بر این باورند خشونت‌های احتمالی انتخاباتی در سراسر فرانسه، شهروندان و صاحبان کسب‌وکار‌ها را به سمت اتخاذ اقدام‌های احتیاطی پیش می برد و در شهر‌های مختلف خود را برای بدترین شرایط آماده کرده اند.



 

ارسال نظر: