X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 72
تاریخ ثبت : یکشنبه, 17 تیر,1403 | 12:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 17 تیر,1403 | 12:04 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 17 تیر,1403 | 12:15 ب.ظ

هشدار گزارشگر سازمان ملل درباره «گوانتاناموی جدید» در فلسطین اشغالی

  • هشدار گزارشگر سازمان ملل درباره «گوانتاناموی جدید» در فلسطین اشغالی

گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: زندان «سدی تیمان» گوانتاناموی جدید است. شباهت‌ها بین یازده سپتامبر و هفتم اکتبر من را بسیار نگران می‌کند؛ به ویژه بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی که پس از هر دو واقعه رخ داده است. طی 9 ماه گذشته، اتهامات آزار و شکنجه فلسطینی‌های زندانی توسط رژیم اسرائیل به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «فرانچسکا آلبانیز»، گزارشگر سازمان ملل در حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آیا زندان «سدی تیمان» گوانتاناموی جدید است؟ شباهت‌ها بین یازده سپتامبر و هفتم اکتبر من را بسیار نگران می‌کند؛ به ویژه بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی که پس از هر دو واقعه رخ داده است. طی 9 ماه گذشته، اتهامات آزار و شکنجه فلسطینی‌های زندانی توسط رژیم اسرائیل به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.»
 

اردوگاه «سدی تیمان» یک پایگاه نظامی است که رژیم صهیونیستی آن را به بازداشتگاهی برای بازداشتی‌های غزه تبدیل کرده است. فلسطینی‌های بازداشتی تا زمان تعیین تکلیف در این بازداشتگاه نگهداری می‌شوند. براساس تحقیقات سی‌ان‌ان، افشاگران صهیونیستی، بازداشت‌شدگان سابق فلسطینی و هم‌چنین شاهدان عینی که از شرایط وحشتناک این زندان صحرایی از جمله استفاده از چشم‌بند و دست‌بند می‌گویند، اعتراضات بین‌المللی را برانگیخته است.
 

وی افزود: «من به صلیب‌ سرخ بین‌المللی، سازمان‌های حقوق بشری و جامعه دیپلماتیک هر دو طرف توصیه می‌کنم از تمام بازداشتگاه‌هایی که فلسطینی‌ها در آن نگهداری می‌شوند و در انتظار بازدید کارشناسان مستقل (از جمله خودم، سایر گزارشگران سازمان ملل متحد و کمیته حقیقت‌یاب) هستند، بازدید کنند.»
 

آلبانیز در پایین خاطر نشان کرد: «شکنجه مطلقاً ممنوع است و با هر فردی که از آزادی محروم شده، باید رفتاری انسانی داشت، کرامت وی را حفظ کرد و محاکمه عادلانه وی باید تضمین شود.»
 

پیشتر نیز «آلیس جیل ادواردز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه شکنجه، از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا درباره اتهامات شکنجه و بدرفتاری با فلسطینی‌های بازداشت شده تحقیق کند.





 

ارسال نظر: